Hoj, su tu nový.
Na dovezené i3 jsem měl všechny kola na 4bary. Liboval jsem si nízkou spotřebu, ač auto bylo tvrdší. Následně jsem upustil na doporučené 2.5/2,8 a spotřeba znatelně vzrostla. Bohužel více než jsem předpokládal.
Jak hustíte? Jednak s ohledem na spotřebu případně jaké máte zkušenosti se sjížděním těchto pro mě neznámých pneu (155/70 R19) při přehušťování (moje pneu vypadají původní a jsou sjeté dobře, 4 roky/25tkm)?
Díky
Huštění pneu
Moderátor: Josef
Huštění pneu
jsp
BMW i3 120
Rogers&Spencer, Pedersoli Cook Underhammer
ČZ85, EVO, Morini, Walther
BMW i3 120
Rogers&Spencer, Pedersoli Cook Underhammer
ČZ85, EVO, Morini, Walther
Re: Huštění pneu
Foukam 2.4 predek a 2.9 zadek, prijde me to tak cca ok, kdyz je to min, prijde me to takovy nervozni ve vyssi rychlosti kolem stredove polohy volantu. Ale nenapadlo me, to fouknout jeste vic, spotrebou se pohybuju nekde kolem 13-17.
Re: Huštění pneu
Díky, nakonec jsem se ustálil na 3.5 vpředu 3.1 vzadu a budu sledovat sjíždění. Spotřeba sa zlepšila, uvidím co teď s přechodem na zimáky.
jsp
BMW i3 120
Rogers&Spencer, Pedersoli Cook Underhammer
ČZ85, EVO, Morini, Walther
BMW i3 120
Rogers&Spencer, Pedersoli Cook Underhammer
ČZ85, EVO, Morini, Walther
Re: Huštění pneu
Vpředu není žádná hmotnost - proč tam rveš 3.5 když doporučená je tuším 2.5?
Re: Huštění pneu
Stoupa píše:Hoj, su tu nový.
Na dovezené i3 jsem měl všechny kola na 4bary. Liboval jsem si nízkou spotřebu, ač auto bylo tvrdší. Následně jsem upustil na doporučené 2.5/2,8 a spotřeba znatelně vzrostla. Bohužel více než jsem předpokládal.
Jak hustíte? Jednak s ohledem na spotřebu případně jaké máte zkušenosti se sjížděním těchto pro mě neznámých pneu (155/70 R19) při přehušťování (moje pneu vypadají původní a jsou sjeté dobře, 4 roky/25tkm)?
Díky
Co znamená konkrétně, že spotřeba znatelně vzrostla? Nechce se mi věřit, že rozdíl mezi doporučeným tlakem a přehuštěným by měl zásadní vliv na spotřebu auta. Spíš tak na jízdní komfort, ale ve prospěch doporučených tlaků.
BMW i3 94Ah
Re: Huštění pneu
Huštění pneu má nemalý vliv na spotřebu.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (98+ t.km za 13,4 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Huštění pneu
soami píše:Vpředu není žádná hmotnost - proč tam rveš 3.5 když doporučená je tuším 2.5?
to si úplně nemyslím, rozložení hmostnosti je cca 50:50 a obvykle jezdím(e)/sedíme jen vpředu bez nákladu. spotřeba mi klesla řádově o 1kWh/100km, může být zatíženo velkou chybou, takže absolutní číslo těžko říct, ale trend je evidentní.
jsp
BMW i3 120
Rogers&Spencer, Pedersoli Cook Underhammer
ČZ85, EVO, Morini, Walther
BMW i3 120
Rogers&Spencer, Pedersoli Cook Underhammer
ČZ85, EVO, Morini, Walther
Re: Huštění pneu
To rozložení tak určitě není.
Když zvedáš u zadního kola, jde do vzduchu i předek.
Opačně se to tak vůbec neděje…
Když zvedáš u zadního kola, jde do vzduchu i předek.
Opačně se to tak vůbec neděje…
Re: Huštění pneu
Drasta59 píše:To rozložení tak určitě není.
Když zvedáš u zadního kola, jde do vzduchu i předek.
Opačně se to tak vůbec neděje…
Jojo, v tom máš pravdu, někde jsem kdysi zahlédl, že je to asi fifty:fifty. Dohledal jsem údaj 755/930 kg zatížení náprav, což je dedukuji při plném zatížení (425kg). No a když si to upravím, že je to v mém případě nejčastěji zatížení jenom osádkou vpředu, tak se to k 1:1 limitně blíží.
jsp
BMW i3 120
Rogers&Spencer, Pedersoli Cook Underhammer
ČZ85, EVO, Morini, Walther
BMW i3 120
Rogers&Spencer, Pedersoli Cook Underhammer
ČZ85, EVO, Morini, Walther
Re: Huštění pneu
Bjørn Nyland ve svých Youtube testech váží auta na předek/zadek/celkem a zapisuje do tabulek (pro porovnání s ostatními EV).
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (98+ t.km za 13,4 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Huštění pneu
Lama píše:Bjørn Nyland ve svých Youtube testech váží auta na předek/zadek/celkem a zapisuje do tabulek (pro porovnání s ostatními EV).
díky, koukám na něho. Má tam 680/740 kg.
jsp
BMW i3 120
Rogers&Spencer, Pedersoli Cook Underhammer
ČZ85, EVO, Morini, Walther
BMW i3 120
Rogers&Spencer, Pedersoli Cook Underhammer
ČZ85, EVO, Morini, Walther
Re: Huštění pneu
... coz pri obsazeni ridicem dava celkem cistych 50/50