Stránka 1 z 4

Kia Soul2018

Napsal: ned 22. črc 2018 21:22:43
od Soul_2018_30KWh
Tak jsem zakoupil Kia soul 2018 a mohu jen konstatovat že jsem neudělal chybu.. reálný dojezd plně naloženého vozu 2 děti 2 dospělí je přes 200km... (přesně 216km cestou tam ..více do kopce... a 238km cestou zpět s puštěnou klimatizací na režim auto včetně ventilovaných sedaček)směr z Tábor do Janské Lázně a zpět .. super věc... tento víkend jsem zdolal s vozem vzdálenost 722 km za celkové náklady 24Kč... Samozřejmě se bavíme pouze o prvním dobití doma z 230V zásuvky...pak jednou v Pardubicích na dobíjecí stanici u Lidl zdarma ze Chademo za 32 min dobito do 95% pak ukončeno automaticky..poté dobíjeno zdarma v hotelu v rámci ubytování a po cestě z dovolené opět Pardubice zdarma a dojezd až domů..

Re: Kia Soul2018

Napsal: ned 22. črc 2018 23:09:26
od Josef
Gratuluji. Jo jezdí to pěkné, se Soulem chybu člověk neudělá. Nový bych ale letos nekupoval, za 2 měsíce představí verze 40 a 60 kWh tedy reálný dojezd 280 a 400 km.

Re: Kia Soul2018

Napsal: pon 23. črc 2018 20:18:23
od Soul_2018_30KWh
Jde o to jak k tomu kdo přistupuje... já nepotřebuji větší dojezd jak 130km na jedno nabití na 99% cest (což bych měl dát i v zimě),,, a zbytek prostě naplánuji důkladně s možností dobití po cestě ideálně přes chademo,,, a platit za větší baterii, když ji nepotřebuji mi přijde zbytečné... a neekonomické na moje využití...druhý vůz toyota tundra 5,7 benzin..ten dosupluje případné dlouhé trasy... i když raději, když to jen trochu půjde tak raději pojedu elektromobilem..:-)

Re: Kia Soul2018

Napsal: stř 25. črc 2018 16:54:32
od mil2house
Gratuluju, Soul se mitaky libi.
Musim si ale vystacit se svym novym Kangoo s polovicnim dojezdem. Zatím nelituji... ;-)

Re: Kia Soul2018

Napsal: stř 25. črc 2018 17:02:20
od Raven
Soul_2018_30KWh píše:Jde o to jak k tomu kdo přistupuje... já nepotřebuji větší dojezd jak 130km na jedno nabití na 99% cest (což bych měl dát i v zimě),,, a zbytek prostě naplánuji důkladně s možností dobití po cestě ideálně přes chademo,,, a platit za větší baterii, když ji nepotřebuji mi přijde zbytečné... a neekonomické na moje využití...druhý vůz toyota tundra 5,7 benzin..ten dosupluje případné dlouhé trasy... i když raději, když to jen trochu půjde tak raději pojedu elektromobilem..:-)

Mám stejný typ a v zimě to dá v pohodě HK - Brno a vždy mi ještě tak 30 km zbývá. Nikdy jsem po plném dobití neměl psaný menší dojezd než 180 km. Nepoužívám tedy dálnice. Minulý týden jsem po dojetí do Brna a dobití na 100% měl dojezd 242 km.

Re: Kia Soul2018

Napsal: stř 25. črc 2018 21:26:54
od Soul_2018_30KWh
Jaká vám vychází dlouhodobá průměrná spotřeba??? máte verzi již s dostupnými 30KWh?? Já jezdím zhruba cca 13,3- 14,4 ... ale někdy i 11,8 ale to musím mít hodně lehkou nohu.. mně většinou po nabití ukazuje cca 210-220km... většinu jezdím v režimu B..trošku mne mrzí že nevidím množství rekuperované energie někde ve statistikách ...

Re: Kia Soul2018

Napsal: čtv 26. črc 2018 8:28:19
od Raven
Kupoval jsem loni v říjnu, průměr nenuluji a za cca 8000 km je momentálně 14,6, v zimě bylo nejvíc 15,5. Ano, je to 30 kWh. Po městě je to tak za 10 - 11, mimo město 13 - 14. Ale jezdím klidně dle předpisů a mimo dálnice. V neděli jedeme na dovolenou do Německa, tak dám vědět ;) .

