Chiptuning V-tech

Moderátor: Josef

Mike
Příspěvky: 178
Registrován: čtv 20. pro 2018 18:22:46

Re: Chiptuning V-tech

Příspěvekod Mike » sob 23. úno 2019 13:16:39

Skvele poznatky,
Mam doplnujici otazky.
Da se s autem predjizdet pokud je zapnuty v-rech? Napriklad, kdyz jede pred tebou kamion :)
Je to natolik zajimave, ze si chip nechas a budes jej pouzivat v aute?
Doporucil bys chip normalnim uzivatelum?
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Chiptuning V-tech

Příspěvekod Josef » sob 23. úno 2019 13:59:55

Předjíždět se určitě dá když se podíváš na křivky, tak nad 4000 otáček má pedál vlastně stejný výkon jako standardní nastavení, dokonce o něco vyšší. 100% se neomezuje a navíc vždycky lze vypnout EKO mód. Podle mě je výhodnější čip do města, na dálnici kde se hlavně používá tempomat se moc nevyplatí. Běžný uživatel, který jezdí standardním způsobem a hlavně po městě a okolí, bude určitě spokojený. Je potřeba si uvědomit, že při stejném stisku pedálu bude mít auto 60% výkon jak vyplývá z výkonových křivek. Pokud bude uživatel chtít na rozjezd větší akceleraci, stačí vypnout EKO.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Chiptuning V-tech

Příspěvekod Josef » ned 24. úno 2019 18:49:19

Tak jsem ještě chvilku testoval. Pedál má díky novému nastavení lépe rozmístěný výkon, tedy na začátku jde výkon pomalu postupně zvyšuje a tím lze dobře nastavit výsledný výkon auta a tedy i spotřebu. Pokud potřebuje řidič na křižovatce akcelerovat na 100%, je potřeba sešlápnout pedál až k podlaze, pak čip pustí do motoru plný výkon. Předtím jsem si nevšiml, že asi v 80% jeho dráhy je nějaká malá aretace a je potřeba trochu větším tlakem ji překonat a pak teprve není omezen výkon výkon auta a auto prudce akceleruje. Tedy přejíždění nebo "únik" ze špatné situace není problém. Za mě dobrá věc, uvidím po delším čase, jak se to projeví finálně na spotřebě, nicméně už teď vidím, že spotřeba je výrazně nižší.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Mike
Příspěvky: 178
Registrován: čtv 20. pro 2018 18:22:46

Re: Chiptuning V-tech

Příspěvekod Mike » ned 24. úno 2019 18:54:56

Diky za otestovani. Jdu chip hned objednat :)
Budes chip demontovat kdyz pojedes na servisni prohlidku?
Mike
Příspěvky: 178
Registrován: čtv 20. pro 2018 18:22:46

Re: Chiptuning V-tech

Příspěvekod Mike » ned 24. úno 2019 19:39:24

Tak uz mam objednano, jeste jsem se chtel zeptat, jakou jsi mel prumernou spotrebu s chipem a bez chipu na stejne trase podle auta?
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Chiptuning V-tech

Příspěvekod Josef » ned 24. úno 2019 22:44:10

Přemýšlel jsem, že asi na prohlídku to vyndám (u nás člověk nikdy neví), i když má čip certifikaci, tak jako několik dalších výrobců, všichni tvrdí, že to je jen o odezvě pedálu a nemůže mít vliv na motor a záruku. Každopádně tyhle v-tech čipy de facto auto šetří a používají menší výkon než naprogramoval výrobce.

Co se týká spotřeby, zatím odhadem 15% určitě dolů, ale chce to sledovat déle, taky chvilku trvá, než se s tím člověk naučí, každopádně i v teplotách kolem nuly je spotřeba podstatně menší. Teď začnu jezdit pravidelnou trasu, tak to více prověřim.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Mike
Příspěvky: 178
Registrován: čtv 20. pro 2018 18:22:46

Re: Chiptuning V-tech

Příspěvekod Mike » ned 24. úno 2019 22:50:51

Ted jak oteplilo a kdyz sviti sluncko, tak bez topeni jezdim mezi 11-13,5kW/100km podle trasy. Tak jsem zvedavy, za kolik budu jezdit s chipem. V utery by mel dorazit :)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Chiptuning V-tech

Příspěvekod Josef » ned 24. úno 2019 23:09:12

Ono hodně záleží na stylu ježdění a profilu trasy. Samozřejmě na rychlostní silnici s tempomatem nemá šanci něco ušetřit, je to prostě o noze řidiče, uvidíš sám. V Úterý pojedu delšé trasu, tak jsem zvědav, jak se to bude chovat.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Chiptuning V-tech

Příspěvekod Josef » pon 25. úno 2019 10:07:54

Mike píše:Ted jak oteplilo a kdyz sviti sluncko, tak bez topeni jezdim mezi 11-13,5kW/100km podle trasy. Tak jsem zvedavy, za kolik budu jezdit s chipem. V utery by mel dorazit :)


Ještě dodám, že v extrémním případě jsem dosáhnul spotřeby bez čipu cca 9,5 kWh/100 km na trase dlouhé 10 km (jízda po rovnině nebo z mírného kopce), takže podle mě je spotřeba 11-13 kWh dost dobrá a nevěřím že se nějak výrazně sníží, za 10 kWh se jezdit opravdu nedá.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Mike
Příspěvky: 178
Registrován: čtv 20. pro 2018 18:22:46

