Kia Soul2018

Moderátor: Josef

dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Kia Soul2018

Příspěvekod dracekvo » pát 06. pro 2019 10:02:59

Pokud máš ve velkém TP hmotnost taženého přívěsu 0, tak se obávám, že to neprojde.
Můžeš si dát držák na kola a tahat zatím vozík. To bude nejspíš fungovat do prvný nehody.
A elektrika se dělá kvůli držáku na kola. Ten má vlastní světla.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
mvh
Příspěvky: 45
Registrován: stř 18. zář 2019 8:38:55

Re: Kia Soul2018

Příspěvekod mvh » pát 06. pro 2019 16:48:06

No ale ja nechci nic tahat,ja chci prave ten drzak na kola a to by myslis slo?
mvh
Příspěvky: 45
Registrován: stř 18. zář 2019 8:38:55

Re: Kia Soul2018

Příspěvekod mvh » pát 06. pro 2019 16:53:11

Hele tady pisou, ze by mela ta moje kia umet nabijet az 100kWh DC, jupii...
https://ev-database.org/car/1122/Kia-Soul-EV
akorat na tech ultra byvaji jen CCS konektory, jediny chademo s vic jak 50 kWh je asi tady:
https://elektrickevozy.cz/clanky/pre-v- ... e-nabijeni
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Kia Soul2018

Příspěvekod dracekvo » pát 06. pro 2019 19:39:38

Nevím jak přesně kia, ale co jsem zaslechl, tak držák kol možný je.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Kia Soul2018

Příspěvekod Josef » pát 06. pro 2019 19:45:44

mvh píše:Hele tady pisou, ze by mela ta moje kia umet nabijet az 100kWh DC, jupii...
https://ev-database.org/car/1122/Kia-Soul-EV
akorat na tech ultra byvaji jen CCS konektory, jediny chademo s vic jak 50 kWh je asi tady:
https://elektrickevozy.cz/clanky/pre-v- ... e-nabijeni


Já vím jen o dvou nabíječkách u nás a v praxi je to jen 65 kW, navíc je nabíjení potom dvakrát dražší, myslím že se to ani nevyplatí.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
mvh
Příspěvky: 45
Registrován: stř 18. zář 2019 8:38:55

Re: Kia Soul2018

Příspěvekod mvh » pon 09. pro 2019 21:44:20

To bude dany tim, ze ta eon ultra rychla nabijecka umi pro chademo "jen" 200A coz je v pripade kia soul 2018 max 75kWh.
Ano ekonomicky se to nevyplati, ale nekdy je cas "drazsi" nez zvysena cena za kW a je dobry to vedet pri planovani delsi cesty kdy hrozi caste dotazy od rodiny: "kdy uz tam budeeeem..." :)
mvh
Příspěvky: 45
Registrován: stř 18. zář 2019 8:38:55

Re: Kia Soul2018

Příspěvekod mvh » čtv 19. pro 2019 18:45:05

Poridil jsem OBD konnwei903 a nainstaloval jak Soulspy tak Torque.
Oboji funguje, ale ani jedna appka neukazuje SOH, na forech jsem se docetl ze to u 2018 soula nejde, resp Torque ukazuje 60% a zbyvajici kapacitu 18kWh coz je blbost a ukazuje to vsem. Co me prekvapilo, je ze kdyz nabijim pres origo AC nabijecku 8.5A (2kW) tak mi to pise ze OBC_efficiency je 77-81%
a kdyz pres AC 32A (6.5kW) tak je to 80-90%, to by znamenalo, ze pri domacim pomalem nabijeni se dost energie "ztraci" coz by hralo pro DC dobijeni jako ucinejsi metodu.
Jinak jsem se chtel zeptat jestli se da tem tlakum a teplotam pneu v appce verit?
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Kia Soul2018

Příspěvekod Josef » čtv 19. pro 2019 20:10:09

Zajímavé na 2016 to funguje v pohodě, dá se to i vypočítat z hodnot min a max det. Doma se mi ztrácí podobná energii jako na DC. Samozřejmě v zimě je to více, protože se provádí ohřev baterie při nízkých teplotách.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Kia Soul2018

