Zkušenosti Kia Soul model 2015

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod Lama » pon 15. čer 2020 15:37:47

Raven píše:Naši psi jsou úplně v pohodě.

Naše zvířata také, ale divoká zvěř u silnic se chová jinak než když jedete spalovákem.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
ThorEV
Příspěvky: 6
Registrován: čtv 01. říj 2020 13:47:45

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod ThorEV » čtv 01. říj 2020 14:14:42

gomec píše:Drazí kolegové, tak jsem po výměně baterie u své KIA Soul Ev....


Dnes mně vymění baterii, taky 5 let, cca 131 000 km. Poslední půl roku to šlo rapidně dolů. S aplikací SoulSpy jsem od jara sledoval SOH, abych věděl, kdy auto nechat zkontrolovat, protože testování baterie, která má ještě podle servisu víc než 70% SOH, se platí. SOH skákal nahoru dolů, nejdříve mezi 65 a 75%, ale postupně se to snížilo, dojezd ukázalo jen kolem 100 km. V létě jsem proto auto na pár dní odevzdal u NHCars (dostal jsem náhradní auto s sebou, což bylo hezké, ale ne EV) a testovali a testovali. Měřili asi 68%. Týden později mě ještě jednou pozvali. Nahráli nový software a hele, najednou ukázal dojezd 181 km. Mysleli, že mají vyhráno, ale bohužel, s tím jen resetovali BMS, ale kapacita baterie se nezměnila. To jsem ale musel zjistit sám. Znovu zpět a konečně uznali záruční výměnu baterie. To bylo na konce srpna a minulý týden volali, že baterie je již u nich. Tak teď se na to pracuje a očekávám každou chvíli telefonát, že je to hotové. Jsem taky zvědavý, jak se auto se bude chovat.

Zajímavé bylo, že poslední týdny byl dojezd jen kolem 80 km, SOH klesl na 52%. Před pár týdnů jsem chtěl ještě vyzkoušet delší vzdálenost, do Krkonoš. Protože cestou je už několik rychlonabíječek, jsem neměl obavu, že to nedám. Ale u první jsem zjistil, že nad 50% rychlost nabíjení klesá pod 7 kW (!) a je rychlejší používat AC. Tak jsem u každé nabíječky nabíjel auto na 50-60% a zase jsem mohl cca 40 km jezdit. Zřejmě jsem už používal celou kapacitu baterie, bez rezervy.
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod Lama » čtv 01. říj 2020 21:05:06

ThorEV píše:
gomec píše:Drazí kolegové, tak jsem po výměně baterie u své KIA Soul Ev....


Dnes mně vymění baterii, taky 5 let, cca 131 000 km. Poslední půl roku to šlo rapidně dolů. S aplikací SoulSpy jsem od jara sledoval SOH, abych věděl, kdy auto nechat zkontrolovat, protože testování baterie, která má ještě podle servisu víc než 70% SOH, se platí. SOH skákal nahoru dolů, nejdříve mezi 65 a 75%, ale postupně se to snížilo, dojezd ukázalo jen kolem 100 km. V létě jsem proto auto na pár dní odevzdal u NHCars (dostal jsem náhradní auto s sebou, což bylo hezké, ale ne EV) a testovali a testovali. Měřili asi 68%. Týden později mě ještě jednou pozvali. Nahráli nový software a hele, najednou ukázal dojezd 181 km. Mysleli, že mají vyhráno, ale bohužel, s tím jen resetovali BMS, ale kapacita baterie se nezměnila. To jsem ale musel zjistit sám. Znovu zpět a konečně uznali záruční výměnu baterie. To bylo na konce srpna a minulý týden volali, že baterie je již u nich. Tak teď se na to pracuje a očekávám každou chvíli telefonát, že je to hotové. Jsem taky zvědavý, jak se auto se bude chovat.

