Stránka 2 z 10

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Napsal: sob 07. říj 2017 8:47:28
od Josef
To asi není třeba, pokud auto nebude stát extrémně dlouho. Samozřejmě pokud baterie odejde tak nepomůže nic. Pozná se to tak, když se zapnou jen přístroje a za 10 minut se objeví hláška "slabá baterie" .

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Napsal: stř 11. říj 2017 11:19:26
od Josef
Zkoušel jsem rekuperaci v režimu B a při brždění, kde se spouští další stupeň rekuperace, ze 70 km/h na 50 km/h, více než 68 kW je opravdu pěkné. I při několikanásobném brždění během cesty z kopce dlouhého 1km zůstaly brzdové kotouče studené (venkovní teplota 12°C)

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Napsal: ned 15. říj 2017 23:57:36
od Josef
Vyzkoušel jsem Soul i na běžné silnici, zvolil jsem trasu Vystrkov - Znojmo a zpět. Na tempomatu jsem nastavil na okreskách rychlost 95km/h, přes obce standardních 55 km/h, na dálnici 125km/h. Po cestě mezi Jihlavou a Znojmem byly 3 semafory v opravovaných úsecích, proto byla průměrná rychlost při jedné z cest poměrně nízká, celkové čekání zabralo cca 15 minut. Obecně musím říci, že se Soulem se jezdí na okreskách skvěle, spotřeba je velmi dobrá a bez problému na jedno nabití dala jezdit Jihlava-Znojmo a zpět (průměrná spotřeba 12,5 kWh/100km). Průměrná narekuperovaná energie na těchto trasách byla 3 kWh (Vystrkov-Znojmo) a 2,5 kWh na cestě zpět. Venkovní teplota 16-20°C.

Na silnicích se chová Soul v režimu Eco B (tedy nejúspornější varianta) jako běžné auto nižší střední třídy s výkonem cca 150k, zrychlení i z rychlosti 110km/h je velmi slušné. Pokud se někdo domnívá, že Soul je typicky městské auto, rychle ho podobná jízda vyvede z omylu a i na dálnici lze jet bezproblému tachometrových 135 km/h i do toho největšího kopce a auto pořád slušně zrychluje.

Cesta byla započata a ukončena v Praze, při obou cestách bylo naprosto dostatečné nabíjení 20 minut ve Vystrkově, tedy akorát tak na kávu, umytí oken auta a vyklepání koberečků.

V těchto testech jsem se předsvědčil, že jsem zvolil opravdu dobře a pokud by Soul měl 50 kWh baterii, bylo by to ideální auto pro jízdy po celé ČR.

Kia Soul Vystrkov_Znojmo.png


Kia Soul Znojmo_Vystrkov.png

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Napsal: ned 22. říj 2017 22:34:02
od bert
Hneď by som ju bral:
https://www.autobazar.eu/kia-soul-ev-81kw-elektrika-id10511765.html.
No jednu už na dvore mám. :)

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Napsal: ned 22. říj 2017 23:29:27
od Josef
Ta cena je skvělá, není co řešit, kdo váhá, tak prohloupí.

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Napsal: čtv 26. říj 2017 8:06:04
od Josef
No vida a Soul je pryč :)

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Napsal: pon 30. říj 2017 18:52:49
od Josef
Tak mám konečně nějaké "zimní" zkušenosti. Opakoval jsem trasu Znojmo-Vystrkov a Vystrkov-Praha. Tentokrát ovšem při teplotě kolem 3-5°C. Je evidentní, že tato teplota už zvýšila rapidně spotřebu i když mě docela potěšilo, že Soul neměl problém ani při teplotě 3°C nabíjet průměrnou rychlostí 39,5 kW/hod. v rozsahu 12%-83%. Řada EV aut při nízkých teplotách dobíjí velmi pomalu nebo výrazně pomaleji.

