Výměna palubní baterie 12V
Moderátor: Josef
Re: Výměna palubní baterie 12V
já mám 5leté auto...tak uvažuju, že bych ji vyměnil preventivně.
BMW i3 94Ah
Re: Výměna palubní baterie 12V
Citigo e IV píše:U Citiga mě při servise pravidelně každý dva roky měří vnitřní odpor , to v BMW nedělají? Už mám na hrbu třetí rok a o baterce nevím, že by tam vůbec nějaká byla, ale je pravda že má větší kapacitu. Podle mě v elektromobilu je baterie kvalitně dobíjena a to i když auto stojí , nároky na "startovací" proud jsou minimální, tam musí olověná baterka vydržet deset let. U předchozího "historického" Mitsubishi MIEV jsem baterku taky neřešil a to jsem na ní v zimě i topil Webastem.
Taky nerozumim proc by baterka nemela vydrzet deset let. Nejsou na ni zadne soky jako pri startu ICE jako na dieselu se start/stopem - tam mam original baterku z roku 2008. Podle informace od obchodnika s bateriemi, ktery mel prekvapive dobrou znalost jejich konstrukce, se pry v ramci redukce olova a cost cuttingu baterka ktera vydrzi 10+ uz dnes prakticky nevyrabi. Chtel jsem nejakou takovou koupit a i kdyz mi bylo jedno jeslti bude stat dvakrat nebo trikrat vic nez origo - bohuzel jsem nepochodil. Uz origo baterka je prej konstrukcne uplne jinde nez Exide nebo Motobat nahrady - je pry puvodne urcena do GS expedicnich motorek.
Re: Výměna palubní baterie 12V
mopadzi píše:já mám 5leté auto...tak uvažuju, že bych ji vyměnil preventivně.
... asi bych to udelal, neni to za nesmysl, takze asi taky za 4 roky necham pri servisce baterku vymenit egal jak se bude tvarit. Tahle se do posledni chvile tvarila ze ji nic neni.
Re: Výměna palubní baterie 12V
i3rex píše:Citigo e IV píše:U Citiga mě při servise pravidelně každý dva roky měří vnitřní odpor , to v BMW nedělají? Už mám na hrbu třetí rok a o baterce nevím, že by tam vůbec nějaká byla, ale je pravda že má větší kapacitu. Podle mě v elektromobilu je baterie kvalitně dobíjena a to i když auto stojí , nároky na "startovací" proud jsou minimální, tam musí olověná baterka vydržet deset let. U předchozího "historického" Mitsubishi MIEV jsem baterku taky neřešil a to jsem na ní v zimě i topil Webastem.
Taky nerozumim proc by baterka nemela vydrzet deset let. Nejsou na ni zadne soky jako pri startu ICE jako na dieselu se start/stopem - tam mam original baterku z roku 2008. Podle informace od obchodnika s bateriemi, ktery mel prekvapive dobrou znalost jejich konstrukce, se pry v ramci redukce olova a cost cuttingu baterka ktera vydrzi 10+ uz dnes prakticky nevyrabi. Chtel jsem nejakou takovou koupit a i kdyz mi bylo jedno jeslti bude stat dvakrat nebo trikrat vic nez origo - bohuzel jsem nepochodil. Uz origo baterka je prej konstrukcne uplne jinde nez Exide nebo Motobat nahrady - je pry puvodne urcena do GS expedicnich motorek.
1. nevidel jsem PB baterky ktera prezila 10 let
2. obchodnici lzou, kdyby mluvili pravdu umrou hlady.
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Re: Výměna palubní baterie 12V
Konu Electric mám přes 2 roky. Po prvním roce se mi 2x stalo, že došlo k úplnému vybití 12V baterky (nyní už změnili software a baterka se automaticky každé 4 hodiny dobíjí). Při servisu 30 tisíc km jsem nechal baterku preventivně změřit a byla uznána za vadnou a v rámci záruky mi ji vyměnili za novou. Na baterku jsem si nainstaloval bluetooth měřič a při každém přiblížení k autu mi automaticky průběžně měřené hodnoty za poslední měsíc naběhnou do mobilu a já krásně vidím, v jakém stavu baterka je. Zatím naprosto ok...