Příspěvekod dracekvo » pát 20. pro 2019 7:20:56

Vlastní systém auta něco bere, když se nabíjí.
A čím déle nabíjím, tím je tato odpadní spotřeba větší. Už jsem to psal někde jinde, že nejefektivnější je nabíjet co to dá.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Kia Soul2018

Příspěvekod Josef » pát 20. pro 2019 7:43:22

Máte nějaký konkrétní výpočet nebo odkaz? Při větších odběrech vznikají větší ztráty - Kia Soul má při nabíjení 0-74% odběr cca 122 A. Zde vznikají podstatně větší ztráty než u 10 či 16 A a to nejen průchodem vodičů, nabíjecího agregátu, ale i rapidním ohřevem baterií, které se musí v teplých dnech chladit. Navíc pravidelné DC nabíjení odpraví baterii poměrně rychle, v ČR jsou s tím zkušenosti, že baterie v Soulu je na výměnu kolem 120-150 tis. km.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Kia Soul2018

Příspěvekod dracekvo » pát 20. pro 2019 8:06:07

Asi jsem to napsal špatně. Mluvil jsem o AC nabíjení, že je nejlepší nabíjet co to jde. Což většinou znamená nepoužívat dodanej 10A kabel, kterej nabíjí šíleně pomalu.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Kia Soul2018

Příspěvekod Josef » pát 20. pro 2019 8:24:10

Z toho textu to AC nabíjeni nevyplývá, tak bych to doplnil, zvláště v kontextu dotazu uživatele mhv - "ze pri domacim pomalem nabijeni se dost energie "ztraci" coz by hralo pro DC dobijeni jako ucinejsi metodu."

Já doma používám nabíječku 9A a rychlost pro baterii pokud mám čas celou noc není moc rozhodující na těch 70 km denně to je v pohodě. Jen jsem počítal, že bych si koupil 16A a tak ušetřil nejen čas, ale i peníze, že bych nabíjel opravdu jen 4 hod v noci, kdy mám nízkou sazbu. Když jsem si spočítal, za jak dlouho se mi vrátí rozdíl 5 Kč za jedno nabíjení (týdně 20 Kč) a ceně nabíječce cca 10 tis., tak jsem to přestal řešit :) (500 týdnů návratnost je opravdu super :lol: )
Audi Q4 Sportback e-tron 50
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Kia Soul2018

Příspěvekod dracekvo » pát 20. pro 2019 8:51:10

To ano. Kdybych k autu nedostal přepínatelnou nabíječku 8/14A, tak bych taky použival origo 10A.
Ani stavba vlastní nabíječky se nevyplatí, protože se řídící deska, kabel, nabíjecí konektor stojí dost peněz. Dokonce ani v číně se nedá koupit za rozumné peníze.
Jediný, kdy by to stálo za úvahu by bylo koupit 16A nabíječku za dobrou cenu někde na bazoši.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
mvh
Příspěvky: 45
Registrován: stř 18. zář 2019 8:38:55

Re: Kia Soul2018

Příspěvekod mvh » pát 20. pro 2019 9:20:48

Ale mozna by se melo do toho vypoctu pripocitat jeste tech 10% vetsi ztraty pri 8A nabijeni.
Me ta pomala origo nabijecka vyhovovala protoze jsem bral do uvahy ze kdyz zacnu nabijet auto s 20-30% baterkou nekdy od 18hod vecer do meho ranniho odjezdu v 7:30 tak se ani nestihne nabit do 100% (coz je dobre protoze ji to nesvedci) vetsinou odjizdim tak s 93% baterie a navic je pripojeny kabel takze se auto muze predklimatizovat (soul pise ze bez pripojeneho kabelu se to nepredtopi) a take pocitam ze baterka tolik neprostydne. Pokud koupim nabijecku rychlejsi a odhlednu od ceny, tak nebudu mit takove ztraty pri nabijeni ale auto se nastoucha do 100% a bude nekolik hodin stat do rana na 100% nebo bych musel vypinat dalkove zasuvku ale to mi zase hrozi ze se auto rano nepredtopi. Nebo zapijit nabijecku do vypnute zasuvky a nastavit at se zasuvka zapne treba ve dve rano a zustane zapnuta do osmi a pak se zase vypne.
Pripadne koukam na tohle: https://www.autonabijeni.cz/podle-vozu/ ... x--7-7-kw/
Kde tvrdi ze je funkce NOFULL a nabijecka se sama odpoji pri 90% ale nevim jak pak to predvytopeni
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Kia Soul2018

