Kia Soul2018

Moderátor: Josef

Soul_2018_30KWh
Příspěvky: 13
Registrován: ned 22. črc 2018 21:00:09

Kia Soul2018

Příspěvekod Soul_2018_30KWh » ned 22. črc 2018 21:22:43

Tak jsem zakoupil Kia soul 2018 a mohu jen konstatovat že jsem neudělal chybu.. reálný dojezd plně naloženého vozu 2 děti 2 dospělí je přes 200km... (přesně 216km cestou tam ..více do kopce... a 238km cestou zpět s puštěnou klimatizací na režim auto včetně ventilovaných sedaček)směr z Tábor do Janské Lázně a zpět .. super věc... tento víkend jsem zdolal s vozem vzdálenost 722 km za celkové náklady 24Kč... Samozřejmě se bavíme pouze o prvním dobití doma z 230V zásuvky...pak jednou v Pardubicích na dobíjecí stanici u Lidl zdarma ze Chademo za 32 min dobito do 95% pak ukončeno automaticky..poté dobíjeno zdarma v hotelu v rámci ubytování a po cestě z dovolené opět Pardubice zdarma a dojezd až domů..
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 261
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Kia Soul2018

Příspěvekod Josef » ned 22. črc 2018 23:09:26

Gratuluji. Jo jezdí to pěkné, se Soulem chybu člověk neudělá. Nový bych ale letos nekupoval, za 2 měsíce představí verze 40 a 60 kWh tedy reálný dojezd 280 a 400 km.
Obrázek
Soul_2018_30KWh
Příspěvky: 13
Registrován: ned 22. črc 2018 21:00:09

Re: Kia Soul2018

Příspěvekod Soul_2018_30KWh » pon 23. črc 2018 20:18:23

Jde o to jak k tomu kdo přistupuje... já nepotřebuji větší dojezd jak 130km na jedno nabití na 99% cest (což bych měl dát i v zimě),,, a zbytek prostě naplánuji důkladně s možností dobití po cestě ideálně přes chademo,,, a platit za větší baterii, když ji nepotřebuji mi přijde zbytečné... a neekonomické na moje využití...druhý vůz toyota tundra 5,7 benzin..ten dosupluje případné dlouhé trasy... i když raději, když to jen trochu půjde tak raději pojedu elektromobilem..:-)
Uživatelský avatar
mil2house
Příspěvky: 16
Registrován: úte 15. pro 2015 14:15:11

Re: Kia Soul2018

Příspěvekod mil2house » stř 25. črc 2018 16:54:32

Gratuluju, Soul se mitaky libi.
Musim si ale vystacit se svym novym Kangoo s polovicnim dojezdem. Zatím nelituji... ;-)
Raven
Příspěvky: 18
Registrován: čtv 05. říj 2017 11:03:16
Bydliště: Hradec Králové

Re: Kia Soul2018

Příspěvekod Raven » stř 25. črc 2018 17:02:20

Soul_2018_30KWh píše:Jde o to jak k tomu kdo přistupuje... já nepotřebuji větší dojezd jak 130km na jedno nabití na 99% cest (což bych měl dát i v zimě),,, a zbytek prostě naplánuji důkladně s možností dobití po cestě ideálně přes chademo,,, a platit za větší baterii, když ji nepotřebuji mi přijde zbytečné... a neekonomické na moje využití...druhý vůz toyota tundra 5,7 benzin..ten dosupluje případné dlouhé trasy... i když raději, když to jen trochu půjde tak raději pojedu elektromobilem..:-)

Mám stejný typ a v zimě to dá v pohodě HK - Brno a vždy mi ještě tak 30 km zbývá. Nikdy jsem po plném dobití neměl psaný menší dojezd než 180 km. Nepoužívám tedy dálnice. Minulý týden jsem po dojetí do Brna a dobití na 100% měl dojezd 242 km.
Soul_2018_30KWh
Příspěvky: 13
Registrován: ned 22. črc 2018 21:00:09