Kona Electric 64 kWh, výroba 01/2020 Korea, v plné palbě...
Re: Výměna palubní baterie 12V
Havrla píše:i3rex píše:Citigo e IV píše:U Citiga mě při servise pravidelně každý dva roky měří vnitřní odpor , to v BMW nedělají? Už mám na hrbu třetí rok a o baterce nevím, že by tam vůbec nějaká byla, ale je pravda že má větší kapacitu. Podle mě v elektromobilu je baterie kvalitně dobíjena a to i když auto stojí , nároky na "startovací" proud jsou minimální, tam musí olověná baterka vydržet deset let. U předchozího "historického" Mitsubishi MIEV jsem baterku taky neřešil a to jsem na ní v zimě i topil Webastem.
Taky nerozumim proc by baterka nemela vydrzet deset let. Nejsou na ni zadne soky jako pri startu ICE jako na dieselu se start/stopem - tam mam original baterku z roku 2008. Podle informace od obchodnika s bateriemi, ktery mel prekvapive dobrou znalost jejich konstrukce, se pry v ramci redukce olova a cost cuttingu baterka ktera vydrzi 10+ uz dnes prakticky nevyrabi. Chtel jsem nejakou takovou koupit a i kdyz mi bylo jedno jeslti bude stat dvakrat nebo trikrat vic nez origo - bohuzel jsem nepochodil. Uz origo baterka je prej konstrukcne uplne jinde nez Exide nebo Motobat nahrady - je pry puvodne urcena do GS expedicnich motorek.
1. nevidel jsem PB baterky ktera prezila 10 let
2. obchodnici lzou, kdyby mluvili pravdu umrou hlady.
ad1 - stav se muzu ti jednu ukazat mam ji v aute - i vyrobni kod sedi
ad2 - souhlas, ale musim rict ze po pul hodine na telefonu tihle ziskali svoji znalosti konstrukce baterek moji duveru
Re: Výměna palubní baterie 12V
i3rex píše:Havrla píše:i3rex píše:
1. nevidel jsem PB baterky ktera prezila 10 let
2. obchodnici lzou, kdyby mluvili pravdu umrou hlady.
ad1 - stav se muzu ti jednu ukazat mam ji v aute - i vyrobni kod sedi
ad2 - souhlas, ale musim rict ze po pul hodine na telefonu tihle ziskali svoji znalosti konstrukce baterek moji duveru
2. tak leda takhle:
stejne mi to prijde nadprirozene, ze mu to nesezere ruce
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Re: Výměna palubní baterie 12V
Havrla píše:i3rex píše:Havrla píše:
ad1 - stav se muzu ti jednu ukazat mam ji v aute - i vyrobni kod sedi
ad2 - souhlas, ale musim rict ze po pul hodine na telefonu tihle ziskali svoji znalosti konstrukce baterek moji duveru
2. tak leda takhle:
stejne mi to prijde nadprirozene, ze mu to nesezere ruce
... toho uz zkousel sezrat tygr a nic... a kdyz to klaplo i s kobrou pustil se do baterek.... proste si rek ze jeho uz nic sezrat nemuze
¨H
Re: Výměna palubní baterie 12V
Ahoj, jsem tu nový a potřeboval bych asi poradit.
Mám I3 rv 1/2015 a předevčírem se mi zobrazila hláška o slabé baterii. Přestalo mi fungovat otevírání a zamykání dveří dotekem , uvnitř se mi rozsvítilo stropní světlo modrou barvou a psalo že budou omezena media a klimatizace ( dva dny předem se mi nespustil ai předehřev vozidla po ránu).
Vzhledem k tomu, že v lednu by měla baterie již 8 let , tak jsem zajel koupit novou baterii. Jediná skladem byla Exide 12-23, včera jsem provedl její výměnu a hláška se již nezobrazuje a po nastavení času se zdá, že vše v autě funguje.
Jenže z nějakého důvodu a nevím, zda je to zapřičiněno výměnou baterie a nebo chybou aplikace , mi přestalo fungovat sledování historie nabíjení přes aplikaci My BMW. Funguje mi pouze otevření a zamčení dveří, ale jinak zobrazuje jen informace, které proběhly do prvního zobazení. Ukazuje mi poslední pozici vozidla z 1.12. a dále nic. Je možné, že se to nějak pokazilo tou slabou baterií ?