Trasa Znojmo-Vystrkov měla tentokrát baterii na začátku 98% a po dojezdu pouhých 12% a zbýval dojezd 14km, průměrná spotřeba 19.6 kWh/100km (při 16°C to bylo 15.6 kWh/100km, tedy výrazný rozdíl). Jízda byla vykonána za deště, což je rovněž nepříznivý faktor. Troufnu si říci, že při -5°C již Soul tuhle trasu 105.4km na jedno nabití nedá a muselo by dojít k nabití baterie již v Jihlavě. Samozřejmě celou cestu Soul topil, průměrný odběr byl standardně kolem 0.5 kWh, což je díky tepelnému čerpadlu velmi pěkná hodnota (z dojezdu to sebere cca 6km).

Trasa Vystrkov-Praha, baterie 94% na začátku, na dojezdu 22%, délka trasy 98 km, průměrná spotřeba 17.5 kWh/100km při teplotě kolem 5°C (posledně při 12°C byla spotřeba 15.2 kWh). Trasu jsem jel maximální rychlostí 110 km/h tedy pomaleji, nicméně za deště, což se +/- vyrovnává.

Ve městě má rovněž vyšší spotřebu, ale není tak drastické, cca 12 kWh/100km při 12°C a cca 13 kWh/100km při 6°C.

Závěrem je tedy jasné, že nízké teploty při vyšší rychlosti mají podstatný vliv na spotřebu, dále i mokrá vozovka zvyšuje spotřebu o nějakých 10%. Běžné Li-Ion baterie mají úbytek kapacity 1% na každý pokles o 1°C teploty, tedy rozdíl mezi 20°C a -10°C s jízdou na sněhu může být i úbytek 40%-45% kapacity, tedy můj soukromý odhad je, že se Soulem bych se vůbec na dálnici a vzdálenost 100km vůbec v takovém počasí nepouštěl. Před jízdou v chladu jednoznačně doporučuji předehřát vozidlo i trochu dobít baterie, aby se dostaly na nějakou pracovní teplotu. Uvidíme, jak se projeví na spotřebě větší mrazy.

Ještě doplním křivku přibližné dojezdové vzdálenosti, která platí při jízdě v rovinném terénu a teplotě 20°C. V zimním období je potřeba odečíst 2km dojezdu na každý 1°C pod 20°C. Tedy při -5°C je nutno odečíst z dojezdu 50 km. Rovněž při převýšení je potřeba počítat s jiným dojezdem, tedy s každými 100 metry převýšení do kopce na každých 100km odečíst 15 km dojezdu, případně přičíst 10 km dojezdu při jízdě z kopce.