Re: Kia Soul2018

Příspěvekod Soul_2018_30KWh » stř 25. črc 2018 21:26:54

Jaká vám vychází dlouhodobá průměrná spotřeba??? máte verzi již s dostupnými 30KWh?? Já jezdím zhruba cca 13,3- 14,4 ... ale někdy i 11,8 ale to musím mít hodně lehkou nohu.. mně většinou po nabití ukazuje cca 210-220km... většinu jezdím v režimu B..trošku mne mrzí že nevidím množství rekuperované energie někde ve statistikách ...
Raven
Příspěvky: 18
Registrován: čtv 05. říj 2017 11:03:16
Bydliště: Hradec Králové

Re: Kia Soul2018

Příspěvekod Raven » čtv 26. črc 2018 8:28:19

Kupoval jsem loni v říjnu, průměr nenuluji a za cca 8000 km je momentálně 14,6, v zimě bylo nejvíc 15,5. Ano, je to 30 kWh. Po městě je to tak za 10 - 11, mimo město 13 - 14. Ale jezdím klidně dle předpisů a mimo dálnice. V neděli jedeme na dovolenou do Německa, tak dám vědět ;) .
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 261
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Kia Soul2018

Příspěvekod Josef » čtv 26. črc 2018 23:48:52

V teplém počasí jezdím město a okolí kolem 12 kWh, dálnice (120 km/h) a okresky (90 km/h) 1:1 mám průměr kolem 16 kWh. To ukazuje ale auto, ve skutečnosti je spotřeba o 2kWh vyšší, pokud měříte spotřebu přes údaje z nabíjení. V zimě je to výrazně více hlavně v minusových teplotách je rozdíl až 30-40%. Na dálnici ve 120 km/h to při teplotě pod nulou dá maximálně 110 km. V teplotách kolem 20°C není problém najet město a okolí přes 200 km.
Obrázek
Soul_2018_30KWh
Příspěvky: 13
Registrován: ned 22. črc 2018 21:00:09

Re: Kia Soul2018

Příspěvekod Soul_2018_30KWh » sob 28. črc 2018 11:07:30

Tak po víkendovém ježdění ..se nám dlouhodobá spotřeba ustálila na 13,8 kWh .... za celkové km auta 4677 km což mi přijde na to, že jezdíme vždy s klimatizací super... Auto ukazuje po nabití na 100% z domácí běžné zásuvky přes noc.. 223km..... nechtěnou náhodou jsem musel zkusit dojetí téměř do zastavení.. než auto opravdu zastaví... od 8 km dojezdu na palubním PC dojezd zmizel... a dalo se najet ještě 12 km a vůz ještě zcela nezastavil.... se symbolem želvičky jen minimální útlum.... a pak jsem již byl u zásuvky.. a rád že mohu dobít...neuvěřitelných 18 hodin dobíjení pomocí nabíječky dodané s vozem... opravdu trošku stresová situace:-) Snažím se nabíjet ideálně jen pomocí přiložené nabíječky... přijde mi t o šetrnější než rychlo nabíječka... jaký na to máte názor??
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 261
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Kia Soul2018

Příspěvekod Josef » sob 28. črc 2018 15:04:13

Viděl jsem test, kde 2 auta nabíjeli rychle přes Chademo a 2 pomalu přes přenosnou nabíječku, rozdíl byl minimální. Spíše pokud to není nutné nabíjet max. do 83%, pokud do 100% tak co nejdříve vyrazit na cestu.
Obrázek
Raven
Příspěvky: 18
Registrován: čtv 05. říj 2017 11:03:16
Bydliště: Hradec Králové