Re: Kia Soul2018

Napsal: čtv 26. črc 2018 23:48:52
od Josef
V teplém počasí jezdím město a okolí kolem 12 kWh, dálnice (120 km/h) a okresky (90 km/h) 1:1 mám průměr kolem 16 kWh. To ukazuje ale auto, ve skutečnosti je spotřeba o 2kWh vyšší, pokud měříte spotřebu přes údaje z nabíjení. V zimě je to výrazně více hlavně v minusových teplotách je rozdíl až 30-40%. Na dálnici ve 120 km/h to při teplotě pod nulou dá maximálně 110 km. V teplotách kolem 20°C není problém najet město a okolí přes 200 km.

Re: Kia Soul2018

Napsal: sob 28. črc 2018 11:07:30
od Soul_2018_30KWh
Tak po víkendovém ježdění ..se nám dlouhodobá spotřeba ustálila na 13,8 kWh .... za celkové km auta 4677 km což mi přijde na to, že jezdíme vždy s klimatizací super... Auto ukazuje po nabití na 100% z domácí běžné zásuvky přes noc.. 223km..... nechtěnou náhodou jsem musel zkusit dojetí téměř do zastavení.. než auto opravdu zastaví... od 8 km dojezdu na palubním PC dojezd zmizel... a dalo se najet ještě 12 km a vůz ještě zcela nezastavil.... se symbolem želvičky jen minimální útlum.... a pak jsem již byl u zásuvky.. a rád že mohu dobít...neuvěřitelných 18 hodin dobíjení pomocí nabíječky dodané s vozem... opravdu trošku stresová situace:-) Snažím se nabíjet ideálně jen pomocí přiložené nabíječky... přijde mi t o šetrnější než rychlo nabíječka... jaký na to máte názor??

Re: Kia Soul2018

Napsal: sob 28. črc 2018 15:04:13
od Josef
Viděl jsem test, kde 2 auta nabíjeli rychle přes Chademo a 2 pomalu přes přenosnou nabíječku, rozdíl byl minimální. Spíše pokud to není nutné nabíjet max. do 83%, pokud do 100% tak co nejdříve vyrazit na cestu.

Re: Kia Soul2018

Napsal: sob 28. črc 2018 20:28:02
od Raven
Dobíjím hlavně doma dodanou nabíječkou, Chademo mimořádně jen na cestách pokud spěchám. V návodu píšou, že to baterce moc dobře nedělá. A jak píše výše Josef, na 100% jen zřídka a před odjezdem.

Re: Kia Soul2018

Napsal: ned 29. črc 2018 0:21:20
od Soul_2018_30KWh
mne nejde nastavit v menu nabíjení žádné omezení nabíjení..vždy jede přes noc do 100% kapacity.. jakým způsobem řešíte vypnutí nabíjení v cca 80%??

Re: Kia Soul2018

Napsal: ned 29. črc 2018 11:58:55
od Josef
Myslím, že v nových modelech není nastavení automatického nabíjení do 80%, proč netuším. Ve starších modelech je volba 80% nebo 100% při nastavení v jakou hodinu začít nabíjet. Řešit se to dá pouze časovým spínačem. V případě modelu 2018 s větší baterií 32 kWh je 100%, tedy mám nabito na 25%, chci nabít na 80%, tedy nabíjet 55% tj. 32 x 0.55 = 17.6. Originální kabel nabíjí cca 2 kW, tedy v tomto případě nastavit vypnutí po 8.8 hodině.

Re: Kia Soul2018

Napsal: ned 29. črc 2018 13:23:30
od Soul_2018_30KWh
Děkuji za informaci..nicméně berte v potaz, že s tím jezdí z 70% moje žena a těžko bude při nabíjení toto realizovat i mne to přijde nepohodlné... jestli jsem dobře pochopil tak i nabití na 100% kapacity dle palubního ukazatele není 100% kapacity reálně..tzn vlastně nedobíjím nikdy na plný potenciál baterie... jak moc má vliv na degradaci baterie když budu nabíjet na 100% dle palubního ukazatele jen pomalou nabíječkou tzn z mého pohledu šetrně... oproti tomu když budu nabíjet např 22KW či 50kW rychle a často do 93% jak jsem zjistil při jednorázovém nabíjení přes CHademo..
pokud se tu bavíme o nějakém zanedbatelném rozdílu asi pro mne postrádá smysl se tím zabývat ....

