mvh píše:ThorEV: Ahoj, co myslite ze vedlo k tak velke degradaci Vasi stare baterie?
- caste nabijeni na 100%
- dlouhe stani se 100%
- caste vybijeni pod 20%
- dlouhe stani s baterkou pod 20%
- caste nabijeni na DC
- casta jizda vyssi rychlosti (velky odber z baterie, noha na podlaze)
- vysoka teplota, parkovani bez zastreseni (v lete pali slunce na auto a pak se hned jede, klimatizaci trva dlouho teplotu srazit)
- celou dobu jste si baterii hyckal presto sla do haje
- neco jineho
Ptam se, protoze mam sam od prosince 2019 SoulEV ktery byl v dobe nakupu rok stary, najeto mel cca 4tis.km, ted mam 30tis.km takze budu mit asi stejny najezd jako Vy a zajimalo by me na co si dat pozor. Nevim jestli ten prvni rok tam auto nestalo celou dobu s plne nabitou baterkou (byla to predvadecka)
Nebo mozna naopak zvolit taktiku uzivat auto na plno neresit DC nebo 100% a spolehat na zaruku, protoze taky se muzu o to auto starat, skonci zaruka ale baterka bude mit 70% a nakonec stejne odejde, ale nikdo uz mi to neuzna.
Nejsem si jist, ale co jsem dělal, že jsem pravidelně (2x týdně) musel z Prahy do Pardubic, ale neměl jsem možnost přes noc nabíjet (chybná dobíjecí infrastruktura v Praze: jen rychlonabíječky), tak jsem ráno vstal brzo, připravil snídaně, jel jsem k rychlonabíječce a nabíjel a snídal jsem. V Pardubicích jsem nabíjel přes den AC (většinou na 100%), abych se zase mohl vrátit. Vybíjení pod 20% jsem taky měl pravidelně. A samozřejmě poslední dobu, když kapacita už byla mizerná, jsem musel vždy nabíjet na 100% a často jsem skončil pod 20%. Možná to vysvětluje poslední rychlý pokles SOH. Jinak nejezdím rychle, na dálnice 115 km/h podle tachometr = 110 v reálu, pokud to jde používáme EV, tak moc dlouho nestojí. Ale co jsem četl na fórech, nejsem jediný, který kolem 100-130k km se dostal s SOH pod 70%. Nevýhoda malé baterie je více nabíjecí cyklí za 1000 km, tak větší baterie by snad znamenala delší životnost při stejném použití vozu.