Zkušenosti Kia Soul model 2015

vendys
Příspěvky: 3
Registrován: pon 30. říj 2017 13:26:24

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod vendys » ned 18. úno 2018 19:10:37

Do městského provozu je to v pohodě, ale na jízdu mimo město je dojezd dost velké omezení. Spotřeba mě velice překvapila. Nikdy jsem se nedostal přes 18kWh/100km i při kombinovanych jízdách po silnici/dálnici .
Uživatelský avatar
Josef
Příspěvky: 228
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod Josef » ned 18. úno 2018 19:48:47

Ano je to auto do města a okolí, tak je to koncipováno. Tak to bývalo i v začátcích klasických spalovacích aut, dojezd 200-300 km byl zcela normální. Možná to většinu lidí překvapí, ale historie se opakuje. Již před 100 lety měly elektroauta podobný dojezd jako dnešní, bohužel zanikly pod tlakem naftových loby.

https://technet.idnes.cz/proc-elektrick ... chnika_mla
Obrázek
vendys
Příspěvky: 3
Registrován: pon 30. říj 2017 13:26:24

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod vendys » ned 18. úno 2018 20:07:38

Se srovnáním s historií plně souhlasím. Na počátku automobilismu byl dojezd velice nízky a postupem čase se dostal na dnešní čísla.
Uživatelský avatar
gomec
Příspěvky: 31
Registrován: stř 30. pro 2015 19:56:42

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod gomec » pon 19. úno 2018 13:12:31

Mám najeto už 72.000 km v mém "Soulíku". V zimě mám dojezd dle palubního počítače na začátku jízdy při plném nabití 130 - 140 km, ale je možné najet i víc. Záleží opravdu na hodně faktorech. (profil cesty, teplota - počasí venku, předehřev interiéru před jízdou, styl jízdy, topení pro celé auto nebo jen pro sebe) Mám za sebou celkem 2 a půl zimy (i s tou letošní) a zatím spokojenost. Pozornost je potřeba věnovat při ledovce - pokud jedete na "B" může dojít při rekuperativním brždění i k blokaci kol. Je prostě potřebné jezdit opatrně. Nevím kdo a kam jezdíte na servis po 15.000 km, ale docela mne dojímají zbytečně vyhozené peníze z mé strany když mi kontrolují "karoserii" za 300 kč....Jinak celková kontrola mne stála bez výměny kabinového filtru cca 1000 kč. Jaké máte s tímto kdo zkušenosti? Taky bych rád do auta "Android Auto", nemáte někdo k tomuto něco bližšího? Jaké domácí nabíječky kdo používáte? Mám zakoupený kabel pro připojení z 220V nebo 400V s volbou zátěže A, abych někde neshazoval zbytečně jističe. Funguje výborně. Originál dodávaný jsem použil asi 2x - je hrozně pomalý. Mám doma garáž a zásuvku 400V jištěnou 25A, tak standart nabíjení mám přes tuto. V budoucnu bych rád nainstaloval něco jako walbox a bylo by to o něco dokonalejší (nemusel bych pokaždé nastavovat na kabelu do kolika A je mé omezení při nabíjení). Mějte se fajn. Láďa ;)
Uživatelský avatar
Josef
Příspěvky: 228
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod Josef » pon 19. úno 2018 19:37:00

Do servisu jezdím do Kia Průhonice, chápu, že z něčeho musí být živi, neřeším to, dražší údržba (tedy s výměnou brzdovky) stojí bez DPH 2300,- Kč, Kia Modřany za to samé chtěla 5 tis. Kč.. Android auto do modelu 2015 nejde dodat, takže smůla, ale přežiju to. Na standardní nabíjení používám kabel výrobce, tedy nabíjení 2 kW. Při nabíjení v noci mi je celkem jedno jak to rychle nabíjí. Jako cestovní nabíječku používám výrobek z Brna, kabel s max. proudem 32A (cca 7 kW) s redukcí na zásuvku 3x32A. Proud je nastavitelný po 1A, takže to je ideální pro různé zásuvky na cestách, jak píšete.
Obrázek
Uživatelský avatar
Josef
Příspěvky: 228
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod Josef » pát 23. úno 2018 8:23:23

Přemýšlel jsem, proč má automobil v zimě výrazně vyšší spotřebu a napadlo mě, zda to není studenými bateriemi, které mívají teplotu zpravidla kolem 5°C nad okolní teplotou. Zahřátí baterií lze provést rychlým nabíjením (když vynechám teplou garáž). Zvolil jsem opět trasu Praha-Vystrkov-Znojmo.
Vyrazil jsem tedy do Vystrkova od nabíječky v Čestlicích u Prahy, kde to je 85km k nabíječkám u Humpolce. Nabíječka 50 kW dokáže nabít Soul pouze na 94%, více auto nepovolí. Baterie se ohřály na průměrnou teplotu kolem 17°C. Nasadil jsem rychlost tachometrových 100km/h, trasa byla naprosto volně průjezdná, dálnice byla plná kamionů mezi kterými jsem občas kličkoval. Venkovní teplota se pohybovala kolem nuly (-1°C až +1°C), svítilo Slunce, což uspoří nějakou energii za topení. Topení bylo puštěné pouze pro řidiče. Po dojetí do Vystrkova hlásilo auto baterii 26%, tedy úbytek byl 68% (tedy 0,8% na 1 km). Ohřáté baterie na spotřebu vliv asi moc neměly, neboť při jízdě v teplotě +3°C byl sice horší výsledek (0,9% na 1km), ale byla rychlost o 10 km/h vyšší. Auto ukazovalo prům. spotřebu 19 kWh/100km, na stejné trase na podzim při teplotě +18°C ukazovalo 17,7 kWh/100km ovšem při rychlosti 115 km/h a na letních pneu.
Po nabití na Vystrkově se baterie ohřály až na 30°C. Na trase Jihlava-Znojmo se teplota pohybovala od -4°C do -2°C, úbytek na baterii byl 57% (0,54% na 1 km) při max. tachometrové rychlosti 95 km/h (obce 55 km/h). Při minulém testu a průměrné teplotě 18°C byl na této trase úbytek 52% (0,49% na 1 km) při stejné rychlosti. To není až takový rozdíl, ohledně spotřeby je potřeba si ale uvědomit, že cesta je pořád víceméně "z kopce" a baterie byly ohřáté až na 30°C.