A dále, jak nastavit v autě, že je vložena nová baterie? Jsem z Ostravy, ale nemám žádnou diagnostiku, díky které bych mohl toto nastavit.
Děkuji předem za rady
Tom
Mám I3 rv 1/2015 a předevčírem se mi zobrazila hláška o slabé baterii. Přestalo mi fungovat otevírání a zamykání dveří dotekem , uvnitř se mi rozsvítilo stropní světlo modrou barvou a psalo že budou omezena media a klimatizace ( dva dny předem se mi nespustil ai předehřev vozidla po ránu).
Vzhledem k tomu, že v lednu by měla baterie již 8 let , tak jsem zajel koupit novou baterii. Jediná skladem byla Exide 12-23, včera jsem provedl její výměnu a hláška se již nezobrazuje a po nastavení času se zdá, že vše v autě funguje.
Jenže z nějakého důvodu a nevím, zda je to zapřičiněno výměnou baterie a nebo chybou aplikace , mi přestalo fungovat sledování historie nabíjení přes aplikaci My BMW. Funguje mi pouze otevření a zamčení dveří, ale jinak zobrazuje jen informace, které proběhly do prvního zobazení. Ukazuje mi poslední pozici vozidla z 1.12. a dále nic. Je možné, že se to nějak pokazilo tou slabou baterií ?
A dále, jak nastavit v autě, že je vložena nová baterie? Jsem z Ostravy, ale nemám žádnou diagnostiku, díky které bych mohl toto nastavit.
Děkuji předem za rady
Tom
-
- Příspěvky: 141
- Registrován: stř 10. črc 2019 8:18:43
Re: Výměna palubní baterie 12V
Tak to jsme na tom stejně a já jsem žádnou baterii neměnil. Domnívám se, že je to nějaký výpadek služeb přímo u BMW...
Re: Výměna palubní baterie 12V
Tak mi to asi nastalo, shodou okolností, ve stejný čas,
Nevidím ani, jak moc je vozidlo dobito. sna se to nějak aktualizací opraví
Nevidím ani, jak moc je vozidlo dobito. sna se to nějak aktualizací opraví
Re: Výměna palubní baterie 12V
Ahoj, řešil jsem taky. Dnes už aplikace funguje ale jen částečně. Ukazuje stav baterie a dojezd ale třeba aktuální poloha je stále špatně. Způsobil to poslední update aplikace. Problém je po celém světě co jsem četl všude možně. Takže z výměnou baterie to nemá vůbec nic společného.
Bmw i3 94 Ah Rex ( už 120 Ah + Rex )
Re: Výměna palubní baterie 12V
ISTA má nějaký algoritmus, který odvodí stav 12V baterie? Nebo co je zobrazeno zde?
Re: Výměna palubní baterie 12V
No ani ne tak ISTA, jako auto a ISTA to pak vycita
Proto se po vymene baterie dela registrace nove, aby to vedelo ze to ma zahodit stare statistiky a jet nanovo
Z.
Proto se po vymene baterie dela registrace nove, aby to vedelo ze to ma zahodit stare statistiky a jet nanovo
Z.
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Re: Výměna palubní baterie 12V
je to vdaka "IBS" senzoru na B- konektore (taka kocka ktora ma spet konektor do b+)
na zaklade tohto obvodu vies vyratat kludovy odber baterky a taktiez jej priblizny stav, v jednej z dalsich statistik mas aj ci sa auto pekne uspalo a taktiez kolko hodin stravila baterka v akom nabitom stave.
u i3 to nemam nastudovane co sa deje, ale cokolvek medzi 2008-2018 (Fseria) ma 5 stupnov, kde pri prvom ti napriklad obmedzi welcome lights a comming home, pri 2hom uz nemozes dat radio na plne bomby, zapnut si kurenie na 32 stupnov, alebo 3ti stupen vyhrevu, 5ty stupen je vypnutie automatickej prevodovky, kedy nastartujes so sklopenymi usami a cakas, pokial sa nabije natolko, aby zaplo automat a tak mozes ist. Samozrejme pomedzi to sa pletie aj "index startovatelnosti" ktory je niekde kolo 28-30%
na zaklade tohto obvodu vies vyratat kludovy odber baterky a taktiez jej priblizny stav, v jednej z dalsich statistik mas aj ci sa auto pekne uspalo a taktiez kolko hodin stravila baterka v akom nabitom stave.
