Zkušenosti Kia Soul model 2015

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 261
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod Josef » stř 06. pro 2017 11:40:02

Je to přímo v infotainmentu auta po stiknutí levého tl. EV na přístrojové desce pod displejem a potom na displeji ve spodní řadě prostřední tlačítko se dá navolit režim a čas nabíjení 100% nebo 80%.
Obrázek
Raven
Příspěvky: 18
Registrován: čtv 05. říj 2017 11:03:16
Bydliště: Hradec Králové

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod Raven » stř 06. pro 2017 13:46:18

petr75 píše:Dobrý den, u té předchozí verze 2015 jsem někde četl, že se dá nastavit maximální dobití ze zásuvky (třeba na těch 80%), u verze 2018 jsem toto nastavení nenašel. Když to dám na zásuvku, vždy to dobije na 100%. Netušíte prosím, zda se to dá někde nastavit? Díky

Tak bohužel u naší nové verze možnost nabití na 80% není. Já to řeším časovačem - spínací zásuvkou (cca 300 Kč).
Uživatelský avatar
gomec
Příspěvky: 30
Registrován: stř 30. pro 2015 19:56:42

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod gomec » úte 19. pro 2017 15:25:21

Zdravim.Jaky modul pouzivate pro cteni informaci z OBDcka?Nemuzu tim poskodit nejak sve auto?Jde jen o cteni,nebo lze timto neco i v aute menit?Diky za info.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 261
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod Josef » úte 19. pro 2017 19:04:34

Model OBD II jsem vám posílal v PM. Pokud budete používat program pro čtení dat z auta, nic se nestane.
Obrázek
Raven
Příspěvky: 18
Registrován: čtv 05. říj 2017 11:03:16
Bydliště: Hradec Králové

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod Raven » stř 20. pro 2017 21:20:21

Pánové, zkoušeli jste topit pouze tep. čerpadlem? Najíždí to sice pomaleji, ale spotřeba je mnohem nižší. Pokud není auto vymrzlé, je to v pohodě. Dělám to tak, že zapnu na Auto, Vypnu Heat a zapnu AC, popř. nastavím otáčky ventilátoru. Jestli je to všeobecně známá věc, tak se omlouvám :? .
petr75
Příspěvky: 7
Registrován: úte 05. pro 2017 20:20:28

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod petr75 » stř 20. pro 2017 22:20:18

No ja jsem si myslel, že když zapnu Heat, tak běží taky tepelné čerpadlo, nebo ne?
Raven
Příspěvky: 18
Registrován: čtv 05. říj 2017 11:03:16
Bydliště: Hradec Králové

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod Raven » čtv 21. pro 2017 8:15:00

Běží, ale podle mě mu pomáhá zejména na začátku topná spirála (nebo něco podobného).
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 261
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod Josef » čtv 21. pro 2017 12:51:28

Raven: Nejsem si 100% jistý, ale Soul má jen tepelné čerpadlo, jak na klimu tak na topení. Ten způsob s AC se používá s úspěchem pro odmražování nebo odmlžení oken a ve větších mrazech může dokonce dosáhnout i špičkové spotřeby 5kW.

Testoval jsem také rozdíl při topení pouze pro spolujezdce nebo celé auto a přijde mi, že to nemá na spotřebu žádný vliv.
Obrázek
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 261
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod Josef » čtv 21. pro 2017 12:57:15

Ještě doplním výhodu oproti např. Nissan Leaf, kde Soul vyniká při nabíjení při nízkých teplotách, kde to nemá výrazný vliv na délku nabíjení, zatímco u Nissanu je to rozdíl drastický. Celkově Soul nabíjí i podstatně rychleji.

Nissan Leaf

Obrázek


Kia Soul 2015

Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 261
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod Josef » úte 23. led 2018 12:15:57

Jedna zajímavá zkušenost se Soulem. Nechal jsem jej zaparkovaný 7 dní na nevytápěném parkovišti. Měl jsem trochu strach z poklesu kapacity baterie v mírných mrazech, protože u některých značek aut je ten pokles kapacity citelný, v rámci 1-3% denně a zvláště pak u 12V baterie, která u Soulu dost často odchází. Baterii 12V jsem před časem vyřešil náhradou za 65 Ah Varta, takže tady jsem problém nepředpokládal. Za 7 dní poklesl dojezd Soulu pouze o 10 km, což mě příjemně překvapilo, tedy kapacita trakční baterie 28 kWh pouze o cca 7%. Je ovšem jasné, že nechat auto stát 2 měsíce není už sranda, protože by člověk už taky nemusel z parkoviště odjet, pokud dorazí na místo s menší kapacitou.
Obrázek
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 406
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod Radovan » úte 23. led 2018 16:07:22

