Výměna palubní baterie 12V

Moderátor: Josef

mopadzi
Příspěvky: 77
Registrován: stř 22. kvě 2019 7:59:01

Re: Výměna palubní baterie 12V

Příspěvekod mopadzi » pát 25. lis 2022 7:36:54

já mám 5leté auto...tak uvažuju, že bych ji vyměnil preventivně.
BMW i3 94Ah
i3rex
Příspěvky: 40
Registrován: úte 21. črc 2020 15:40:35

Re: Výměna palubní baterie 12V

Příspěvekod i3rex » pát 25. lis 2022 8:01:45

Citigo e IV píše:U Citiga mě při servise pravidelně každý dva roky měří vnitřní odpor , to v BMW nedělají? Už mám na hrbu třetí rok a o baterce nevím, že by tam vůbec nějaká byla, ale je pravda že má větší kapacitu. Podle mě v elektromobilu je baterie kvalitně dobíjena a to i když auto stojí , nároky na "startovací" proud jsou minimální, tam musí olověná baterka vydržet deset let. U předchozího "historického" Mitsubishi MIEV jsem baterku taky neřešil a to jsem na ní v zimě i topil Webastem.


Taky nerozumim proc by baterka nemela vydrzet deset let. Nejsou na ni zadne soky jako pri startu ICE jako na dieselu se start/stopem - tam mam original baterku z roku 2008. Podle informace od obchodnika s bateriemi, ktery mel prekvapive dobrou znalost jejich konstrukce, se pry v ramci redukce olova a cost cuttingu baterka ktera vydrzi 10+ uz dnes prakticky nevyrabi. Chtel jsem nejakou takovou koupit a i kdyz mi bylo jedno jeslti bude stat dvakrat nebo trikrat vic nez origo - bohuzel jsem nepochodil. Uz origo baterka je prej konstrukcne uplne jinde nez Exide nebo Motobat nahrady - je pry puvodne urcena do GS expedicnich motorek.
i3rex
Příspěvky: 40
Registrován: úte 21. črc 2020 15:40:35

Re: Výměna palubní baterie 12V

Příspěvekod i3rex » pát 25. lis 2022 8:04:47

mopadzi píše:já mám 5leté auto...tak uvažuju, že bych ji vyměnil preventivně.


... asi bych to udelal, neni to za nesmysl, takze asi taky za 4 roky necham pri servisce baterku vymenit egal jak se bude tvarit. Tahle se do posledni chvile tvarila ze ji nic neni.
Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna palubní baterie 12V

Příspěvekod Havrla » pon 28. lis 2022 11:55:13

i3rex píše:
Citigo e IV píše:U Citiga mě při servise pravidelně každý dva roky měří vnitřní odpor , to v BMW nedělají? Už mám na hrbu třetí rok a o baterce nevím, že by tam vůbec nějaká byla, ale je pravda že má větší kapacitu. Podle mě v elektromobilu je baterie kvalitně dobíjena a to i když auto stojí , nároky na "startovací" proud jsou minimální, tam musí olověná baterka vydržet deset let. U předchozího "historického" Mitsubishi MIEV jsem baterku taky neřešil a to jsem na ní v zimě i topil Webastem.


Taky nerozumim proc by baterka nemela vydrzet deset let. Nejsou na ni zadne soky jako pri startu ICE jako na dieselu se start/stopem - tam mam original baterku z roku 2008. Podle informace od obchodnika s bateriemi, ktery mel prekvapive dobrou znalost jejich konstrukce, se pry v ramci redukce olova a cost cuttingu baterka ktera vydrzi 10+ uz dnes prakticky nevyrabi. Chtel jsem nejakou takovou koupit a i kdyz mi bylo jedno jeslti bude stat dvakrat nebo trikrat vic nez origo - bohuzel jsem nepochodil. Uz origo baterka je prej konstrukcne uplne jinde nez Exide nebo Motobat nahrady - je pry puvodne urcena do GS expedicnich motorek.