Re: Kia Soul2018

Napsal: ned 29. črc 2018 13:49:44
od Janda
Soul_2018_30KWh píše:Děkuji za informaci..nicméně berte v potaz, že s tím jezdí z 70% moje žena a těžko bude při nabíjení toto realizovat i mne to přijde nepohodlné... jestli jsem dobře pochopil tak i nabití na 100% kapacity dle palubního ukazatele není 100% kapacity reálně..tzn vlastně nedobíjím nikdy na plný potenciál baterie... jak moc má vliv na degradaci baterie když budu nabíjet na 100% dle palubního ukazatele jen pomalou nabíječkou tzn z mého pohledu šetrně... oproti tomu když budu nabíjet např 22KW či 50kW rychle a často do 93% jak jsem zjistil při jednorázovém nabíjení přes CHademo..
pokud se tu bavíme o nějakém zanedbatelném rozdílu asi pro mne postrádá smysl se tím zabývat ....


Na sloupku garáže mam schranku ve ktere koncovka nabijecky a tlacitko. Na druhem konci zasuvka rizena pc, moznost dobijet 3,5 hod., 7 hod a full. Standardne nastaveno 7 hodin(40%). Zena prijede, podle konecneho stavu baterie tlacitkem spusti dobijeni 40%, nebo necha na příští den. Event.doma pak z mobilu prehodi na 20, nebo do plna. Oba jsme duchodci a zvladame. Takto nabijim soula uz 3,5 roku, nemam pocit ubytku kapacity a jsem z nej szale nadšeny. Přeji hodně km.janda

Re: Kia Soul2018

Napsal: ned 29. črc 2018 15:00:05
od Josef
Soul_2018_30KWh píše:Děkuji za informaci..nicméně berte v potaz, že s tím jezdí z 70% moje žena a těžko bude při nabíjení toto realizovat i mne to přijde nepohodlné... jestli jsem dobře pochopil tak i nabití na 100% kapacity dle palubního ukazatele není 100% kapacity reálně..tzn vlastně nedobíjím nikdy na plný potenciál baterie... jak moc má vliv na degradaci baterie když budu nabíjet na 100% dle palubního ukazatele jen pomalou nabíječkou tzn z mého pohledu šetrně... oproti tomu když budu nabíjet např 22KW či 50kW rychle a často do 93% jak jsem zjistil při jednorázovém nabíjení přes CHademo..
pokud se tu bavíme o nějakém zanedbatelném rozdílu asi pro mne postrádá smysl se tím zabývat ....


Nabíjení baterie na 100% má velký vliv na degradaci, zvláště, když se auto nabije a nechá stát. Při nabíjení na Chademo se nabíjení přeruší při 83% a musí se znovu spustit, tak je to alespoň u starších modelů Soulu. Rozdíl mezi nabíjením Chademo a pomalým nabíjením doma je dle testů zanedbatelný. To že se nenabíjí plný potenciál baterie je pravda, výrobce tam nechává kapacitní rezervu pro degradaci baterie, aby splnil záruční podmínky, tedy řekněme do 40-50 tis. km degraduje ta rezerva, pak začne degradovat i kapacita baterie mimo tuto rezervu. Tedy na začátku má baterie klidně 107%, za 2 roky 100%. Při špatném nabíjení a provozních podmínkách může baterie degradovat podstatně rychleji,klidně za 2 roky zůstane 85% kapacity a pořád to plní podmínky záruky.

Re: Kia Soul2018

Napsal: ned 29. črc 2018 18:43:21
od mil2house
Mě by zajímalo, když nabiji na 100%, kde při vybíjení je hranice, že baterka přestane degradovat.
Je to na hranici 80%, jak se doporučuje nabíjet? Nebo dřív, prostě jen nějaké to procento vybít ze 100%?

Re: Kia Soul2018

Napsal: ned 29. črc 2018 20:14:09
od Josef
Baterie nepřestane degradovat, jen při správném nabíjení degraduje pomaleji. Doporučené hranice jsou 20-80%, ostatní je na uživateli.

Re: Kia Soul2018

Napsal: pon 30. črc 2018 11:03:46
od mil2house
Ano vim, myslel jsem tu degradaci u 100%.

Re: Kia Soul2018

Napsal: pon 30. črc 2018 13:18:50
od Janda
Mam Soula vyrobeného 2014, nabijim okolo 80%, jednou tydne 100% a pak se snažím co nejdříve vybijet. Ptal jsem se na kia Česká republika, pravidelné nabíjení na 100% nijak nezakazovali. Když nový Soul neumožňuje nabijet na 80%, rychlonabijeni zvýšil na 93%, selským rozumem bych došel k závěru, ze se asi nic moc neděje a firma nějak osetrila v sw, nebo na degradaci nemá az takový vliv. A pokud vam stačí nabijet na 80, osetrete si zásuvku a jste klidný nadvakrát. Jak jsem psal, mam 60 tisic km a OK. Janda