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Napsal: sob 04. lis 2017 10:12:56
od Radovan
Cituji z testu http://www.hybrid.cz/test-elektromobil- ... l-ev-2-dil věci týkající se spotřeby:
Dle výrobce elektronický omezovač nedovolí elektromotoru s výkonem 81 kW více než 145. To bylo už součástí testu baterií a dojezdu až 212 km na jedno nabití, jak píší reklamní materiály.
Když jsem převzal na 97% nabitý vůz, ukazující pouhých 120 km dojezdu a honil ho s topením v chladných +6 °C s protivětrem naplno rychlostmi 136 km/h a více po dálnici za Brnem, tak na 40 km jízdy jsem spotřeboval 53 % kapacity baterie.
Průměr byl dokonce 20,9 kWh/100 km. Z toho by se dalo usoudit, že dojezd se vším všudy bude jen 80 km. A se vzpomínkou na slovenskou síť Greenway si říci - oni ti Slováci dobře vědí, proč mají rychlonabíječky na hlavních tazích co 50-80 km.
Na 94 % jsem ji dobil na rychlonabíječce Rami Café ve Vyškově (více nedovolí z důvodu ochrany baterie proti přehřátí a požáru) a po R35 a D1 se vydal do Ostravy. S tempomatem na 100 km/h, vyhříváním sedadla řidiče a volantu.
Na rychlonabíječce jsem si auto ještě předtopil, v kavárně se posilnil, probral se emaily a za 35 minut přidal 10,5 kWh do baterií. Současně jsem si otestoval pohodlí aplikace evmapa.cz, která Vás v mobilu či emailu informuje o probíhajícím nabíjení a ohlásí i ukončení. Včetně počtu kWh a ceny.
Zhruba od Olomouce lilo jako z konve, v Hranicích sníh s deštěm a v Ostravě už mokrý sníh a jen +1 C. Povedlo se mi tak dojet do 130 km vzdálené Ostravy-Poruby k nabíječce VŠB-TU bez nabíjení.
Sice na symbol želvy s 3 % kapacity baterie, ale to zkušení elektromobilisté neřeší. Víc se vymyslet nedalo. Po vyjetí od vyškovské rychlonabíječky jsem měl dojezd dle počítače auta minus 15 km oproti vzdálenosti dle navigace.
Topení vozu by mi ubralo ještě nějakých 10 km a to už bych se musel zdržet na pomalé nabíječce v Prostějově, v Novém Jičíně nebo na rychlejší v Klimkovicích, kousek před cílem. Případně jet oklikou přes rychlonabíječku ve Valašském Meziříčí. A to se mi nechtělo.
Zde je nutno pochválit programátory a techniky Kia, auto opravdu velmi dobře odhaduje zbylý dojezd. Spotřeba opravdu odpovídá.
Má sice stejný nešvar, jako Nissan Leaf, kdy okolo 10 km zbývajícího dojezdu nasadí na přístrojovou desku místo jednociferného čísla dvě výhružné pomlčky (Peugeot Ion ukazuje až k 1 km), ale na obrazovce navigace lze přepnout do módu sledování spotřeby a tam je vidět více.
Včetně nejbližších nabíječek, kilometrového dojezdu k nim a dle barvy, na první pohled, i zda to lze, nebo jsou příliš daleko.
Také se můžete bavit online sledováním, kolik energie právě žere motor, kolik elektronika vozu a kolik topení/klimatizace.
Včetně předpokladu dojezdu s topením/klimatizací a bez nich. Ovšem velké rozdíly nenajdete, v průběhu tempomatové jízdy byl rozdíl po třetině ujeté vzdálenosti směšných 3 km.
Spotřeba pak oscilovala podle profilu terénu od 4 do 25 kWh, obvykle byla kolem 17 kWh. Z velkého kopce tempomat dokonce několikrát rekuperací brzdil. S ujetou vzdáleností se pak snižoval rozdíl mezi dojezdem a vzdáleností od cíle, plynulá jízda dělá bateriím dobře.
Prohlédnout si můžete i rostoucí strom nad Vaším autem a stupeň ekologické jízdy. Ten byl na trase Vyškov-Ostrava 5 z 8 a stromeček se rozkošatil do 2/3 s průměrnou spotřebou 17,4 kWh/100 km.
Auto si ukládá veškeré jízdy mezi vypnutím a zapnutím a tak máte zpětně k dispozici datum, počet ujetých kilometrů a průměrnou spotřebu. Nastavit lze i varování před vybitím, od kolika procent baterie a co má auto vyvádět, abyste nezůstali někde viset.
Při zmíněných 3 % baterie auto ukázalo i dobu potřebného normálního nabíjení 4 hodiny 15 minut ze zásuvky 400V 16A červený pětikolík nebo Mennekes, tedy s využitím plného výkonu 6,6 kW palubní nabíječky.
To je při nedostatku rychlonabíječek v ČR velká pomoc, za hodinu nabijete čtvrtinu z 27kWh baterie. Na nabíječce VŠB-TUO jsme se potkali s menším konkurentem, nabíjelo tam černé BMW i3 ze Zlína.
Po krátkém nabíjení jsem vůz dovezl domů do garáže a nechal přes noc nabíjet z běžné domácí zásuvky 230V 16A nočním proudem do plna.
