Stránka 7 z 10

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Napsal: ned 01. črc 2018 20:37:16
od gomec
:D jo, máte pravdu OBC to bylo....

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Napsal: pát 27. črc 2018 20:44:12
od Josef
Otestoval jsem v těchto parných dnech nabíjení na CHAdeMo 50 kW. Venku teploměr hlásil 29°C, baterie měly v průměru podobnou teplotu 28-30°C. Nabíjení začalo na 20% a nabíjel jsem až do 81%. Přibližně již na 30% zapnul ventilátor chlazení baterií a kolem 50% přepnul na vyšší výkon. Teplota baterií nepřekročila 39°C a přitom nabíjecí výkon se pohyboval většinu času kolem 47 kW. Kia zvládla tepelný management opravdu na jedničku, narozdíl od Nissanu Leaf, zvláště pak nové verze Leaf 2.

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Napsal: pát 30. lis 2018 18:09:20
od Josef
Zajímavé info, takže to vypadá, že se není čeho bát ani po 7 letech.

„Jedním z nejčastějších dotazů při prodeji našich elektrifikovaných vozů bývá dotaz na životnost baterie a její cenu v případě nutnosti výměny. Na baterii a její komponenty nabízíme 7letou tovární záruku Kia a po 7 letech rovněž garantujeme minimální kapacitu baterie na úrovni 70 % kapacity nového akumulátoru. Existenci našeho nového programu tak v současnosti ocení především majitelé prvních modelů Soul EV, kterým v následujících letech vyprší záruka. Novým majitelům elektrifikovaných modelů však dává jistotu, že případná oprava snížené kapacity baterie bude na jedné straně ekologičtější a na druhé straně bude v případě budoucí pozáruční opravy finančně únosná. Cena nového modulu se pohybuje lehce nad částkou 10 tisíc Kč bez DPH,“ říká Kateřina Vaňková Jouglíčková, PR Manager společnosti Kia Motors Czech. Zároveň přitom dodává, že za téměř pět let, během kterých Kia na českém trhu nabízí elektrifikované modely, dosud nezaznamenala žádnou závadu na vysokonapěťové trakční baterii těchto vozů.

https://fdrive.cz/clanky/kia-dokaze-opr ... asahy-3041

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Napsal: ned 10. úno 2019 8:55:54
od Josef
V letošní zimě jsem při průměrné teplotě -2°C absolvoval ve dvou lidech s většími zavazadly 200km trasu, část po dálnici Jihlava-Praha s nabíjením ve Vystrkově. 200km trasu jsem jel průměrnou rychlostí 82 km/h (na dálnici je stále jedna uzavírka). Průměrná spotřeba byla 18.9 kWh/100km. Takže i s malou baterií se to dá, samozřejmě pro Kia Niro tohle bude hračka. Ceny při nabíjení na Vystrkově, jsou ještě celkem ucházející, kde vyšla 1 kWh na 6,90 Kč, včetně toho, že jsem nabíjel až do 94% (nad 83% je nabíjení velmi pomalé, v průměru 15 kW). Do 83% kapacity vyšla 1kWh na 5,15 Kč. Tedy 100 km trasa Vystrkov-Praha vyšla přibližně na 97 Kč, což už tak levné ve srovnání se spalovákem není. Samozřejmě můžeme čekat navýšení cen, různé dodatkové daně apod., tedy v budoucnu nebudeme jezdit na elektrinu levněji a výrobci rovněž zdraží servis a údržbu, takže i tady se to zhorší. Jediná útěcha nám tedy zbyde, že máme tiché auto, které neprodukuje spaliny.

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Napsal: stř 13. úno 2019 11:33:23
od nokia9500
o to míň lidí začne uvažovat o EV, pokud bude nákladově dražší než fosil... obzvláště v ČR kde je většina lidí cenově senzitivní a vrtači kolen :roll:

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Napsal: stř 20. úno 2019 7:15:29
od Martin TM3 LR
Trosku pesimisticky odhady- i kdyby to tak bylo a zdrazilo se na nabijeckach tak pokud budu stale schopen na vetsinu cest nabijet doma tak budu porad oproti puvodnimu spalovaku na 10% nakladu .

