Chiptuning V-tech
Moderátor: Josef
Chiptuning V-tech
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Chiptuning V-tech
Levneji to same z CZ https://www.autonabijeni.cz/evchip/kia- ... ekuperace/
Ale realna funkcnost by me take zajimala.
Ale realna funkcnost by me take zajimala.
Re: Chiptuning V-tech
To jsou stránky výrobce, ten odkaz, je aktuální sleva 28% takže to vychází na 4400 bez dopravy. Moc na tyhle věci nevěřím ale schválně to vyzkouším a dám vědět.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Chiptuning V-tech
Take nemam k temto vychytavkam moc velkou duveru. Nekdy v listopadu jsem zkousel najit na netu nejake uzivatelske zkusenosti ale nikde jsem nic nenasel. Tak nevim co si o tom mam myslet. Zejmena kdyz je to dostupne i pro ostatni malobaterkace a nikdo o tom nic nepise.
Re: Chiptuning V-tech
Některé údaje tam vypadají logicky, ale trochu ve mě budí nedůvěru ty stejné grafy u několika aut stejný popis a dokonce u Soulu je modrý graf s popisem Nissan Leaf.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Chiptuning V-tech
Ještě jsem se trochu rozhlédl po trhu a podobné věci založené na jiné odezvě pedálu akcelerace prodává hned několik firem. Nejedná se o žádný zásah do řídící jednotky, pouze se upravuje průběh odezvy pedálu. Pokud se má zvýšit výkon, využívá se i poznatek, že pro omezení emisí (u fosilních aut) se nevyužívá plný rozsah pedálu, ale jen asi 80%. Pokud se má snížit výkon, upravuje se křivka nárůstu zrychlení, tedy auto je při rozjezdu línější. Při zapnutém tempomatu to podle mě nebude fungovat. Dokáži si představit nějaké inteligentní řízení spotřeby přes připojenou jednotku OBD II kde lze sledovat akceleraci, rychlost, spotřebu apod., tohle je jen řízení spotřeby naslepo, bez zpětné vazby. Jediná zajímavost je, že v režimu D je tzv. mód neutrálu (glide mode), tedy zařízení nastaví příkon do motoru 0 kW a tedy auto pak "plachtí" např. z kopce apod., tedy obdoba vyřazení rychlosti u spalovacích aut. Jestli je zajímavější z kopce dobíjet, nebo plachtit nechám na úvaze čtenáře
https://www.chiptuning.com/cz/kia/soul- ... albox.html
https://www.tuningbox.com/en/petrol-per ... ic-110.htm
https://www.racechip.eu/throttle-tuning/xlr.html
https://www.chiptuning.com/cz/kia/soul- ... albox.html
https://www.tuningbox.com/en/petrol-per ... ic-110.htm
https://www.racechip.eu/throttle-tuning/xlr.html
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Chiptuning V-tech
Pak je otazkou, jestli po zapojeni boxu nebude mit auto SUPER ECO mod a bude to jeste pouzitelne jako auto
Smysl to mozna bude mit pro nekoho, kdo jezdi prevazne po meste ale pokud jedete 90% cest mimo mesto, tak to asi postrada ucel.
No kazdopadne by to chtelo aby to nekdo otestoval
Smysl to mozna bude mit pro nekoho, kdo jezdi prevazne po meste ale pokud jedete 90% cest mimo mesto, tak to asi postrada ucel.
No kazdopadne by to chtelo aby to nekdo otestoval
Re: Chiptuning V-tech
Už jen pro více informací to otestuji, dorazí za cca 14 dní, tak dám vědět. Určitě by mě zajímal rozdíl ve spotřebě při tom plachtění a jak se to bude celkově chovat. Rozjezd do 30 % výkonu nechávají na standardní křivce, ostatní pak omezují kvůli plynulému nárůstu zrychlení. Tedy jak píšeš, bude to super ECO, protože bude omezovat výkon při prudké akcceelaci nad 50 %, to se mi zdá rozumné, protože ořízne ten počáteční nárůst výkonu (a spotřeby) a naopak vyrovná křivku výkonu (kroutícího momentu) podobně, jako to má stadardní spalovák akorát při malých je křivka plošší, tedy zůstane stále zachován slušný výkon při rozjezdu a zvýší se výkon ve vysokých otáčkách nad 5000 ot/min.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Chiptuning V-tech
tak jsem zvedav jak dopadnes s testovanim, pokud to bude dobre, tak to poridim take na Soulika
Re: Chiptuning V-tech
Když to bude na nic, tak je možnost to do 14 dnů vrátit, že
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Re: Chiptuning V-tech
To sice ano ale u me to dopada tak, ze tak mesic to nekde lezi a pak se dokopu , ze to namontuju. Kdyz jsme delal nabijeci sloupek, tak 3 tydny trvalo nez jsem ho zabetonoval a pak mesic nez jsem natahl kabel
Re: Chiptuning V-tech
Ta instalace má výhodu, že to trvá asi minutu, takže to se celkem dá
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Chiptuning V-tech
Zatím sem dám video tohoto produktu, pouze je to namontované na Leafu. Majitel sám říká, že to opravdu šetří, a potvrzuje že box přidává do D modu více rekuperační energie a funkci flying mode (plachtění, obdoba neutrálu u klasických aut) je dobře vidět na videu.