Plynulost jízdy a spotřeba měli vliv na ranní výpočet dojezdu, počítač hlásil 100% baterie a 133 km. Pravda, k reklamním 212 km hodně daleko, ale zato reálných a při tempomatových 100 km/h. Odpoledne, po městském ježdění v +3 C, byl dojezd 96 km, 75% baterie.
Z dojezdu ubylo 37 km a skutečně najeto bylo 38 km. V pohodové dojezdové vzdálenosti z Ostravy, která se ráno ukázala na obrazovce vozu jako zelená kružnice v mapě, tak byl vzdušnou čarou jak moravský Olomouc, tak i Vyškov, polská města Krakow, Katowice a Opole či slovenská Žilina. V červené kružnici maxima i Brno.
Další testování probíhalo v městském provozu s dětmi, rodinou a služebně. Včetně občasných čtyřproudovek a dálnic. Venkovní teploty jen výjimečně přes poledne stouply k +12 °C, většinou se držely nad nulou, takže vyhřívání všech sedadel, volantu a topení na +22 °C jsme využívali denně.
Rodina si komfort velmi pochvalovala, byl zase o stupínek výš než u obou Nissanů a o několik výše, než u Peugeotu Ion. Spotřeba se držela na 17 kWh/100 km. Níže jsem se s topením a častou jízdou mimo město nedostal.
Cenově je to podle toho, za kolik nakoupíte 1 kWh = za tolik jezdíte. Když jsem nabíjel zdarma, tak za nulu. Když nočním proudem, tak 2,50 Kč/1 kWh. Pak 100 km přišlo na 42,50 Kč, tedy kilometr na necelých 43 haléřů.
Zmíněný pan Janda jezdí Prahu a okolí v zimě rychlostmi do 105 km/h, snaží se předtápět a jezdit na klimatizaci. Má 14,5 kWh/100km. Když bylo párkrát přes zimu tepleji, hned šla spotřeba po desetinách dolů.
V teplejších dnech už jezdil cca co 1% úbytku baterie, to ujeté 2 km. Stačí opravdu jen jeden den čistě v městském provozu, kam je asi vůz nejvíce určen, a hned jde spotřeba dolů. Což mohu potvrdit.
Po městě s rychlostmi do 50 km/h vykazuje auto okamžitou spotřebu dokonce kolem 7 kWh/100 km. Ostatně manželka pana Jandy se dostala v létě ve městě bez klimatizace na průměr 12 kWh/100 km a on na 14.
Na ostravských rychlonabíječkách ČEZu se skoro vybitý vůz dokázal za +-30 minut do 80 % kapacity baterie k další jízdě. Dobil okolo 20 kWh. Na pomalých nabíječkách se zásuvkami Mennekes vždy poslušně 6,6 kWh za hodinu nabíjení, jak mu dovolila kapacita jeho palubní nabíječky.
Kromě zpáteční jízdy do Brna byla dálkovou zkouškou i jízda Ostrava-Zlín po D1 s krátkým úsekem přes Přerov po místních komunikacích. Najetých 140 km, převážně tempomatovou rychlostí 110 km/h v +6 °C, převýšilo prvotní dojezd o 13 km a pořád ještě zbývalo 10 km a 8 % kapacity baterie. Spotřeba rovných 17 kWh/100 km.
Netopil jsem ovšem, protože sluníčko prohřívalo interiér více než dostatečně. Zpátky jsem vyrážel odpoledne, 76 % baterie a 102 km dojezdu, schválně přes hornaté Beskydy. Kupodivu po 55 km měla baterie stále ještě 41% a 54 km dojezdu.
Rychlonabíječka Inchanet ve Valašském Meziříčí ji za 20 minut dobila na 83 % a 117 km dojezdu, doplnila 11,9 kWh. Jak rychle pak klesá nabíjecí výkon u skoro plné baterie, ilustruje další nabíjení z 83 % na 92 %, které trvalo 10 minut a doplnilo jen 2,6 kWh.
Se 129 km dojezdu jsem rychle najel na dálnici a 80 km do Ostravy absolvoval tempomatovými 136 km/h. Dojezd při okamžité spotřebě až 40 kWh/100 km rychle klesal a doma jsem byl s 10 % baterie a 15 km zbývajícího dojezdu.
Při jízdě druhý den do Brna s rychlonabíjením ve Valašském Meziříčí, kde jsem se střídal s Tesla Model S pana Kubiše, jsem auto nijak nešetřil způsobem jízdy ani topením.
Vzhledem k dopoledním pojížďkám v Ostravě jsem dojížděl na poslední dílky baterie (dojezd 12 km a 11 % baterie). To se mi vymstilo následně pár kilometrů před Brnem.
Stojan mne tentokráte nepustil po 34 minutách s nabitím 20,4 kWh přes 83% a já se se 110 km dojezdu vydal v +3 °C do 122 km vzdáleného cíle.
Po 60 ujetých kilometrech jsem sice skóre srovnal, pak měl dokonce pár kilometrů dojezdu navrch, ale objížďka a kopce na dálnici těsně před Brnem mne dorazily.
Potupně, s čárkami místo dojezdu a 5 % baterie (1 dílek), jsem musel po 119 km využít rychlonabíječku ČEZu u AAA Auto, jen 8 km před cílem. Náladě nedodal ani prudký liják, který přešel ve sníh s deštěm. Vracel jsem tak vůz alespoň nabitý. Za 38 minut na 83 %, 23,5 kWh, dojezd 110 km.