u i3 to nemam nastudovane co sa deje, ale cokolvek medzi 2008-2018 (Fseria) ma 5 stupnov, kde pri prvom ti napriklad obmedzi welcome lights a comming home, pri 2hom uz nemozes dat radio na plne bomby, zapnut si kurenie na 32 stupnov, alebo 3ti stupen vyhrevu, 5ty stupen je vypnutie automatickej prevodovky, kedy nastartujes so sklopenymi usami a cakas, pokial sa nabije natolko, aby zaplo automat a tak mozes ist. Samozrejme pomedzi to sa pletie aj "index startovatelnosti" ktory je niekde kolo 28-30%
Re: Výměna palubní baterie 12V
Tady se to také řeší na youtubu BMW i3 - 12V battery dead part I
BMW i3 REX 2014
Re: Výměna palubní baterie 12V
no, vsade citam, ako umieraju baterky v i3 po 5tich rokoch, tak som hned ako som v novembri auto kupil, kontroloval, stav 99% tak som bol spokojny. v pondelok nesiem dceru do jasli a na mna vyskocil taky velmi skaredy piktogram
dosiel som domov, hodim auto na istu a tam totok, proste ta baterka zomrela za den
teda asi nieco sa pokazilo, auto sa spravne neuspalo, nastastie vsetko vyzera ok, auto sa pekne uspava
tak som pripojil auto na nabijacku, kde sa nabijalo asi 3hodiny, dostal som to na 38% kapacity, kde mi samozrejme nabijacka napisala, ze ju dobila 20ah a teda jej kapacita nieje dostatocna a je fajn ju vymenit (no, ta nabijacka ma manual pomaly taky ako niektore modbily)
ista vycitala, ze je vhodna na vymenu, cize rovnaky verdikt
tak som to s tou nabitou baterkou riskol a isiel odniest malu do jasli, kde som uz naspet nenastartoval, musela dojst manzelka ma "jumpstartnut"
to som odniesol do servisu mojho fosila (e61) nech mi vymenia olej a zobral odtial ine bmw (najnovsiu 5er g30) na chipovanie, aj to auto som musel startovat z boostra, vecer som si dosiel pre moju e61 a zase, nenaskocila, musel som ju nahadzovat z boostra, blby baterkovi den
dosiel som domov, hodim auto na istu a tam totok, proste ta baterka zomrela za den
teda asi nieco sa pokazilo, auto sa spravne neuspalo, nastastie vsetko vyzera ok, auto sa pekne uspava
tak som pripojil auto na nabijacku, kde sa nabijalo asi 3hodiny, dostal som to na 38% kapacity, kde mi samozrejme nabijacka napisala, ze ju dobila 20ah a teda jej kapacita nieje dostatocna a je fajn ju vymenit (no, ta nabijacka ma manual pomaly taky ako niektore modbily)
ista vycitala, ze je vhodna na vymenu, cize rovnaky verdikt
tak som to s tou nabitou baterkou riskol a isiel odniest malu do jasli, kde som uz naspet nenastartoval, musela dojst manzelka ma "jumpstartnut"
to som odniesol do servisu mojho fosila (e61) nech mi vymenia olej a zobral odtial ine bmw (najnovsiu 5er g30) na chipovanie, aj to auto som musel startovat z boostra, vecer som si dosiel pre moju e61 a zase, nenaskocila, musel som ju nahadzovat z boostra, blby baterkovi den
Re: Výměna palubní baterie 12V
Youtuber bmwi3diy ve videu https://youtu.be/57AQulkO5AE?t=94 říká, že bude dělat experiment s LiFePO4 baterií od výrobce RELiON s označením RB20-LT.
Stránka výrobce: https://www.relionbattery.com/products/lithium/rb20-lt
Stránka výrobce: https://www.relionbattery.com/products/lithium/rb20-lt