Ještě jedno video, kde chlapík říká, že dokonce ušetří 15% energie oproti standardnímu nastavení.
Ještě jedno video, kde chlapík říká, že dokonce ušetří 15% energie oproti standardnímu nastavení.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Chiptuning V-tech
A neni lepsi rovnou pouzit mod B?
Re: Chiptuning V-tech
Mód B jsem používal asi rok, nyní zjišťuji, že mód D má o něco lepší spotřebu. Výhoda toho čipu je, že má nastavenou jinou křivku výkonu a přináší mód plachtění, který způsobuje tu nižší spotřebu. Je to pěkně vidět ve videu, jak se za jízdy dostane výkon motoru na 0 kW a řidič jenom "lechtáním" akceleračního pedálu udržuje rychlost auta.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Chiptuning V-tech
Tak uz mas V-Tech doma?
Cekam uz je na tve poznatky, zda mam objednat take nebo ne
Cekam uz je na tve poznatky, zda mam objednat take nebo ne
Re: Chiptuning V-tech
Tak to je super, to bych mohl pripadne uz v pondeli objednat take, pokud uz budes mit nejaky vysledky
Re: Chiptuning V-tech
Řekl bych, že to není jen o úspoře, ale o jiném stylu jízdy. No uvidíme, jak to bude fungovat.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Chiptuning V-tech
Včera dorazila zásilka, tak jsem to namontoval, je to opravdu chvilka, stačí pořádně mrknout na video, kde se uvolňuje v autě pojistka konektoru nad pedálem.
První dojmy: Auto má úplně jinou odezvu pedálu, řekl bych super EKO. Původní nastavení je velmi ploché (viz křivky výkonu nahoře). Nyní, pokud se chce řidič opravdu rychleji rozjet, je nutné sešlápnout pedál alespoň na 70%. Čip funguje jak při režimu D tak při B. Nevšiml jsem si, že by při D přidával rekuperaci, přijde mi stejná, což mi ale nijak nevadí. Při jízdě z kopce lze najít poměrně snadno polohu pedálu (asi 10% sešlápnutí), kdy se nastaví výkon motoru na 0 kW a je to podobné (zdůrazňuji podobné) jako když se dá režim N. Pokud zařadím N, odpojí se evidentně fyzicky motor, pak z kopce nebrzdí a tedy ani nerekuperuje a brzdí se pouze standardními brzdami. V tom je velký rozdíl, protože v D režimu při úplném puštění pedálu začne rekuperace, při 50 km/h na rovině cca -15 kW.
Spotřeba je evidentně menší, nemám dostatek dat, ale řekl bych že to bude minimálně 15% spíše více. Jel jsem takovou moji běžnou trasu 70 km, ráno ukazoval Soul dojezd 92 km (celkem se dokáže trefit, prakticky to je +10 km, tedy 102 km), když jsem přijel domů, zbýval dojezd 45km.
Ano, to auto je línější, pokud vypnu EKO, pak se auto dostane na původní výkon v EKO modu, i když ta akcelerace nemá takový rychlý nástup. Jak jsem předpokládal, nemá to vliv na tempomat, ten má standardní výkonovou křivku. POZOR, kdo si chce honit triko na křižovatkách, tak to nekupujte
První dojmy: Auto má úplně jinou odezvu pedálu, řekl bych super EKO. Původní nastavení je velmi ploché (viz křivky výkonu nahoře). Nyní, pokud se chce řidič opravdu rychleji rozjet, je nutné sešlápnout pedál alespoň na 70%. Čip funguje jak při režimu D tak při B. Nevšiml jsem si, že by při D přidával rekuperaci, přijde mi stejná, což mi ale nijak nevadí. Při jízdě z kopce lze najít poměrně snadno polohu pedálu (asi 10% sešlápnutí), kdy se nastaví výkon motoru na 0 kW a je to podobné (zdůrazňuji podobné) jako když se dá režim N. Pokud zařadím N, odpojí se evidentně fyzicky motor, pak z kopce nebrzdí a tedy ani nerekuperuje a brzdí se pouze standardními brzdami. V tom je velký rozdíl, protože v D režimu při úplném puštění pedálu začne rekuperace, při 50 km/h na rovině cca -15 kW.
Spotřeba je evidentně menší, nemám dostatek dat, ale řekl bych že to bude minimálně 15% spíše více. Jel jsem takovou moji běžnou trasu 70 km, ráno ukazoval Soul dojezd 92 km (celkem se dokáže trefit, prakticky to je +10 km, tedy 102 km), když jsem přijel domů, zbýval dojezd 45km.
Ano, to auto je línější, pokud vypnu EKO, pak se auto dostane na původní výkon v EKO modu, i když ta akcelerace nemá takový rychlý nástup. Jak jsem předpokládal, nemá to vliv na tempomat, ten má standardní výkonovou křivku. POZOR, kdo si chce honit triko na křižovatkách, tak to nekupujte
Audi Q4 Sportback e-tron 50