Zajímavé bylo, že poslední týdny byl dojezd jen kolem 80 km, SOH klesl na 52%. Před pár týdnů jsem chtěl ještě vyzkoušet delší vzdálenost, do Krkonoš. Protože cestou je už několik rychlonabíječek, jsem neměl obavu, že to nedám. Ale u první jsem zjistil, že nad 50% rychlost nabíjení klesá pod 7 kW (!) a je rychlejší používat AC. Tak jsem u každé nabíječky nabíjel auto na 50-60% a zase jsem mohl cca 40 km jezdit. Zřejmě jsem už používal celou kapacitu baterie, bez rezervy.

Myslím, že není špatná celá baterie, ale některý z článků. To pak způsobí přesně to co popisujete. KIA se chlubila, že umí měnit pouze vadné články, tak se divím, že budou dávat celou baterii. Je otázkou zda novou, nebo repasovanou. Nicméně Vám přeji, ať dostanete novou. Dejte sem pak vědět.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod Josef » čtv 01. říj 2020 23:24:57

V podmínkách mají, že nemusí dát novou baterii, ale takovou, která splňuje parametry kapacity, takže může mít třeba 90% SOH. Každopádně díky za report!
Audi Q4 Sportback e-tron 50
ThorEV
Příspěvky: 6
Registrován: čtv 01. říj 2020 13:47:45

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod ThorEV » pát 02. říj 2020 14:28:13

Aplikace SoulSpy ukáže napětí všech 96 článků baterie a tam nebyl žádný, který byl hodně jiný, než ostatní. I v servisu to měřili.
Takhle to vypadalo:
WhatsApp Image 2020-10-01 at 16.32.28.jpeg

Tento víkend baterku vyzkouším.
ThorEV
Příspěvky: 6
Registrován: čtv 01. říj 2020 13:47:45

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod ThorEV » pát 02. říj 2020 14:35:55

Lama píše:KIA se chlubila, že umí měnit pouze vadné články, tak se divím, že budou dávat celou baterii.


To je dobré, když už to nespadne pod zárukou. Údajně stála ta nová baterka půl milionů...
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod Josef » pát 02. říj 2020 16:12:33

Pokud bude nová, ale dost pochybuji, tak bude mít tak 103% SOH.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
TomTom
Příspěvky: 153
Registrován: úte 24. pro 2019 9:54:07

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod TomTom » pát 02. říj 2020 17:51:47

No toto by měl vidět ElectroDad - jak jsi dopadl se životností baterie. Nevíte jak jsou na tom baterie Ioniqu 28kWh - co vím, používá LG chem a snad by měla být na tom daleko lépe.
Hyundai Ioniq EV Ultimate 2019 Polar white
Tesla Model 3 SR+ 2021 55kWh LFP White
FVE hybrid 7,5kWp + 5,7kW baterie
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod Josef » pát 02. říj 2020 18:03:42

Soul má baterie SK Inovation, jsou lepší než LG chem a bude na ně přecházet i Hyundai
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod Lama » pát 02. říj 2020 18:07:33

Josef píše:Pokud bude nová, ale dost pochybuji, tak bude mít tak 103% SOH.

Také si myslím, že to bude repas. Uvidíme, třeba bude nová a auto stoupne na hodnotě ;)

Nevím zda stále platí, že výrobce musí držet výrobu náhradních dílů 10 let po ukončení prodeje. Nedovedu si představit že by někdo vyráběl celé baterie 10 let po skončení výroby konkrétního modelu.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod Lama » pát 02. říj 2020 18:09:15

Josef píše:Soul má baterie SK Inovation, jsou lepší než LG chem a bude na ně přecházet i Hyundai

Nevím zda jsou lepší, ale v Nošovicích je do Kony dávají (viz. ElectroDad).
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
TomTom
Příspěvky: 153
Registrován: úte 24. pro 2019 9:54:07

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod TomTom » pát 02. říj 2020 20:45:46

Josef píše:Soul má baterie SK Inovation, jsou lepší než LG chem a bude na ně přecházet i Hyundai