1. nevidel jsem PB baterky ktera prezila 10 let
2. obchodnici lzou, kdyby mluvili pravdu umrou hlady. :-)
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Uživatelský avatar
jarsou
Příspěvky: 352
Registrován: ned 09. srp 2020 5:53:45

Re: Výměna palubní baterie 12V

Příspěvekod jarsou » pon 28. lis 2022 13:49:26

Konu Electric mám přes 2 roky. Po prvním roce se mi 2x stalo, že došlo k úplnému vybití 12V baterky (nyní už změnili software a baterka se automaticky každé 4 hodiny dobíjí). Při servisu 30 tisíc km jsem nechal baterku preventivně změřit a byla uznána za vadnou a v rámci záruky mi ji vyměnili za novou. Na baterku jsem si nainstaloval bluetooth měřič a při každém přiblížení k autu mi automaticky průběžně měřené hodnoty za poslední měsíc naběhnou do mobilu a já krásně vidím, v jakém stavu baterka je. Zatím naprosto ok...
Kona Electric 64 kWh, výroba 01/2020 Korea, v plné palbě...
i3rex
Příspěvky: 40
Registrován: úte 21. črc 2020 15:40:35

Re: Výměna palubní baterie 12V

Příspěvekod i3rex » pon 28. lis 2022 15:48:22

Havrla píše:
i3rex píše:
Citigo e IV píše:U Citiga mě při servise pravidelně každý dva roky měří vnitřní odpor , to v BMW nedělají? Už mám na hrbu třetí rok a o baterce nevím, že by tam vůbec nějaká byla, ale je pravda že má větší kapacitu. Podle mě v elektromobilu je baterie kvalitně dobíjena a to i když auto stojí , nároky na "startovací" proud jsou minimální, tam musí olověná baterka vydržet deset let. U předchozího "historického" Mitsubishi MIEV jsem baterku taky neřešil a to jsem na ní v zimě i topil Webastem.


Taky nerozumim proc by baterka nemela vydrzet deset let. Nejsou na ni zadne soky jako pri startu ICE jako na dieselu se start/stopem - tam mam original baterku z roku 2008. Podle informace od obchodnika s bateriemi, ktery mel prekvapive dobrou znalost jejich konstrukce, se pry v ramci redukce olova a cost cuttingu baterka ktera vydrzi 10+ uz dnes prakticky nevyrabi. Chtel jsem nejakou takovou koupit a i kdyz mi bylo jedno jeslti bude stat dvakrat nebo trikrat vic nez origo - bohuzel jsem nepochodil. Uz origo baterka je prej konstrukcne uplne jinde nez Exide nebo Motobat nahrady - je pry puvodne urcena do GS expedicnich motorek.



1. nevidel jsem PB baterky ktera prezila 10 let
2. obchodnici lzou, kdyby mluvili pravdu umrou hlady. :-)


ad1 - stav se muzu ti jednu ukazat mam ji v aute - i vyrobni kod sedi :-)
ad2 - souhlas, ale musim rict ze po pul hodine na telefonu tihle ziskali svoji znalosti konstrukce baterek moji duveru :-)
Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna palubní baterie 12V

Příspěvekod Havrla » pon 28. lis 2022 16:34:46

i3rex píše:
Havrla píše:
i3rex píše:

1. nevidel jsem PB baterky ktera prezila 10 let
2. obchodnici lzou, kdyby mluvili pravdu umrou hlady. :-)


ad1 - stav se muzu ti jednu ukazat mam ji v aute - i vyrobni kod sedi :-)
ad2 - souhlas, ale musim rict ze po pul hodine na telefonu tihle ziskali svoji znalosti konstrukce baterek moji duveru :-)



2. tak leda takhle:


:-) stejne mi to prijde nadprirozene, ze mu to nesezere ruce :-)
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
i3rex
Příspěvky: 40
Registrován: úte 21. črc 2020 15:40:35

Re: Výměna palubní baterie 12V

Příspěvekod i3rex » úte 29. lis 2022 8:43:15

Havrla píše:
i3rex píše:
Havrla píše:
ad1 - stav se muzu ti jednu ukazat mam ji v aute - i vyrobni kod sedi :-)
ad2 - souhlas, ale musim rict ze po pul hodine na telefonu tihle ziskali svoji znalosti konstrukce baterek moji duveru :-)