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Napsal: sob 04. lis 2017 18:55:20
od Josef
Ten zobrazovaný dojezd je opravdu jenom přibližný a vychází z průměrné spotřeby za posledních ujetých 2000 km. Pokud budu tedy jezdit celý měsíc po dálnici se spotřebou 20 kWh/100km, bude Soul ukazovat třeba 110km dojezd, pokud budu jezdit po městě se spotřebou 13 kWh/100km, bude ukazovat dojezd klidně 180 km. Historie zobrazuje počet km a spotřebu, nicméně je potřeba tu průměrnou spotřebu po klaždé jízdě mazat, jinak se bude do historie načítat průměrná spotřeba za celou dobu ježdění, to je trochu bug ze strany výrobce. Autem se samozřejmě dá ujet 100km i 200km, záleží na rychlosti, převýšení trasy a venkovní teplotě.

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Napsal: ned 05. lis 2017 17:58:54
od Radovan
Tak to jsem při testování nezjistil, tolik km jsem nenajezdil. Že je nutno nulovat průměry jsem zjistil poměrně rychle, jsou tam pak opravdu blbiny, když to bere krátké předváděcí jízdy s vysokou spotřebou s ukázkami zrychlení atp. a připočítává je k běžnému stylu jízdy-

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Napsal: ned 05. lis 2017 18:54:33
od Josef
Jeden z členů fora mi poslal ODKAZ, kde jeden z uživatelů Nissan Leaf vymyslel metodu počítání km a kapacity, taky možnost se dostat na reálnější hodnoty dojezdu, které vychází z okamžitých hodnot.

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Napsal: pon 06. lis 2017 19:16:10
od Josef
Změřil jsem průběh nabíjení auta na nabíjecí stanici ABB (ČEZ) 50 kW. V grafu je zobrazena teplota vstupu vzduchu jednotky baterií, nabíjecí výkon a ukazatel nabití baterie. Samotné baterie se ohřály z 11° C na 28° C. Na grafu je vidět zlom nabíjení, kdy řídící jednotka auta začala postupně snižovat příkon po 15,5 minutě od nabíjení při kapacitě baterií 74%. Průměrná rychlost nabíjení byla 38.2 kW.

Zatímco ukazatel času se na nabíječce shoduje s údajem z grafu, tak ukazatel kWh nikoliv. Měřící jednotka Soulu ukazuje přijatých 17,8 kWh, zatímco nabíječka ukazuje vydaných 16,8 kWh, někde je tedy chyba měření. Jednoduchým výpočtem dojdeme tedy k tomu, že plná využitelná kapacita baterie je 26.6 kWh nebo v případě měření auta 28.25 kWh. Vzhledem k tomu, že management baterie hláší využitelnost baterie o 3.55% vyšší než je udávaná (27 kWh), pak je blíže údaj z automobilu a využitelná kapacita baterie by měla být 27,95 kWh. Na druhé straně měření CHAdeMO bude asi přesné. Napadlo mě, že nárůst kapacity o 1 kWh může být způsoben zvýšením teplotou baterií při nabíjení a BMS (Battery management System) to tak vyhodnotil.