No já právě neslyšel, že by někdo měnil baterii u Ioniqa 28kWh ale u Soula ano. Tak jsem si to vysvětloval rozdílnou značkou baterií no.
Hyundai Ioniq EV Ultimate 2019 Polar white
Tesla Model 3 SR+ 2021 55kWh LFP White
FVE hybrid 7,5kWp + 5,7kW baterie
ThorEV
Příspěvky: 6
Registrován: čtv 01. říj 2020 13:47:45

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod ThorEV » sob 10. říj 2020 12:54:44

S novou baterií je můj Soul zase jako nový. Minulý víkend jsme s ním byli v Krkonoších. Nabíjel jsem ho ve Vrchlabí na 82%, něco jsme tam jezdili a pak domů do středočeského kraje. Doma, po 172 km (z kopce...) jsem stále ještě měl 22 km dojezdu. Bylo hezké počasí, to pomůže. Zatím jsem tedy spokojený. A teď budu se dobře starat o baterii, co nejméně rychlo-nabíjet a pokud možno nabíjet max do 80%. Snad takto vydrží víc, než dalších 130k km.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod Josef » sob 10. říj 2020 14:36:22

Tak to gratuluji, máte v podstatě nové auto. Já nabíjím na DC poměrně málo, v 70% tedy buď příkonem max 3 kW doma, nebo 11 kW mimo a baterie po čtyřech letech měla SOH 97, 4% tedy jako skoro nová.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
ThorEV
Příspěvky: 6
Registrován: čtv 01. říj 2020 13:47:45

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod ThorEV » sob 10. říj 2020 20:47:25

A kolik máte km?
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod Josef » sob 10. říj 2020 20:54:43

65000 km, respektivě měl jsem, vyměnil jsem ho za e-Niro.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
mvh
Příspěvky: 45
Registrován: stř 18. zář 2019 8:38:55

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod mvh » ned 18. říj 2020 16:05:06

ThorEV: Ahoj, co myslite ze vedlo k tak velke degradaci Vasi stare baterie?
- caste nabijeni na 100%
- dlouhe stani se 100%
- caste vybijeni pod 20%
- dlouhe stani s baterkou pod 20%
- caste nabijeni na DC
- casta jizda vyssi rychlosti (velky odber z baterie, noha na podlaze)
- vysoka teplota, parkovani bez zastreseni (v lete pali slunce na auto a pak se hned jede, klimatizaci trva dlouho teplotu srazit)
- celou dobu jste si baterii hyckal presto sla do haje
- neco jineho

Ptam se, protoze mam sam od prosince 2019 SoulEV ktery byl v dobe nakupu rok stary, najeto mel cca 4tis.km, ted mam 30tis.km takze budu mit asi stejny najezd jako Vy a zajimalo by me na co si dat pozor. Nevim jestli ten prvni rok tam auto nestalo celou dobu s plne nabitou baterkou (byla to predvadecka)
Nebo mozna naopak zvolit taktiku uzivat auto na plno neresit DC nebo 100% a spolehat na zaruku, protoze taky se muzu o to auto starat, skonci zaruka ale baterka bude mit 70% a nakonec stejne odejde, ale nikdo uz mi to neuzna.
mp1
Příspěvky: 233
Registrován: sob 06. kvě 2017 15:21:15

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod mp1 » ned 18. říj 2020 16:28:20

nie vlastná skúsenosť, ale článok od človeka, ktorý sa mal starať o soul-a kým boli majitelia vzdialení.
v záručnomliste bola klauzula o striktnom dodržaní 20-80% nabitia,takže bol rád keď sa vrátili :-(
mvh
Příspěvky: 45
Registrován: stř 18. zář 2019 8:38:55

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod mvh » ned 18. říj 2020 16:41:46

Pokud je ale tak dulezite nabijet do 80% proc tuto volbu v mem soulu odstranili?
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod Josef » ned 18. říj 2020 17:36:56

Chyba vývoje v Soulu 2018, v novém Soulu 2019 i Niru 2019 to vrátili zpět dokonce je možné i pro 70%, 60% a 50%.
Audi Q4 Sportback e-tron 50