2. tak leda takhle:


:-) stejne mi to prijde nadprirozene, ze mu to nesezere ruce :-)


... toho uz zkousel sezrat tygr a nic... a kdyz to klaplo i s kobrou pustil se do baterek.... proste si rek ze jeho uz nic sezrat nemuze :-D

¨H
Tombr
Příspěvky: 2
Registrován: sob 03. pro 2022 11:45:26

Re: Výměna palubní baterie 12V

Příspěvekod Tombr » sob 03. pro 2022 13:09:19

Ahoj, jsem tu nový a potřeboval bych asi poradit.
Mám I3 rv 1/2015 a předevčírem se mi zobrazila hláška o slabé baterii. Přestalo mi fungovat otevírání a zamykání dveří dotekem , uvnitř se mi rozsvítilo stropní světlo modrou barvou a psalo že budou omezena media a klimatizace ( dva dny předem se mi nespustil ai předehřev vozidla po ránu).

Vzhledem k tomu, že v lednu by měla baterie již 8 let , tak jsem zajel koupit novou baterii. Jediná skladem byla Exide 12-23, včera jsem provedl její výměnu a hláška se již nezobrazuje a po nastavení času se zdá, že vše v autě funguje.
Jenže z nějakého důvodu a nevím, zda je to zapřičiněno výměnou baterie a nebo chybou aplikace , mi přestalo fungovat sledování historie nabíjení přes aplikaci My BMW. Funguje mi pouze otevření a zamčení dveří, ale jinak zobrazuje jen informace, které proběhly do prvního zobazení. Ukazuje mi poslední pozici vozidla z 1.12. a dále nic. Je možné, že se to nějak pokazilo tou slabou baterií ?
A dále, jak nastavit v autě, že je vložena nová baterie? Jsem z Ostravy, ale nemám žádnou diagnostiku, díky které bych mohl toto nastavit.

Děkuji předem za rady
Tom
Mishaczech
Příspěvky: 141
Registrován: stř 10. črc 2019 8:18:43

Re: Výměna palubní baterie 12V

Příspěvekod Mishaczech » sob 03. pro 2022 14:13:33

Tak to jsme na tom stejně a já jsem žádnou baterii neměnil. Domnívám se, že je to nějaký výpadek služeb přímo u BMW...
Tombr
Příspěvky: 2
Registrován: sob 03. pro 2022 11:45:26

Re: Výměna palubní baterie 12V

Příspěvekod Tombr » sob 03. pro 2022 20:24:12

Tak mi to asi nastalo, shodou okolností, ve stejný čas,
Nevidím ani, jak moc je vozidlo dobito. sna se to nějak aktualizací opraví
Uživatelský avatar
BmwI3Tom
Příspěvky: 37
Registrován: ned 29. lis 2020 19:29:09

Re: Výměna palubní baterie 12V

Příspěvekod BmwI3Tom » úte 06. pro 2022 10:57:01

Ahoj, řešil jsem taky. Dnes už aplikace funguje ale jen částečně. Ukazuje stav baterie a dojezd ale třeba aktuální poloha je stále špatně. Způsobil to poslední update aplikace. Problém je po celém světě co jsem četl všude možně. Takže z výměnou baterie to nemá vůbec nic společného.
Bmw i3 94 Ah Rex ( už 120 Ah + Rex :lol:)
Uživatelský avatar
stejk
Příspěvky: 679
Registrován: ned 16. pro 2018 5:31:05

Re: Výměna palubní baterie 12V

Příspěvekod stejk » sob 24. pro 2022 9:09:02

ISTA má nějaký algoritmus, který odvodí stav 12V baterie? Nebo co je zobrazeno zde?
ista.png

Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna palubní baterie 12V

Příspěvekod Havrla » sob 24. pro 2022 23:36:47

No ani ne tak ISTA, jako auto a ISTA to pak vycita :-)
Proto se po vymene baterie dela registrace nove, aby to vedelo ze to ma zahodit stare statistiky a jet nanovo :-)