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Napsal: stř 20. úno 2019 7:37:33
od Josef
To není pesimismus, ale realita. Stát připravuje zdanění EV aut různým způsobem. Např. bude zdanění i elektrovoltaických panelů na domku, aby si lidé nemohli nabíjet a používat elektřinu zdarma. Nabíjení přes minutové tarify je nesmyslný, např. včera jsem byl zvědkem, kdy řidič BMW i3 vedle mě musel nabíjet za 25 Kč/kWh, protože ČEZ neumí přidělit dvěma autům jinou fázi na nabíječce při nabíjení na AC 22 kW, přitom Tesla v té samé situaci si tam vesele nabíjí 5 Kč/kWh (díky 3f palubní nabíječce). EON ukončí letos nabíjení zdarma, ČEZ výrazně zdraží paušál atd. atd.

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Napsal: stř 20. úno 2019 8:54:32
od Martin TM3 LR
Všechno pouze dohady a spekulace - nezlobte se - proto taky píšu že při nabíjení doma.
Na Eonu co mám čip CEZ už skoro nenabíjím a až se zdraží CEZ tak třeba cip vrátím,mám ho pouze na delší cesty .
A pokud se tohle všechno za pár let stane tak už stejně místo i3 budu mít EV s větším dojezdem takže mě to trápit nebude vůbec.

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Napsal: stř 20. úno 2019 13:58:46
od nokia9500
jenže každý nemůže nabíjet doma a každý nebude mít EV s delším dojezdem

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Napsal: stř 20. úno 2019 14:23:48
od Martin TM3 LR
No jo no EV bohuzel neni pro kazdeho stejne jako spousta dalsich veci v zivote a jeste dlouho asi nebude- fosilu se proste automobilky jen tak nevdaji kvuli servisu na kterem vari nejvic.

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Napsal: ned 12. kvě 2019 11:52:59
od Josef
Po delší době zase měřená cesta Vestec u Praha - Litice v příjemných 17°C mezi 14-17 hod. Nabíjení bylo v Hradci Králové na Riegrově nám. u ČEZ 50 kW nabíječky. Vyjížděl jsem z Vestce s 94% do Hradce dorazil s rezervou 26%. Vzhledem k páteční špičce jsem nějel přes Prahu ale Říčany- Úvaly - Jirny a na dálnici jsem najel na 8 km. Po dálnici jsem jel standardních 110 km/h. Spotřeba Vestec - Hradec Králové 13.1 kWh/100km. V Hradci dobito na 86,5% a do Litic nad Orlicí po 52 km se spotřebou 11.7 kWh/100km jsem dorazil se zbývajícím dojezdem 99 km (62.5% baterie), tedy s přehledem na cestu zpět do Hradce. Tam jsem následující den dorazil s rezervou dojezdu 56 km. Samozřejmě všichni se mě ptali na jeden jediný parametr, dojezd auta :) Vysvětlil jsem jim, že když si člověk po 2 hodinách dá na 25 minut přestávku s kávou, je to cestování úplně na pohodu. Ano, není to zrovna fajn na cestu do Španělska či jižní Itálie, ale pro cestování u nás není problém. V roce 2020 je zlomový rok, kdy bude již velmi zajímavý výběr aut s dojezdem 300-400 km, což přesvědčí i ty skalní odpůrce "malého" dojezdu.

Cesta.png


Snímek obrazovky 2019-05-12 v 12.35.24.png

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Napsal: čtv 08. srp 2019 10:51:33
od Josef
Po delší době jsem se mrknul na stav baterie, blíží se 50 tis. km a vypadá to velmi dobře, 97.8% kapacity.