Každopádně je vidět, že Soul dokáže i při nižší teplotě nabíjet rychlostí až 48 kW (123A), tedy prakticky plně využije výkon nabíječky.

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Napsal: ned 19. lis 2017 9:37:23
od Josef
Pokud by někdo chtěl odečítat některá data z vozidla vzdáleně, lze využít i aplikaci AVMS, které se připojuje k vozu pomocí speciálního OBD II adaptéru obsahující SIM kartu pro připojení ke vzdálenému serveru.

http://www.nie-mehr-benzin.de/2014/08/2 ... urgesetze/

K tomuto software je diskuze na německém serveru:

https://www.goingelectric.de/forum/kia- ... t9741.html

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Napsal: sob 25. lis 2017 17:10:22
od Josef
Vzhledem k tomu, že Soul nemá vyspělejší kamerové asistenty, rozhodl jsem se nainstalovat asistent hlídání pruhů a překážek před autem, které přece jenom rapidně zvyšují bezpečnost hlavně při jízdě ve městě. Pro řadu lidí to může být i důvod, proč auto bez asistentů nekoupit a tak se stává Soul atraktivnějšm pro další zájemce.

https://mobileye.sherlogtrace.cz

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Napsal: pon 04. pro 2017 14:12:20
od Raven
Já bych měl se Soulem 30 kWh jednu čerstvou cestu. V neděli 3. 12. 2 lidi + bojler z Hradce Králové do Žatce a bez bojleru zpět. Celý den 0°C +- 2°C, žádné dálnice, topení + občas sedačka a volant. Trasa:
HK - Mělník přes Mladou Boleslav 138 km, spotřeba 16,8 kWh
Mělník - Žatec 87 km, spotřeba 19,3 kWh
V Žatci dobíjení ze zásuvky 220 V 16 A jen na dojezd do Mělníka
Žatec - Mělník 77 km, spotřeba 15,0 kWh
Mělník - HK přes Poděbrady 137 km spotřeba 16,1 kWh
Na nabíječce ČEZ u elektrárny Počerady vždy dobito na 94%.
Průměrná rychlost celkem 57 km/h.

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Napsal: úte 05. pro 2017 20:00:40
od Josef
Na tohle počasí je to pěkná spotřeba, čekal bych více!

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Napsal: úte 05. pro 2017 20:33:33
od petr75
Zdravím, jsem čerstvým vlastníkem 30kW verze, potřeboval bych prosím poradit - je lepší nabíjet každý den (doma 230V) po nájezdu řekněme jenom 50 km, i když vím, že další den najedu třeba jenom dalších 50 km - nebo nabíjet obden, i když auto bude vybito na dojezd řekněme 50 km? Nebo je to úplně jedno? Díky za radu Petr

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Napsal: úte 05. pro 2017 21:08:34
od Josef
Veze Soulu je pouze jedna - hrubá kapacita 30 kWh a tedy využitelná kapacita 27 kWh. Ideální je nabíjet auto mezi 20-80%, pokud se nabíjí na 100% je ideální po nabití auto nenechat dlouho stát a odjet.

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Napsal: stř 06. pro 2017 10:17:51
od Raven
Jsem také skoro čerstvý majitel verze 30 kWh (naše baterie má opravdu o trošku vyšší kapacitu + několik dalších drobných změn vedoucích k trochu nižší spotřebě). Na různých fórech jsem vyčetl, že by baterce mělo být dobře mezi 20 a 80%. A pokud předpokládám delší cestu, nabiji do 100%, ale jedu co nejdříve. Tak 1* za cca 6 týdnů vyjedu baterku pod 20% a nabiji pomalu na 100%.

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Napsal: stř 06. pro 2017 10:37:06
od petr75
Dobrý den, u té předchozí verze 2015 jsem někde četl, že se dá nastavit maximální dobití ze zásuvky (třeba na těch 80%), u verze 2018 jsem toto nastavení nenašel. Když to dám na zásuvku, vždy to dobije na 100%. Netušíte prosím, zda se to dá někde nastavit? Díky