Že klekne autobaterie vcelku není u elektromobilů překvapení. Prý v nich bývá poddimenzována, počítá se s neustálým ježděním a dobíjením z trakční. Pokud pak má elektromobil hodně různých online systémů, může ji po čase při odstavení auta sejmout.
Ale překvapuje mne ta trakční baterie - co napájí, že má za týden 10 km pokles? 20 týdnů a je vybitá? Divné.
Elektroato Peugeot Ion nový od 4/2014, nyní 67 tis. km, 5/2016 ojetý Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, domácí FVE 3,6kWp 9/2009, solárními panely Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvičový panel 2000.
Uživatelský avatar
gomec
Příspěvky: 30
Registrován: stř 30. pro 2015 19:56:42

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod gomec » úte 23. led 2018 16:56:17

Josef píše:Jedna zajímavá zkušenost se Soulem. Nechal jsem jej zaparkovaný 7 dní na nevytápěném parkovišti. Měl jsem trochu strach z poklesu kapacity baterie v mírných mrazech, protože u některých značek aut je ten pokles kapacity citelný, v rámci 1-3% denně a zvláště pak u 12V baterie, která u Soulu dost často odchází. Baterii 12V jsem před časem vyřešil náhradou za 65 Ah Varta, takže tady jsem problém nepředpokládal. Za 7 dní poklesl dojezd Soulu pouze o 10 km, což mě příjemně překvapilo, tedy kapacita trakční baterie 28 kWh pouze o cca 7%. Je ovšem jasné, že nechat auto stát 2 měsíce není už sranda, protože by člověk už taky nemusel z parkoviště odjet, pokud dorazí na místo s menší kapacitou.
Zdravim.Opet maly dotaz.Chtel ksem vymenit danou baterii taky,akorat mam maly problem ze se mi tam 65 Ah nejak nevleze.Mam tam jeste pridelane neco jako na plaseni kun,nebo co....Asi to budu muset premistit jinam,ale nejsem si jistej.Taky jste tam mel neco? Diky za info.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 261
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod Josef » úte 23. led 2018 19:46:07

Mě se tam Varta vlezla ještě s rezervou, nic jsem nemusel oddělávat, zřejmě tam máte něco, co není z výroby.
Obrázek
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 261
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod Josef » úte 23. led 2018 19:49:28

Radovan píše:Že klekne autobaterie vcelku není u elektromobilů překvapení. Prý v nich bývá poddimenzována, počítá se s neustálým ježděním a dobíjením z trakční. Pokud pak má elektromobil hodně různých online systémů, může ji po čase při odstavení auta sejmout.
Ale překvapuje mne ta trakční baterie - co napájí, že má za týden 10 km pokles? 20 týdnů a je vybitá? Divné.


Tesla má pokles mám pocit 2%, protože neustále dobíjí tu 12V baterii. Žádné moderní spalovací auto nevydrží s baterií stát 20 týdnů, troufnu si říci že 8-10 týdnu a 12V baterie je na "nule". U EV aut záleží, jak je navržena elektronika.
Obrázek
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 261
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod Josef » sob 10. úno 2018 17:50:27

Josef píše:Jedna zajímavá zkušenost se Soulem. Nechal jsem jej zaparkovaný 7 dní na nevytápěném parkovišti. Měl jsem trochu strach z poklesu kapacity baterie v mírných mrazech, protože u některých značek aut je ten pokles kapacity citelný, v rámci 1-3% denně a zvláště pak u 12V baterie, která u Soulu dost často odchází. Baterii 12V jsem před časem vyřešil náhradou za 65 Ah Varta, takže tady jsem problém nepředpokládal. Za 7 dní poklesl dojezd Soulu pouze o 10 km, což mě příjemně překvapilo, tedy kapacita trakční baterie 28 kWh pouze o cca 7%. Je ovšem jasné, že nechat auto stát 2 měsíce není už sranda, protože by člověk už taky nemusel z parkoviště odjet, pokud dorazí na místo s menší kapacitou.