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Napsal: ned 25. srp 2019 12:12:15
od Josef
Nedávno jsem absolvoval cestu Praha 5 (Smíchov) - Hradec Králové přes dálnici D11, při teplotě 29-30°C, klima na 21.5 °C, EKO B, instalován chiptuning V-tech. Spotřeba celkem odpovídala i v plánovači https://abetterrouteplanner.com. Trasa Praha-Hradec 130.8km (autu zbýval dojezd 28 km), zpět byla trasa Hradec-Praha OC Černý most 109 km. Rychlost na dálnici na tempomatu 110 km/h.

IMG_20190825_113314.png
IMG_20190825_113314.png (204.31 KiB) Zobrazeno 21014 x

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Napsal: stř 28. srp 2019 8:02:10
od Josef
Možná se to něškomu bude hodit, jak správně nabíjet baterii

https://pushevs.com/2018/04/27/battery- ... s-partial/

Cycling from 100 to 0 % we get 500 cycles
Cycling from 100 to 10 % we get 500 cycles
Cycling from 100 to 20 % we get 1.000 cycles


Cycling from 90 to 0 % we get 1.500 cycles
Cycling from 90 to 10 % we get 1.500 cycles
Cycling from 90 to 20 % we get 2.000 cycles


Cycling from 80 to 0 % we get 3.000 cycles
Cycling from 80 to 10 % we get 3.000 cycles
Cycling from 80 to 20 % we get 3.500 cycles


Cycling from 70 to 0 % we get 5.000 cycles
Cycling from 70 to 10 % we get 5.500 cycles
Cycling from 70 to 20 % we get 6.000 cycles

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Napsal: stř 28. srp 2019 14:08:40
od Mike
No ale to co je na odkazu popisovane a testovane jsou "obycejne " LI-ION 18650 Samsung ICR18650-26F.
To ma do baterii, ktere se pouzivaji v auto hodne daleko. Konstrukni, chemickym slozeni, vnitrnim odporem....
Pokud se podivam na testy napriklad Samsung SDI 94, ktere jsou napr. v i3 https://pushevs.com/2018/04/05/samsung- ... fications/ tak jsme uz jinde.

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Napsal: stř 28. srp 2019 16:10:38
od Josef
Tohle pravidlo 20-80% platí pro Kia Soul 2015-2018 (doporučuje i výrobce), samozřejmě výdrž nových typů baterií stoupá (počet cyklů) a snižuje se degradace. Každopádně pravidlo nabíjet raději menším příkonem a nepřehřívat baterie je v praxi odzkoušeno a funguje u Kia Soul, co používá BMW nebo Tesla je věc druhá.

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Napsal: stř 28. srp 2019 17:33:24
od dracekvo
Ale auta už mají toto víceméně ošetřené. Třeba ION šlape v rozmezí 4,105V do cca 3,4V.
Takže nekoresponduje reálný SOC baterky s tím co ukazuje pal pc.

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Napsal: pát 30. srp 2019 18:01:03
od Josef
Otestoval jsem jednu věc, kterou jsem někde četl. U EV trochu více nafoukat gumy než je běžné, tedy místo 2,3-2,6 jsem nafoukal 2,9 baru. a údajně klesne spotřeba auta. Po testu na známé trase je skutečně spotřeba o cca 8% nižší, tak výrazný rozdíl bych nečekal. Bohužel to má to stinnou stránku, podvozek je trochu tvrdší.

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Napsal: pát 30. srp 2019 22:23:32
od Radovan
Iona myji zhruba 1x měsíčně na myčce, co před ní je kompresor. Vždy dohustím, raději o 0,2 více. Okamžitě je to poznat na spotřebě, že jsem jezdil na podhuštěném. Dělá to klidně 10% dojezdu navíc. Auto není o moc tvrdší. Ano, dá se to přehnat o 0,5 a více a to už pak i blbě sedí na vozovce, o tvrdosti nemluvě.

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Napsal: pát 30. srp 2019 23:30:24
od Josef
Zkusím to trochu sundat tak na 2,7 a uvidím.