Z.
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
jararak
Příspěvky: 24
Registrován: ned 18. pro 2022 0:17:09

Re: Výměna palubní baterie 12V

Příspěvekod jararak » pon 26. pro 2022 13:03:24

je to vdaka "IBS" senzoru na B- konektore (taka kocka ktora ma spet konektor do b+)

na zaklade tohto obvodu vies vyratat kludovy odber baterky a taktiez jej priblizny stav, v jednej z dalsich statistik mas aj ci sa auto pekne uspalo a taktiez kolko hodin stravila baterka v akom nabitom stave.

u i3 to nemam nastudovane co sa deje, ale cokolvek medzi 2008-2018 (Fseria) ma 5 stupnov, kde pri prvom ti napriklad obmedzi welcome lights a comming home, pri 2hom uz nemozes dat radio na plne bomby, zapnut si kurenie na 32 stupnov, alebo 3ti stupen vyhrevu, 5ty stupen je vypnutie automatickej prevodovky, kedy nastartujes so sklopenymi usami a cakas, pokial sa nabije natolko, aby zaplo automat a tak mozes ist. Samozrejme pomedzi to sa pletie aj "index startovatelnosti" ktory je niekde kolo 28-30%
Uživatelský avatar
olozx6r
Příspěvky: 20
Registrován: sob 05. bře 2022 8:57:35

Re: Výměna palubní baterie 12V

Příspěvekod olozx6r » čtv 26. led 2023 12:57:17

Tady se to také řeší na youtubu BMW i3 - 12V battery dead part I
BMW i3 REX 2014
jararak
Příspěvky: 24
Registrován: ned 18. pro 2022 0:17:09

Re: Výměna palubní baterie 12V

Příspěvekod jararak » stř 01. bře 2023 8:30:09

no, vsade citam, ako umieraju baterky v i3 po 5tich rokoch, tak som hned ako som v novembri auto kupil, kontroloval, stav 99% tak som bol spokojny. v pondelok nesiem dceru do jasli a na mna vyskocil taky velmi skaredy piktogram
333728267_1690237018058911_8635945614623114470_n.jpg


dosiel som domov, hodim auto na istu a tam totok, proste ta baterka zomrela za den
331574819_743770764133487_4180291786722049925_n.jpg


teda asi nieco sa pokazilo, auto sa spravne neuspalo, nastastie vsetko vyzera ok, auto sa pekne uspava
331557778_769439124328027_5863490384096954941_n.jpg


tak som pripojil auto na nabijacku, kde sa nabijalo asi 3hodiny, dostal som to na 38% kapacity, kde mi samozrejme nabijacka napisala, ze ju dobila 20ah a teda jej kapacita nieje dostatocna a je fajn ju vymenit (no, ta nabijacka ma manual pomaly taky ako niektore modbily)
ista vycitala, ze je vhodna na vymenu, cize rovnaky verdikt
331725378_935094484172519_442806615511842201_n.jpg


tak som to s tou nabitou baterkou riskol a isiel odniest malu do jasli, kde som uz naspet nenastartoval, musela dojst manzelka ma "jumpstartnut"
to som odniesol do servisu mojho fosila (e61) nech mi vymenia olej a zobral odtial ine bmw (najnovsiu 5er g30) na chipovanie, aj to auto som musel startovat z boostra, vecer som si dosiel pre moju e61 a zase, nenaskocila, musel som ju nahadzovat z boostra, blby baterkovi den
Uživatelský avatar
stejk
Příspěvky: 679
Registrován: ned 16. pro 2018 5:31:05

Re: Výměna palubní baterie 12V

Příspěvekod stejk » ned 16. črc 2023 6:20:59

Youtuber bmwi3diy ve videu https://youtu.be/57AQulkO5AE?t=94 říká, že bude dělat experiment s LiFePO4 baterií od výrobce RELiON s označením RB20-LT.
Stránka výrobce: https://www.relionbattery.com/products/lithium/rb20-lt