Příspěvekod dracekvo » pát 20. pro 2019 9:55:36

Každý máme jiné priority. Já mám třeba noční proud od půlnoci někdy do těch 5 hodin a nabíječku mám za hodinama, tak chci aby se mi to za tu dobu nabilo. Stejně mám malý dojezd, tak si nemůžu dovolit nějaké dobíjení na menší kapacitu. Když jsem vybil hodně, tak na 8A se to někdy nestihlo dobít.
ION žádné předvytápění neumí, takže v tomto mám po starosti :)
Auto už má nabíjení na 100% vyřešené, že baterky samo nenabíjí na 100%. 4,105V není maximum li-ion článku. Dobije je na tu hodnotu a pak vypne, baterky trošku klesnou. Ráno hned jedu a pak auto stojí mimo domov. Takže plně dobité stojí jen pár hodin.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Kia Soul2018

Příspěvekod Josef » pát 20. pro 2019 10:01:31

mvh píše:Ale mozna by se melo do toho vypoctu pripocitat jeste tech 10% vetsi ztraty pri 8A nabijeni.


Z čeho vychází tvrzení, že 8A nabíčka má o 10% větší ztráty než 16A?
Audi Q4 Sportback e-tron 50
mvh
Příspěvky: 45
Registrován: stř 18. zář 2019 8:38:55

Re: Kia Soul2018

Příspěvekod mvh » pát 20. pro 2019 10:17:02

to mi ukazuje torque ale porovnavam 8A a 32A
Mike
Příspěvky: 178
Registrován: čtv 20. pro 2018 18:22:46

Re: Kia Soul2018

Příspěvekod Mike » pát 20. pro 2019 10:18:15

dracekvo píše:Auto už má nabíjení na 100% vyřešené, že baterky samo nenabíjí na 100%. 4,105V není maximum li-ion článku. Dobije je na tu hodnotu a pak vypne, baterky trošku klesnou. Ráno hned jedu a pak auto stojí mimo domov. Takže plně dobité stojí jen pár hodin.

Ion ma baterie LEV40 ( LEV50 ) a u tech je dle vyrobce maximalni napeti 4,1V :)
Kazda baterie to ma jinak. Samsung SDI, ktere pouziva i3 ma max napeti 4,15V, Nissan pouziva zase baterie, ktere maji max napeti 4,2V.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Kia Soul2018

Příspěvekod Josef » pát 20. pro 2019 10:23:21

mvh píše:to mi ukazuje torque ale porovnavam 8A a 32A


Netuším, jak něco takového může ukazovat Torgue. Základní předpoklad je, že jste schopen měřit skutečnou hodnotu, kterou nabíjíte auto, tedy před nabíječkou je měřící přístroj, který eviduje příkon a počítá kWh. Torque je schopen ukázat celkově dodanou kapacitu do auta a rozdíl mezi těmito dvěma hodnotami je ztráta při nabíjení. U mě to je zpravidla 10%, v zimě je to více díky zahřívání baterií.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
mvh
Příspěvky: 45
Registrován: stř 18. zář 2019 8:38:55

Re: Kia Soul2018

Příspěvekod mvh » pát 20. pro 2019 10:24:16

to by me taky zajimalo jak ma soul 2018 nastavenou ochranu/rezervu jestli "nahore nebo dole nabo uprostred"
Teslacek tvrdi ze teslama ochranu dole a nahore to jede do skutecnych 100%
Ale pokud vychazim z toho ze kia sama zrusila (pro me nepochopitelne) moznost nabijet na 80% tak maji treba vetsi ochranu "nahore" ale to je jen spekulace. musim se na to zamerit jake je napeti clanku pri 100% a jake u malo nabite baterie (do nuly to snad nedostanu)