Kia Soul2018

Moderátor: Josef

mvh
Příspěvky: 45
Registrován: stř 18. zář 2019 8:38:55

Re: Kia Soul2018

Příspěvekod mvh » pát 20. pro 2019 10:28:38

Josef píše:
mvh píše:to mi ukazuje torque ale porovnavam 8A a 32A


Netuším, jak něco takového může ukazovat Torgue. Základní předpoklad je, že jste schopen měřit skutečnou hodnotu, kterou nabíjíte auto, tedy před nabíječkou je měřící přístroj, který eviduje příkon a počítá kWh. Torque je schopen ukázat celkově dodanou kapacitu do auta a rozdíl mezi těmito dvěma hodnotami je ztráta při nabíjení. U mě to je zpravidla 10%, v zimě je to více díky zahřívání baterií.


vychazim z hodnoty "OBC_efficiency" coz je palubni nabijecka ktera prece umi sama zmerit kolik do ni leze (napr 230V a 8A - AC) a kolik pak doleze do baterie (napr. 370V a 4A - DC) a to pak chapu jako ztratu ktera vznika transformaci z AC do DC. Pred vstupem do auta se prakticky nic nedeje nebo je to zanedbatelne.
Naposledy upravil(a) mvh dne pát 20. pro 2019 10:31:14, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Kia Soul2018

Příspěvekod Josef » pát 20. pro 2019 10:31:13

Na první pohled to vypadá logicky, změřte si to sám a uvidíte, jak je ten údaj pravdivý.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
mvh
Příspěvky: 45
Registrován: stř 18. zář 2019 8:38:55

Re: Kia Soul2018

Příspěvekod mvh » pát 20. pro 2019 10:36:35

To stejne se deje napr u pocitacoveho zdroje ktery meni z AC 230V do DC 12V a 5V
Pri koupi se sam rozhodujete jestli si koupite levnejsi (min ucinny) ktery ma 80% ucinnost nebo kvalitnejsi ktery muze mit pres 90%
Bohuzel my nemuzeme ovlivnit kvalitu palubni dobijecky, ztratu muzeme obejit jen pri nabijeni u cizi DC kde ta ztrata jde na vrub provozovateli (tedy aspon doufam ;)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Kia Soul2018

Příspěvekod Josef » pát 20. pro 2019 13:48:27

Správně jenom doufáte :)
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Soul_2018_30KWh
Příspěvky: 35
Registrován: ned 22. črc 2018 21:00:09

Re: Kia Soul2018

Příspěvekod Soul_2018_30KWh » čtv 26. pro 2019 22:42:31

Zdravim zajimalo bymne jaký máte realný dojezd u vašich KIA SOUL s popisem roku a baterie... já mám v tuto dobu tzn teploty kolem 0-10st kdyz jezdim s topenim cca 170-180km rok 2018 30kWh vyuzitelná baterie najeto 60500km na zimnich pneu
mvh
Příspěvky: 45
Registrován: stř 18. zář 2019 8:38:55

Re: Kia Soul2018

Příspěvekod mvh » pát 27. pro 2019 9:03:23

kia soul 2018 - najeto 7000 km - 156km dojezd - (spotreba stale lehce pod 20kWh)
Predpokladam, ze za to muzou ne uplne vhodne pneu ktere jsem nemohl ovlivnit. (Semperit - Master Grip)
Zajimalo by me na jakych zimnich jezdite, pripadne ktera znacka je pro elektromobily nejvhodnejsi pri zachovani dobrych vlastnosti na mokru snehu ledu?
Raven
Příspěvky: 50
Registrován: čtv 05. říj 2017 11:03:16
Bydliště: Hradec Králové

Re: Kia Soul2018

Příspěvekod Raven » pát 27. pro 2019 9:46:34

Soul 2017, 30 kWh, 24000 km, 170 - 200 km, záleží, kam jezdím. Pneu celoroční - Goodyear Vector 4Seasons Gen-2.
Hyundai Kona 64 kWh
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Kia Soul2018

Příspěvekod Josef » pát 27. pro 2019 10:22:17

Takové srovnání bude dost nevypovídající. Lepší informace by byla reálná průměrná spotřeba za rok, SOH baterie, poměr km město/okresky/dálnice a najeté km. I tak se to bude špatně srovnávat.