Tak jsem ponechal tento týden auto opět 7 dní zaparkované a světe div se, ubylo na dojezdu pouze 5km, kapacita zůstala úplně stejná, tedy 66 kWh. Možná jsem při minulém zápisu udělal nějakou chybu.
Obrázek
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 261
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod Josef » ned 18. úno 2018 9:57:08

Jeden poznatek z nabíjení - Nedávno jsem nabíjel na Smíchově, kde jsou dvě nabíječky ČEZ AC 22 kW. Nabíjely tam 2 Tesly S, na jedné nabíječce, na druhé jsem nabíjel sám. Přesto nabíječka dala při nabíjení pouze výkon necelých 4 kW. Je vidět, že tím že Tesly dokáží tyhle nabíječky využít výkonově na doraz, má to vliv na celou nabíjecí soustavu, která už nemá dostatečný výkon pro další auta. Druhý den na stejném místě dávala nabíječka při neobsazených stojanech svůj standard, tedy přes 6 kW.

Druhý poznatek ohledně topení - Teprve nyní se ukazuje, že funkce Soulu "Topení pouze pro řidiče" má v teplotách pod nulou výrazný vliv a dokáže ušetřit až 30% energie pro topení. Standardně topím na teplotu 20,5°C.
Obrázek
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 406
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod Radovan » ned 18. úno 2018 13:05:25

S tím ČEZem to bude Josefe asi jinak. Nemá tam dostatečný příkon pro všechny 4 nabíjecí místa na 2 stojanech. Mají jen 22 kW pro 1 stojan, takže druhému připojenému autu dají opravdu jen málo. Ale jak vidno, i hlavní přívod je slabý, když to ovlivňuje i sousední stojan. Jinak výkon palubní nabíječky je ovlivněn i nabitím baterie, čím je více plná tím menším výkonem se nabíjí. Takže těch 6 kW bylo asi s více vybitou baterku než ty 4 kW a nabíjecí stojany na to nemusely mít žádný vliv.

Ano, topení pouze řidič šetří hodně. O tom žádná.
Elektroato Peugeot Ion nový od 4/2014, nyní 67 tis. km, 5/2016 ojetý Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, domácí FVE 3,6kWp 9/2009, solárními panely Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvičový panel 2000.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 261
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod Josef » ned 18. úno 2018 13:24:18

Tak jsem to myslel, že tam ČEZ nemá dostatečný výkon tedy 4x22 kW, ale výrazně méně. Pokud vedle mě, nebo na vedlejším stojanu nabíjelo auto (auta) s klasickou 6,6 kW vnitřní nabíječkou, bylo to v pořádku. Člověk ten výkon vidí ihned na tom malém digiměřáku s ručkou.
Obrázek
vendys
Příspěvky: 6
Registrován: pon 30. říj 2017 13:26:24

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod vendys » ned 18. úno 2018 18:34:33

Mám aktuelní zkušenost s tímto vozem a bohužel jsem se dostal k maximálnímu dojezdu 130 km. Bohužel víc jsem z vozu nedostal. Jízdní vlastnosti jsou úplně v pohodě. Interiér přehledný a prostorný. Velké plus je umístění nabíjecího konektoru v masce. Škoda, že to auto má tak malou využitelnou kapacitu baterie a na rychlonabíječce nelze nabít na 100%. Nabijení na rychlonabíječce na 100% jsem zatím pouze zaregistroval u E-Golfa. Ono se nezdá ale Soul EV není pro delší cestování. Dojezd je krátký a když na rychlonabíječce se nabije max. na 94% tak ten dojezd je opravdu slabý.
V tomto počasí není problém se s Soulem EV dostat v městském provozu pod 15kWh/100 km. Což je pěkné .
Naposledy upravil(a) vendys dne ned 18. úno 2018 18:58:50, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 261
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod Josef » ned 18. úno 2018 18:47:08

To omezení nabíjení je na rychlonabíječce je schválně, aby se šetřila životnost baterie. Na 100% se dá dobít hned ve vedlejším konektoru AC 22 kW, pokud to je nutné k delšímu dojezdu, já zpravidla nabíjím na max 83%. Teď v zimě je využitelná kapacita snížená chladem, proto ten dojezd se pohybuje do 140 km. V teplotách nad 15°C dojezd stoupne až na 180-200 km, záleží na terénu a rychlosti.
Obrázek