Re: Kia Soul2018

Příspěvekod Raven » sob 28. črc 2018 20:28:02

Dobíjím hlavně doma dodanou nabíječkou, Chademo mimořádně jen na cestách pokud spěchám. V návodu píšou, že to baterce moc dobře nedělá. A jak píše výše Josef, na 100% jen zřídka a před odjezdem.
Soul_2018_30KWh
Příspěvky: 13
Registrován: ned 22. črc 2018 21:00:09

Re: Kia Soul2018

Příspěvekod Soul_2018_30KWh » ned 29. črc 2018 0:21:20

mne nejde nastavit v menu nabíjení žádné omezení nabíjení..vždy jede přes noc do 100% kapacity.. jakým způsobem řešíte vypnutí nabíjení v cca 80%??
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 261
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Kia Soul2018

Příspěvekod Josef » ned 29. črc 2018 11:58:55

Myslím, že v nových modelech není nastavení automatického nabíjení do 80%, proč netuším. Ve starších modelech je volba 80% nebo 100% při nastavení v jakou hodinu začít nabíjet. Řešit se to dá pouze časovým spínačem. V případě modelu 2018 s větší baterií 32 kWh je 100%, tedy mám nabito na 25%, chci nabít na 80%, tedy nabíjet 55% tj. 32 x 0.55 = 17.6. Originální kabel nabíjí cca 2 kW, tedy v tomto případě nastavit vypnutí po 8.8 hodině.
Obrázek
Soul_2018_30KWh
Příspěvky: 13
Registrován: ned 22. črc 2018 21:00:09

Re: Kia Soul2018

Příspěvekod Soul_2018_30KWh » ned 29. črc 2018 13:23:30

Děkuji za informaci..nicméně berte v potaz, že s tím jezdí z 70% moje žena a těžko bude při nabíjení toto realizovat i mne to přijde nepohodlné... jestli jsem dobře pochopil tak i nabití na 100% kapacity dle palubního ukazatele není 100% kapacity reálně..tzn vlastně nedobíjím nikdy na plný potenciál baterie... jak moc má vliv na degradaci baterie když budu nabíjet na 100% dle palubního ukazatele jen pomalou nabíječkou tzn z mého pohledu šetrně... oproti tomu když budu nabíjet např 22KW či 50kW rychle a často do 93% jak jsem zjistil při jednorázovém nabíjení přes CHademo..
pokud se tu bavíme o nějakém zanedbatelném rozdílu asi pro mne postrádá smysl se tím zabývat ....
Janda
Příspěvky: 5
Registrován: čtv 29. bře 2018 15:46:45

Re: Kia Soul2018

Příspěvekod Janda » ned 29. črc 2018 13:49:44

Soul_2018_30KWh píše:Děkuji za informaci..nicméně berte v potaz, že s tím jezdí z 70% moje žena a těžko bude při nabíjení toto realizovat i mne to přijde nepohodlné... jestli jsem dobře pochopil tak i nabití na 100% kapacity dle palubního ukazatele není 100% kapacity reálně..tzn vlastně nedobíjím nikdy na plný potenciál baterie... jak moc má vliv na degradaci baterie když budu nabíjet na 100% dle palubního ukazatele jen pomalou nabíječkou tzn z mého pohledu šetrně... oproti tomu když budu nabíjet např 22KW či 50kW rychle a často do 93% jak jsem zjistil při jednorázovém nabíjení přes CHademo..
pokud se tu bavíme o nějakém zanedbatelném rozdílu asi pro mne postrádá smysl se tím zabývat ....


