Huštění pneu

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Stoupa
Příspěvky: 7
Registrován: úte 13. srp 2024 13:48:51
Bydliště: ČB

Huštění pneu

Příspěvekod Stoupa » sob 24. srp 2024 19:13:56

Hoj, su tu nový.
Na dovezené i3 jsem měl všechny kola na 4bary. Liboval jsem si nízkou spotřebu, ač auto bylo tvrdší. Následně jsem upustil na doporučené 2.5/2,8 a spotřeba znatelně vzrostla. Bohužel více než jsem předpokládal.
Jak hustíte? Jednak s ohledem na spotřebu případně jaké máte zkušenosti se sjížděním těchto pro mě neznámých pneu (155/70 R19) při přehušťování (moje pneu vypadají původní a jsou sjeté dobře, 4 roky/25tkm)?
Díky
jsp
BMW i3 120
Rogers&Spencer, Pedersoli Cook Underhammer
ČZ85, EVO, Morini, Walther
zitnyp
Příspěvky: 8
Registrován: ned 28. črc 2024 10:51:01

Re: Huštění pneu

Příspěvekod zitnyp » stř 28. srp 2024 17:13:44

Foukam 2.4 predek a 2.9 zadek, prijde me to tak cca ok, kdyz je to min, prijde me to takovy nervozni ve vyssi rychlosti kolem stredove polohy volantu. Ale nenapadlo me, to fouknout jeste vic, spotrebou se pohybuju nekde kolem 13-17.
Uživatelský avatar
Stoupa
Příspěvky: 7
Registrován: úte 13. srp 2024 13:48:51
Bydliště: ČB

Re: Huštění pneu

Příspěvekod Stoupa » úte 19. lis 2024 20:12:55

Díky, nakonec jsem se ustálil na 3.5 vpředu 3.1 vzadu a budu sledovat sjíždění. Spotřeba sa zlepšila, uvidím co teď s přechodem na zimáky.
jsp
BMW i3 120
Rogers&Spencer, Pedersoli Cook Underhammer
ČZ85, EVO, Morini, Walther
soami
Příspěvky: 6
Registrován: pát 23. srp 2024 21:13:51
Bydliště: Posázaví

Re: Huštění pneu

Příspěvekod soami » stř 20. lis 2024 1:25:32

Vpředu není žádná hmotnost - proč tam rveš 3.5 když doporučená je tuším 2.5?
Nikous
Příspěvky: 9
Registrován: úte 26. pro 2023 15:59:46

Re: Huštění pneu

Příspěvekod Nikous » stř 20. lis 2024 11:14:01

Stoupa píše:Hoj, su tu nový.
Na dovezené i3 jsem měl všechny kola na 4bary. Liboval jsem si nízkou spotřebu, ač auto bylo tvrdší. Následně jsem upustil na doporučené 2.5/2,8 a spotřeba znatelně vzrostla. Bohužel více než jsem předpokládal.
Jak hustíte? Jednak s ohledem na spotřebu případně jaké máte zkušenosti se sjížděním těchto pro mě neznámých pneu (155/70 R19) při přehušťování (moje pneu vypadají původní a jsou sjeté dobře, 4 roky/25tkm)?
Díky


Co znamená konkrétně, že spotřeba znatelně vzrostla? Nechce se mi věřit, že rozdíl mezi doporučeným tlakem a přehuštěným by měl zásadní vliv na spotřebu auta. Spíš tak na jízdní komfort, ale ve prospěch doporučených tlaků.
BMW i3 94Ah
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1982
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Huštění pneu

Příspěvekod Lama » stř 20. lis 2024 12:38:16

Huštění pneu má nemalý vliv na spotřebu.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (98+ t.km za 13,4 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Stoupa
Příspěvky: 7
Registrován: úte 13. srp 2024 13:48:51
Bydliště: ČB

Re: Huštění pneu

Příspěvekod Stoupa » stř 20. lis 2024 15:12:17

soami píše:Vpředu není žádná hmotnost - proč tam rveš 3.5 když doporučená je tuším 2.5?


to si úplně nemyslím, rozložení hmostnosti je cca 50:50 a obvykle jezdím(e)/sedíme jen vpředu bez nákladu. spotřeba mi klesla řádově o 1kWh/100km, může být zatíženo velkou chybou, takže absolutní číslo těžko říct, ale trend je evidentní.
jsp
BMW i3 120
Rogers&Spencer, Pedersoli Cook Underhammer
ČZ85, EVO, Morini, Walther
Drasta59
Příspěvky: 35
Registrován: sob 03. srp 2024 9:05:13
Bydliště: Lovečkovice

Re: Huštění pneu

Příspěvekod Drasta59 » stř 20. lis 2024 16:17:08

To rozložení tak určitě není.
Když zvedáš u zadního kola, jde do vzduchu i předek.
Opačně se to tak vůbec neděje…
Uživatelský avatar
Stoupa
Příspěvky: 7
Registrován: úte 13. srp 2024 13:48:51
Bydliště: ČB

Re: Huštění pneu

Příspěvekod Stoupa » stř 20. lis 2024 17:24:06

Drasta59 píše:To rozložení tak určitě není.
Když zvedáš u zadního kola, jde do vzduchu i předek.
Opačně se to tak vůbec neděje…


Jojo, v tom máš pravdu, někde jsem kdysi zahlédl, že je to asi fifty:fifty. Dohledal jsem údaj 755/930 kg zatížení náprav, což je dedukuji při plném zatížení (425kg). No a když si to upravím, že je to v mém případě nejčastěji zatížení jenom osádkou vpředu, tak se to k 1:1 limitně blíží.
jsp
BMW i3 120
Rogers&Spencer, Pedersoli Cook Underhammer
ČZ85, EVO, Morini, Walther
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1982
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Huštění pneu

Příspěvekod Lama » stř 20. lis 2024 18:01:40

Bjørn Nyland ve svých Youtube testech váží auta na předek/zadek/celkem a zapisuje do tabulek (pro porovnání s ostatními EV).
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (98+ t.km za 13,4 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Stoupa
Příspěvky: 7
Registrován: úte 13. srp 2024 13:48:51
Bydliště: ČB

Re: Huštění pneu

Příspěvekod Stoupa » stř 20. lis 2024 18:30:47

Lama píše:Bjørn Nyland ve svých Youtube testech váží auta na předek/zadek/celkem a zapisuje do tabulek (pro porovnání s ostatními EV).


díky, koukám na něho. Má tam 680/740 kg.
jsp
BMW i3 120
Rogers&Spencer, Pedersoli Cook Underhammer
ČZ85, EVO, Morini, Walther
i3rex
Příspěvky: 46
Registrován: úte 21. črc 2020 15:40:35

Re: Huštění pneu

Příspěvekod i3rex » čtv 21. lis 2024 9:29:57

... coz pri obsazeni ridicem dava celkem cistych 50/50 :-)