Stránka 2 z 2

Re: Kia Soul2018

Napsal: pon 30. črc 2018 14:23:26
od Josef
Ideální je změřit stav baterie v % (SOH). U Kia Soul je ten pokles poměrně pomalý, nicméně rozdíl mezi jednotlivými vozy je evidentní.

Zde je graf degradace baterie jednoho z majitelů. Žlutá křivka je pokles, který je hraniční pro uznání záruky (tedy 150 tis. km a 70% kapacity). Jak je vidět, degradace i po 80 tis. km se drží kolem SOH 95%. U jiného majitele v USA jsem viděl pokles SOH až na 86% po ujetí 140 tis. km. Běžně odpovídá pokles SOH každých 20 tis. km o 2%. Tedy zpravidla na 40 tis. km SOH 100%, na 80 tis. km SOH 96%, atd. Pokud je to o dost mimo tyto hodnoty, je něco špatně.

V různých zemích jsou záruky různé :

The Korean warranty is 10 years, 160,000km to 70% SOH.
The United States is 10 years, 100,000 miles to 70% SOH.
The Canadian warranty is 8 years, 160,000km to 70% SOH
Europe is 7 years, 150,000km to 70% SOH.

Obrázek

Re: Kia Soul2018

Napsal: stř 01. srp 2018 22:06:12
od Soul_2018_30KWh
Prosím o info... je možno nějak rychleji než 6,6kw přes palubní nabíječku nabít vůz přes konektor J1772..např pomocí např domácího walboxu s min výkonem 15kw... pokud by to bylo méně nemá již cenu řešit... Chademo na domácí použití mi přijde doslova raketa... jinak vystačím s klasikou od Kia 10A /230..ale je to masakr... dále mohu nabíjet na nabíječce ve městě pomocí kabelu type2/J1772...cca 5,5 hod dobíjení i když je nabíječka 22kW ..tzn pokud dobře chápu přej J1772 nedostanu nikdy víc než 6,6kw??? Díky za odpověď

Re: Kia Soul2018

Napsal: čtv 02. srp 2018 0:28:21
od Josef
A k čemu potřebujete doma rychle nabíjet? Ani přes nabíječku AC Mennekes prostě víc jak 6,6 kW tam stejně nepůjde. Jediné řešení je koupit DC nabíječku s konektorem Chademo.

https://www.evseadapters.com/products/p ... ck-charger

https://www.designwerk.com/en/wall-char ... -kw-wdc22/

http://store.evtv.me/proddetail.php?prod=20kwchademo

Re: Kia Soul2018

Napsal: úte 07. srp 2018 15:58:17
od Soul_2018_30KWh
Díky za info...spíš mi přijde zajímavé umět se nabít za relativně krátký čas ne vždy stíhám ... ale opravdu ne za takový ranec..těch 5H je plně dostačující... přes klasickou 6,6 palubní nabíječku... jen mi přijde škoda že na nabíjecích stanicích je všude menekes type2 22kW..a já nejsem schopen toho nějak využít a nabíjím na této zásuvce 5,5 hod ... jestli todobře chápu tak nabíjím 1F přes Jazaki a menekes je 2F ale moje redukce ho již neumí logicky zpracovat a využít potenciál z dobíjecí stanice... s 22kW type 2... neexistuje něco spešl co mi pomůže lépe využít ten menekes na nabíjecích stanicích a přes yazaki či chademo pustit rychleji ??

Re: Kia Soul2018

Napsal: úte 07. srp 2018 17:54:52
od Flajzi
Nijak to nevyřešíte. Při napojení na AC využíváte vnitřní AC/DC měnič a pokud jeho výkon je 6,6 kW, tak připojením k zásuvce, která je schopna podat vyšší příkony, Vám není nic platné.
Já mám v autě 3x16A 11 kW a víc z toho prostě nedostanu. Manželka bude mít 3x32A 22 kW a to už bude jiná kávička...

Re: Kia Soul2018

Napsal: úte 07. srp 2018 19:07:46
od Josef
Jenže ne každá nabíječka dá 22kW, to je jenom napsané. Např. OC Smíchov Praha 5, dvě 22 kW nabíječky a nedávají víc než pouhých 6 kW. Pokud se k ní připojí dvě auta, dává dokonce každému autu jen 3 kW.

Re: Kia Soul2018

Napsal: stř 08. srp 2018 12:18:59
od Radovan
To je bohužel krutá pravda, kterou bez informací vozidla nebo displeje stojanu není jak zjistit. Ostatně už kulišárna ČEZu dávat pomalé stojany s Mennekes + Schuco = 22 + 3,6 kW s tím začala, protože visely jen na jističi 400V 32A, tedy 22 kW a výkon tak by omezován vždy. No a korunu tomu nasadili výměnou Schuko za Mennekes, takže tam jsou nyní 2 x 22 kW zásuvky, ale přívod stále jen 22 kW. Na jednu stranu je to sice pomalé nabíjení, ale je rozdíl dojet tam s autem se slušnou palubní nabíječkou (Smart, Mercedes, Zoe, Tesla atp.) a pak civět místo 22 na 3,6 kw výkon, 7x pomalejší. Třba pro to Zoe, starší s 22 kWh baterkou, to znamená nabíjet místo 1 hodiny 7 hodin.