Já mám celoroční průměr 15,1 kWh/100 km (měřeno před nabíječkou, v létě 12 v zimě 17), v létě max 200 km na okreskách, ve 4°C na okreskách max 155 km. SOH 97,8%, najeto 57000, Soul 2016, 27 kWh, pneu zimní Goodyear, letní Continental, oboje low noise.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Soul_2018_30KWh
Příspěvky: 35
Registrován: ned 22. črc 2018 21:00:09

Re: Kia Soul2018

Příspěvekod Soul_2018_30KWh » sob 28. pro 2019 9:49:54

Děkuji vám za odpovědi věřím že to není úplně vypovídající, ale pro mé info ohledně baterky.. úplně postačující ..zjišťuji, že jsem si spíše již zvykl moc na letní dojez 200 vždy až cca 230 s lehkou nohou na letních pneu... a zimní mne trošku zděsil... nyní teploty kolem 0-4st mám reálný dojezd 165km s plným komfortem topení a na běžně dlouhých trasách cca 30km a auto vystydne pak zpět 30km a auto vystydne...Nyní přemýšlím o uprgade elektrického vozu ..nová soul je také ve hře... ale stále mi to přijde za korejce mnoho... přeci jen můj nájezd 08/18-12/2019 je 61 tkm.... což není málo... napište mi o čem případně přemýšlíte pokud byste měnily své KIA soul EV ...děkuji
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Kia Soul2018

Příspěvekod Josef » sob 28. pro 2019 10:23:41

Mě by se líbilo třeba Niro 64 kWh (verze 39 kWh nedává smysl) do 800 tis., rozhodně nedám 1.2 mil. za Kiu, to stojí luxusně vybavený Mercedes třídy E. Počkám ještě nějaký čas, než výrobci pochopí, že lidi na běžné ježdění nebudou kupovat auta v ceně, za které kupovali před tím dvě nové auta střední třídy. Já jsem postupně odboural dálkové trasy a jezdím tak 6x za rok trasu cca 200 km a to si vystačím se Soulem 27 kWh (jedno nabíjení po cestě). Navíc mi poklesl nájezd z 25 tis.km ročně na necelých 20 tis.km. Denně jezdím kolem 60-70 km a na to nepotřebuji auto s dojezdem 450 km, za mě by to byla nesmyslná investice. Já jsem šel do BEV ze dvou důvodů a to, že mi výrazně klesnou náklady a že se zbavím spalovacího motoru se všemi jeho nectnostmi. Rozhodně nejsem ekolog, to bych musel jezdit na kole. V okamžiku, kdy bych pořídil auto za 1.2 mil. tak neušetřím nic a ještě budu mít horší auto, než za 800 tis. fosilní. Nechci se vracet ke spalováku, ale nehodlám platit počáteční vývoj BEV, to si raději ještě pár let počkám.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Soul_2018_30KWh
Příspěvky: 35
Registrován: ned 22. črc 2018 21:00:09

Re: Kia Soul2018

Příspěvekod Soul_2018_30KWh » sob 28. pro 2019 13:11:06

Mám možnost vzít KIA soul ev nový s 64kwh baterku nájezd 1200km ze Slovenska za 960 s Dph...DPH ještě odectu ve firmě... tak nad tím premyslim . Jen je mi líto zbavovat se mojeho soulu když mi také z 95 % postačuje, všechny vámi zmiňované argumenty chápu a souhlasím s nimi... jen občas mám ten dojezd na hraně.... že mne to brzdí...
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Kia Soul2018

Příspěvekod Josef » sob 28. pro 2019 14:13:22

Ano, to je řešení a pravděpodobně půjdu opět cestou použitého auta (nové se mi zdá vyhazování peněz oknem). Někdo to řeší nejen odpočtem DPH ale i dotací, pak to vychází taky méně, já bych dotaci nechtěl, takže počkám na cenu kolem 900 s DPH a uvidím do čeho půjdu, do Soulu ale velmi pravděpodobně ne, přece jen to není auto mých představ a rozumného aerodynamického tvaru.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Soul_2018_30KWh
Příspěvky: 35
Registrován: ned 22. črc 2018 21:00:09

Re: Kia Soul2018

Příspěvekod Soul_2018_30KWh » sob 28. pro 2019 18:54:07

Já zase díky možnosti dát vůz do firmy. a opravdu toho že nemám čas řešit problémy vidím v nových vozech výhodu... ale je to jen můj osobní názor..nechat do 150 tkm a opět vzít další... Já osobně jsem s kia soul ev velmi spokojen... ale v novém voze přemýšlím již o 4x4 a možnosti tažného zařízení.... kdyby byla Tesla X pod 2 mil vidím to reálně ..ale nyní 2,4mil je prostě moc...
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Kia Soul2018