Na sloupku garáže mam schranku ve ktere koncovka nabijecky a tlacitko. Na druhem konci zasuvka rizena pc, moznost dobijet 3,5 hod., 7 hod a full. Standardne nastaveno 7 hodin(40%). Zena prijede, podle konecneho stavu baterie tlacitkem spusti dobijeni 40%, nebo necha na příští den. Event.doma pak z mobilu prehodi na 20, nebo do plna. Oba jsme duchodci a zvladame. Takto nabijim soula uz 3,5 roku, nemam pocit ubytku kapacity a jsem z nej szale nadšeny. Přeji hodně km.janda
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 261
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Kia Soul2018

Příspěvekod Josef » ned 29. črc 2018 15:00:05

Soul_2018_30KWh píše:Děkuji za informaci..nicméně berte v potaz, že s tím jezdí z 70% moje žena a těžko bude při nabíjení toto realizovat i mne to přijde nepohodlné... jestli jsem dobře pochopil tak i nabití na 100% kapacity dle palubního ukazatele není 100% kapacity reálně..tzn vlastně nedobíjím nikdy na plný potenciál baterie... jak moc má vliv na degradaci baterie když budu nabíjet na 100% dle palubního ukazatele jen pomalou nabíječkou tzn z mého pohledu šetrně... oproti tomu když budu nabíjet např 22KW či 50kW rychle a často do 93% jak jsem zjistil při jednorázovém nabíjení přes CHademo..
pokud se tu bavíme o nějakém zanedbatelném rozdílu asi pro mne postrádá smysl se tím zabývat ....


Nabíjení baterie na 100% má velký vliv na degradaci, zvláště, když se auto nabije a nechá stát. Při nabíjení na Chademo se nabíjení přeruší při 83% a musí se znovu spustit, tak je to alespoň u starších modelů Soulu. Rozdíl mezi nabíjením Chademo a pomalým nabíjením doma je dle testů zanedbatelný. To že se nenabíjí plný potenciál baterie je pravda, výrobce tam nechává kapacitní rezervu pro degradaci baterie, aby splnil záruční podmínky, tedy řekněme do 40-50 tis. km degraduje ta rezerva, pak začne degradovat i kapacita baterie mimo tuto rezervu. Tedy na začátku má baterie klidně 107%, za 2 roky 100%. Při špatném nabíjení a provozních podmínkách může baterie degradovat podstatně rychleji,klidně za 2 roky zůstane 85% kapacity a pořád to plní podmínky záruky.
Obrázek
Uživatelský avatar
mil2house
Příspěvky: 16
Registrován: úte 15. pro 2015 14:15:11

Re: Kia Soul2018

Příspěvekod mil2house » ned 29. črc 2018 18:43:21

Mě by zajímalo, když nabiji na 100%, kde při vybíjení je hranice, že baterka přestane degradovat.
Je to na hranici 80%, jak se doporučuje nabíjet? Nebo dřív, prostě jen nějaké to procento vybít ze 100%?
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 261
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Kia Soul2018

Příspěvekod Josef » ned 29. črc 2018 20:14:09

Baterie nepřestane degradovat, jen při správném nabíjení degraduje pomaleji. Doporučené hranice jsou 20-80%, ostatní je na uživateli.
Obrázek
Uživatelský avatar
mil2house
Příspěvky: 16
Registrován: úte 15. pro 2015 14:15:11

Re: Kia Soul2018

Příspěvekod mil2house » pon 30. črc 2018 11:03:46

Ano vim, myslel jsem tu degradaci u 100%.
Janda
Příspěvky: 5
Registrován: čtv 29. bře 2018 15:46:45

Re: Kia Soul2018

Příspěvekod Janda » pon 30. črc 2018 13:18:50

Mam Soula vyrobeného 2014, nabijim okolo 80%, jednou tydne 100% a pak se snažím co nejdříve vybijet. Ptal jsem se na kia Česká republika, pravidelné nabíjení na 100% nijak nezakazovali. Když nový Soul neumožňuje nabijet na 80%, rychlonabijeni zvýšil na 93%, selským rozumem bych došel k závěru, ze se asi nic moc neděje a firma nějak osetrila v sw, nebo na degradaci nemá az takový vliv. A pokud vam stačí nabijet na 80, osetrete si zásuvku a jste klidný nadvakrát. Jak jsem psal, mam 60 tisic km a OK. Janda