Re: Kia Soul2018

Napsal: čtv 09. srp 2018 9:47:52
od Raven
Tak jsem se konečně dostal k příspěvku. Cesta do BRD (29.7.) a zpět (1.8.) v těch největších vedrech bez jakýchkoliv problémů. Chademo vždy do 30 minut (káva+WC). Poprvé se mi stalo, že při nabíjení večer 16 A běžel i ventilátor klimy na chlazení OBC. Dosud bylo jen občas slyšet čerpadlo chl. kapaliny. Ale bylo 38°C. Po dálnici asi 50 km. Vše samozřejmě s klimou.
P8070008.jpg
P8070007.jpg

Re: Kia Soul2018

Napsal: čtv 09. srp 2018 10:07:32
od Josef
Dobrá spotřeba, samozřejmě pokud byste to vzal po dálnici (což je většina standardní trasy), tak by byla spotřeba kolem 15-16 kWh/100 km při tacho rychlosti 120 km/h. V teplotě kolem nuly bude stejná trasa kolem 19-20 kWh/100km.

Re: Kia Soul2018

Napsal: pon 27. srp 2018 7:51:16
od Soul_2018_30KWh
Velmi dobra spotřeba... máte asi velmi lehkou nohu... moje manželka jezdí cca 15-16 (nějak si nenechá vysvětlit že dálnice je max 105 ..ale jede jako se spalovákem... ale pokud jezdí jen okresky tak se vejde cca do 14,5 ..tzn těch 200km reálných nájezd je opravdu dostačující...Já když jezdím mám mezi 12-14 ale tempomat na 92...dálnice max 105 ... ale pokud by kia neměla CHademo..je cestování s ní na delší vzdálenosti beznadějné...takto kdy jedu např naotočku Prahu tak dobiju za 3-40 min dle míry vybití..a valím domů.... za měsíc a půl již má naše kia s námi odkrouceno cca 4500km ... o té doby je spalovák nejen na druhé koleji ale spíše na 6 koleji.

Re: Kia Soul2018

Napsal: úte 28. srp 2018 22:15:50
od Soul_2018_30KWh
Dobrý den

Prosím o info ..zda existuje nějaký wallbox který mohu řipojit doma na 3f vedení 3x20A podružné jištění (hlavní 3x25A) a on mi vyplivne na konektor type 1max nabijení např 7,4kw... tzn abych zátěž rozložil na 3fáze... děkuji za info

Re: Kia Soul2018

Napsal: stř 29. srp 2018 8:28:11
od E-Ryc
Zatim jsem to nikde nevidel. Ale ono by to zrejme jak slozitosti tak cenou vyslo podobne, jak 10kW DC nabijecka, na kterou se pred casem nekdo daval odkaz.

Re: Kia Soul2018

Napsal: stř 29. srp 2018 10:08:12
od Radovan
Přesně tak, při těchto investicích je už dobré zvažovat, zda se vyplatí malé CHAdeMO (10 nebo 20 kW výkon, podle toho, jaký máte v garáži červený pětikolík, zda malý 11 nebo velký 22 kW) nebo wallbox/kabel s krabicí, které umí poslat jednofázově více než 3,6 kW. Obvykle je to to malé CHAdeMo, protože ho lze brát sebou do kufru na delší cesty a cpát z Mennekes zásuvek nebo červených 5kolíků do auta 10 nebo 20 kW za hodinu nabíjení, než jen 7,4 kW a jen z Mennekesu.

Re: Kia Soul2018

Napsal: stř 29. srp 2018 10:25:18
od Josef
Nevím jak u nového Soulu, ale starší modely mají nabíjení 6,6 kW max.

Re: Kia Soul2018

Napsal: stř 29. srp 2018 12:19:33
od E-Ryc

Re: Kia Soul2018

Napsal: stř 29. srp 2018 17:42:58
od Josef
Pak to mají špatně, ve specifikaci Kia Soul se uvádí přesně 6kW - Dobíjení - Mennekes (AC, 230V, 6kW) 5 hodin souhlasí - 6x5=30 kWh

https://www.kia.com/content/dam/kwcms/k ... ormace.pdf

Re: Kia Soul2018

Napsal: stř 05. zář 2018 21:13:52
od Soul_2018_30KWh
Dobrý den

Dnes jsem tankoval u dálnice u Čechtic... a nabíjel jsem DC50kW CHademo... a napadla mne taková možná blbost ale neměl jsem odvahu to vyzkoušet... nechat nabíjet pomocí chademo a ještě připojit přes menekes pomocí redukce type2 /type1 střídavým...že bych dal dohromady 56,6kw nabíjení...ale aby se něco nestalo... tak mi dejte typy zda by to vůbec šlo či zda by něco shořelo... díky

Re: Kia Soul2018

Napsal: čtv 06. zář 2018 9:24:12
od Radovan
S největší pravděpodobností bude auto druhé připojení ignorovat. Alespoň u Iona to tak dělá.

Re: Kia Soul2018

Napsal: čtv 06. zář 2018 14:36:38
od mp1
na inej diskusii píšu DC do cca 80% a následne AC do 100% (teda ak hneď pokračujú v ceste).

Re: Kia Soul2018

Napsal: čtv 06. zář 2018 15:20:10
od Radovan
Ano, tím ovšem myslí že jedno nabíjení ukončí a druhé pak započnou. Což znamená vyndat rychlonabíjecí kabel z auta a operaci se stojanem = spuštění pomalého nabíjení, tedy musíte u toho být. Automaticky mi to nešlo, že by to plynule navázalo poté, co se rychlonabíjení při 80% samo vypnulo. tedy vypnul proud.