Nová Kia Soul 2019

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 312
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Nová Kia Soul 2019

Příspěvekod Josef » stř 21. lis 2018 8:37:32

https://www.motor1.com/news/272835/kia- ... -la-debut/

Myslím, že parametry jsou parádní, spotřeba bude větší než u Hyundai Niro nebo Kona, ale pohon bude mít stejný jako Niro.

As far as the Soul EV is concerned, it will use the powertrain of the Niro EV, which means two battery packs will be on sale – with 34 kWh or 60 kWh. The larger of the two should provide a range of approximately 300 miles (485 kilometers) between two charges. Peak power is believed to be around 201 hp (150 kW) with a maximum torque in the region of 290 lb-ft (392 Nm). The Soul EV will be targeting annual sales of about 20,000 units by 2020.
Obrázek
Uživatelský avatar
marab
Příspěvky: 24
Registrován: stř 07. bře 2018 10:49:01

Re: Nová Kia Soul 2019

Příspěvekod marab » čtv 29. lis 2018 10:19:41

Jako pěkný to teda je...jen tak dál :P S 64kW baterkou bych si to už nechal líbit ;)
http://www.hybrid.cz/autosalon-los-angeles-nova-kia-e-soul-s-64kwh-baterii-ccs-rychlonabijenim
dracekvo
Příspěvky: 127
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Nová Kia Soul 2019

Příspěvekod dracekvo » čtv 29. lis 2018 11:28:42

Pro mě třeba zbytečný. 150kW motor a invertor zbytečně navyšujou cenu auta.
64kWh baterie (píšu pro mě, pro někoho kdo třeba každý den jezdí do práce přes 100km to může být naopak fajn) taky zbytečný.
Čím větší baterie, tím každý rok přicházíme o víc kWh degradací baterie. A každá kWh stojí momentálně cca 12 tis. Kč.
Takže pokud beru životnost baterky 10 let. Tak u 30kWh ročně odpis 36 tis. U 64kWh dvojnásobek.
Už jen z tohoto pohledu je to pro mě mě ekonomicky nerentabilní. Za rok zase tolikrát nepotřebuju ujet více než 200km, aby se mi vyplatila investice do tak velké baterky. Nehledě na to, že při akčním rádiusu 200km není problém v prípadě nutnosti udělat zastávku na rychlonabíječce a delší cestu si dopřát i bez tak velké baterie.
Pro mojí potřebu ideál 32kWh.
Peugeot Ion 2012 (60 tis. km) - Mám Odblink MX. Jsem ochotný přijet kamkoliv v akčním rádiusu baterie. Benešovsko, Ledečsko, Pelhřimovsko.
Ostrovní solar 2,8kWp, 48V 500Ah LiFePO, měnič 5kW.
Uživatelský avatar
Martin i3
Příspěvky: 46
Registrován: úte 02. říj 2018 10:07:42
Bydliště: Kozomín-Praha východ

Re: Nová Kia Soul 2019

Příspěvekod Martin i3 » čtv 29. lis 2018 13:23:35

Nikde nevidim kolik to bude vazit a pouze muj nazor- me se ta krabice teda neblibi.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 312
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Nová Kia Soul 2019

Příspěvekod Josef » čtv 29. lis 2018 13:53:25

Někomu se líbí někomu ne, je to v podstatě naprosto stejný styl jako řada podobných aut včetně Range Rover. Rozhodně tenhle model je podstatně hezčí designově než předchozí zvláště uvnitř. Nedávno jsem četl že by měli dělat i baterku 43 kWh což by bylo asi ideální pro příměstský provoz.
Obrázek
nokia9500
Příspěvky: 64
Registrován: pát 03. srp 2018 21:21:16
Bydliště: Praha - západ

Re: Nová Kia Soul 2019

Příspěvekod nokia9500 » pát 30. lis 2018 14:38:11

nějak nechápu, když ukážou nový hotový auto, proč se začne vyrábět až za rok ? pak bude ještě k tomu dodací lhůta 9-18 měsíců a o dvouleté ojetině může člověk přemýšlet po roce 2022

Kia začala trochu volkswagenovatět :cry:
BMW i3 60Ah, zatím 4 měsíce a 7.500 eKM
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 312
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Nová Kia Soul 2019

Příspěvekod Josef » pát 30. lis 2018 18:06:35

Uvidíme, rokem 2020 se trh dost změní, takže se začnou objevovat i levná auta nejen od VW a Škoda.
Obrázek