Re: Chiptuning V-tech

Příspěvekod Mike » pon 25. úno 2019 11:13:26

Tak jezdim normane, kde to jde tak jedu na tempomat 90km/h obce kolem 60km/h.
Vse je na tresach 30km+ a bez dalnice.
Dnes jedu do Regensburgu, tak jsem zvedavy na spotrebu ale cast cesty povezu nejakych 150kg materialu :(
Mike
Příspěvky: 178
Registrován: čtv 20. pro 2018 18:22:46

Re: Chiptuning V-tech

Příspěvekod Mike » pon 25. úno 2019 19:11:14

Tak dnesni cestovavi do Nemecka.
Cechy pokud to jde tak 90km/h a Nemecko 95km/h
BCB2A88A-52A2-4A98-9FBE-439E6F1601FE.jpeg

B592FB0B-874C-458A-8C4C-F0B1765BA6E1.jpeg
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Chiptuning V-tech

Příspěvekod Josef » pon 25. úno 2019 22:00:18

Jestli jezdíš rychlostí 95 km/h a máš spotřebu 13,5 kWh/100 km, tak smekám, já v teplotě kolem 10°C mám tak 16 kWh/100, na dálnici při 105 km/h mám tak 18-19 kWh/100 km (měřeno bez čipu). Při téhle spotřebě tedy musíš dát na té cestě 200 km na jedno nabití, já 140 km max.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Mike
Příspěvky: 178
Registrován: čtv 20. pro 2018 18:22:46

Re: Chiptuning V-tech

Příspěvekod Mike » pon 25. úno 2019 22:51:47

Kdyz jsem to dnes pocital podle procent a najetych km , tak to vychazelo na 239km dojezd. Ale dnes bylo 16C a jezdil jsem bez topeni. Mam 30kWh aku.
Spotreba dnes 13,7 byla na trase Regensburg -Folmava a 12,4 Folamava - Prestice. Jezdim na ECO a B a mozna 80% cesty na tempomat. Jsem zvedavy jaka bude spotreba s chipem. Zitra dorazi tak ho hned namontuji a odpoledne jedu do Plzne, tak to hned vyzkousim.
Na dalnici jsem jel naposledy pocatkem prosince do Salzburgu to bylo kolem 7C, topeni jsem mel na 22C a spotreba byla ve 4 lidech 16,5kWh/100km pri rychlosti 115km/h.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Chiptuning V-tech

Příspěvekod Josef » pon 25. úno 2019 23:17:11

Tak to asi budu reklamovat auto :) Já jsem rád když ve 115 km/h ujedu Praha-Vystrkov tedy 100 km a zbývá mi tak 25 km dojezd v 10°C a to mám jednu z nejnižší spotřeby na spritmonitor.de, jsou tam daleko vyšší. 239 km neujedu ani v 60 km/h, to tak max. 200 a to ještě v jarní teplotě. Stav baterie 98.8%. Ještě připomínám, že čip nefunguje s tempomatem, to je ale logické.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Mike
Příspěvky: 178
Registrován: čtv 20. pro 2018 18:22:46

Re: Chiptuning V-tech

Příspěvekod Mike » pon 25. úno 2019 23:51:39

Ja jsem zvedav jaka bude spotreba az bude tepleji. Mam Soulika od 25.10. A to uz teploty nad 15C jsem si moc neuzil. Ale pamatuji, ze jsem na konci rijna mel nejnizsi spotrebu na trase Blovice - Protivin je to cca 85km a prumerna spotreba byla 11,9kWh/100. Ale na druhou stranu jeste pred 14 dny, kdyz byl mraz, tak jsem na stejne trase jezdil kolem 16-17kWh promerku.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Chiptuning V-tech

Příspěvekod Josef » úte 26. úno 2019 0:11:02

Takže máš nový model se zvýšenou kapacitou? Možná bych si měl nechat udělat update firmaware (model 2016), na tu spotřebu co uvádíš se nedostanu ani náhodou.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Mike
Příspěvky: 178
Registrován: čtv 20. pro 2018 18:22:46

Re: Chiptuning V-tech

Příspěvekod Mike » úte 26. úno 2019 0:20:26

Ano, mam model 2018 s 30kWh aku.
Uprimne jsem sam mile prekvapen ze Soulu po ujeti 14000km.
Ac Soul pro mnoho lidi je kontraverni tvarem ale tvar krabice je super na skladny prostor. Puvodne jsem chtel Konu ale nastesti to s dostupnosti vypadalo hodne spatne a dnes jsem rad, ze jsem sel do Soula.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Chiptuning V-tech

Příspěvekod Josef » úte 26. úno 2019 0:24:05

Jojo Soul je parádní pohodlné auto, já ho vyměnil za Mercedes S a jsem spokojený. Mohl bys poslat foto obrazovky, kde je verze firmware auta?
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Chiptuning V-tech

Příspěvekod Josef » úte 26. úno 2019 8:22:11

Ještě jsem o tom přemýšlel a ty tam máš pravděpodobně technologii z Ioniqu a tak je tvoje spotřeba je tak o 25 až 30 procent nižší než moje. Na rovinu pochybuji, že se dá něco ještě ušetřit, já jsem se spotřebou úplně jinde, takže u mě to jde.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Mike
Příspěvky: 178
Registrován: čtv 20. pro 2018 18:22:46

Re: Chiptuning V-tech

Příspěvekod Mike » úte 26. úno 2019 10:02:00

CD63B07A-D84E-490F-81F8-85053D68F097.jpeg