Příspěvekod Josef » sob 28. pro 2019 19:21:10

Taky dávám vůz do firmy, ale uvedu dva příklady. Koupil jsem Mercedes E350 za 920 tis., 1,5 roku starý s nájezdem 28 tis. km. Původní cena 1.7 mil., po 4 letech jsem jej prodal za 450 tis. Kia Soul je koupená za 580 tis. 1,5 roku stará s nájezdem 13 tis. km s DPH původní cena 850 tis. Kč. Mě to přijde ušetřit za 4 roky na na nákupu aut skoro 1.1 mil fajn i pro firmu (potažmo pro mě). Ale každý to máme jinak, to je jasné. Já jsem se Soulem celkem spokojený, samozřejmě bych raději koupil Mercedes EQB, bohužel tenkrát nebyl a dodnes není :)
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Soul_2018_30KWh
Příspěvky: 35
Registrován: ned 22. črc 2018 21:00:09

Re: Kia Soul2018

Příspěvekod Soul_2018_30KWh » stř 01. led 2020 22:02:26

Pro: Josef chci se zeptat zda bych mohl poprosit o změření kapacity baterie u mého soulu koukal jsem, že v jiném vláknu máte změřeno... jsem kousek od Pelhřimova kdyby byla cesta okolo...případně jezdím i Prahu a zajel bych kam by bylo potřeba..jen nevím kdy za jakých podmínek měřit aby bylo vypovídající. Děkuji
mvh
Příspěvky: 45
Registrován: stř 18. zář 2019 8:38:55

Re: Kia Soul2018

Příspěvekod mvh » čtv 02. led 2020 23:41:50

u verze 2018 nelze pres torque nebo soulspy zjistit SOH.
Overeno na vlastnim stroji.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Kia Soul2018

Příspěvekod Josef » pát 03. led 2020 8:35:53

Soul_2018_30KWh píše:Pro: Josef chci se zeptat zda bych mohl poprosit o změření kapacity baterie u mého soulu koukal jsem, že v jiném vláknu máte změřeno... jsem kousek od Pelhřimova kdyby byla cesta okolo...případně jezdím i Prahu a zajel bych kam by bylo potřeba..jen nevím kdy za jakých podmínek měřit aby bylo vypovídající. Děkuji


Můžeme to zkusit, ale jak píše kolega, třeba je někde s vyčtením hodnot problém. Šel bych na to ale jinak, tedy tak jak to dělá Bjørn Nyland, tedy změří spotřebu auta a po nabití baterie spočítá její skutečnou kapacitu. Ioniq rovněž neumí vyčíst SOH, respektive ukazuje pořád k plné spokojenosti majitelů 100% a oni tomu věří :)

Audi Q4 Sportback e-tron 50
mvh
Příspěvky: 45
Registrován: stř 18. zář 2019 8:38:55

Re: Kia Soul2018

Příspěvekod mvh » pát 03. led 2020 22:51:14

Ano, myslim, ze by mohli pomoci hodnoty ktere vycist lze, napr. "battery.accumulative_charge_power_kWh" a "battery.accumulative_discharge_power_kWh"
mvh
Příspěvky: 45
Registrován: stř 18. zář 2019 8:38:55

Re: Kia Soul2018

Příspěvekod mvh » sob 04. led 2020 21:09:12

Dnes jsem pres noc nabil soula na 100% a pomoci soulspy odecetl tyto hodnoty (nekolik hodin po skonceni nabijeni)
napeti clanku baterie 4.11 V
teplota clanku 3°C
battery.SOC_display 100%
battery.SOC 95%
battery.SOC_precise 113
battery.accumulative_charge_power_kWh 1855.3
battery.accumulative_discharge_power_kWh 1797.7

pak jsem behem dne najezdil 105km prevazne po dalnici v desti a silnem vetru a po navratu domu jsem znovu nacetl data
napeti clanku baterie 3.49 V
teplota clanku 16°C
battery.SOC_display 21%
battery.SOC 21.3%
battery.SOC_precise 21.3
battery.accumulative_charge_power_kWh 1856.7
battery.accumulative_discharge_power_kWh 1823

takze podle displaye jsem spotreboval 79% baterky
z baterie se vycerpalo 25.3 kWh
a rekuperaci se nabilo 1.4 kWh (na dalnici se moc nerekuperuje)
odectu 25.3-1.4=23.9 coz je tedy spotreba 79% baterie
prepocteno na 100% je to 30,2 kWh coz by mela byt realna kapacita moji baterie
Mike
Příspěvky: 178
Registrován: čtv 20. pro 2018 18:22:46

Re: Kia Soul2018

Příspěvekod Mike » sob 04. led 2020 22:54:57

Vypada to,ze do stareho Soula jde dat i 40 a 64Kwh baterie z Kony
https://www.mykiasoulev.com/forum/viewt ... 460#p10284