Každopádně, ohřáté baterie nějaký vliv na spotřebu mají, ovšem i další komponenty auta mají evidetně vyšší spotřebu, rovněž k tomu přispějou zimní pneu nebo vyšší tření kompnent, možná i vyšší odběr motoru, větší hustota vzduchu, apod.. Závěrem lze říci, že ani v zimě není žádný problém s autem jezdit, je potřeba pouze počítat se zvýšenou spotřebou. Největší problém je dálnice, kde je potřeba jet alespoň 100km/h (kvůli bezpečnosti) a pak spotřeba stoupá až o 20% nad spotřebu v jarních a letních teplotách.
Obrázek
Uživatelský avatar
Josef
Příspěvky: 228
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod Josef » ned 25. úno 2018 19:56:03

Pro porovnání jsem absolvoval cestu Znojmo-Vystrkov-Praha při průměrné teplotě -8°C. Trasa Znojmo-Vystrkov při rychlosti 95 km/h si vzala z baterie 71% (při teplotě 18°C to bylo 64%), takže to není až tak výrazný rozdíl, vzhledem k tomu, že příkon topení ~1,2 kW. Trasa Vystrkov-Praha si vzala 78% z baterie (při teplotě 15°C to bylo 52%), při rychlosti tachometrových 105 km/h, příkon topení ~1,5 kW. Na této trase je to už opravdu znatelný rozdíl poklesu kapacity baterie, která rozhodně po nabíjení byla dobře zahřátá.
Obrázek
Uživatelský avatar
Josef
Příspěvky: 228
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod Josef » pát 09. bře 2018 18:39:09

V současném počasí, kdy teplota rychle během dne stoupá, tak je vidět výrazný nárůst dojezdu, viditelně narůstá "přímo před očima". Zatímco po ráno při nabíjení ve 3°C hlásil Soul dojezd 124 km při 99% nabití, tak po cestování město/okolí v cca 8-10°C je baterie je na 69%, tedy konkrétně na 30% najeto 54km. Oproti mrazivým dnům, kdy se teplota pohybovala až kolem -10°C je ten procentuální nárůst v dojezdu opravdu hodně výrazný, kolem 30%. Protože cesty jsou absolvované průměrnou rychlostí cca 50 km/h, nehraje zde roli ani odpor vzduchu ani pneu, ale prostě jen odběr elektroniky, topení a pokles reálné kapacity baterií.
Obrázek
Vembloud
Příspěvky: 22
Registrován: stř 25. říj 2017 13:00:57

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod Vembloud » úte 27. bře 2018 22:22:23

Zdravím kolegové,
dnes jsme si půjčil Kiu Soul EV na pár dní, zatím mám za sebou prvních 80 km a jsem příjemně překvapený.
Chtěl bych vyzkoušet cestu ze Studenky kousek za Šumperk, auto nemá dálniční známku a za pár dní ho budu vracet.
Varianty cesty jsou dvě po D1 a D35, celkem 106 km po dálnici, zbytek po silinici pro motorová vozidla, mimo dálnici 37 km - pokud po dálnici oijedu 110 km/h a zbytek 90 km/h po okreskách - je šance v zimě, s předtopením vše zvádnout na jeden zátah, neob je nutn é počítat s dobájením v Olomouci?
Druhá variant je po okreskách 116 km...
Pojedu s mlým synem a nechci zbytečně riskovat, že nedojedeme nebo budeme čekat na nabíječce.

Děkuji za rady
Uživatelský avatar
Josef
Příspěvky: 228
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod Josef » úte 27. bře 2018 23:10:24

Po dálnici 110 km/h při teplotě kolem současných 3°C je dojezd 110 km. Při teplotě 15°C je 130 km. Takže po dálnici to nedá, jedině v Olomouci nabít - zdržení 20 minut, ale rychlejší cesta. Po okreskách při teplotě 3°C se dá 127 km přes Hradec nad Moravicí a Bruntál se to dá zvládnout.
Obrázek
Vembloud
Příspěvky: 22
Registrován: stř 25. říj 2017 13:00:57

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod Vembloud » úte 27. bře 2018 23:39:00

Díky, za radu. Raději pojedu na jistotu, jen musim sehnat kabel, u auta je jen origo 230V.
Maly nema cesty po okreskach moc rad.
Uživatelský avatar
Josef
Příspěvky: 228
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod Josef » úte 27. bře 2018 23:50:46

Kabel Mennekes- Yazaki není potřeba, v Olomouci jsou rychlonabíječky. Buď placené přes mobilní aplikaci (2 ks), nebo čip ČEZ. Za 20 minut nabito na 83%. Přes Mennekes to je na 3 hodiny.

viz https://www.evmapa.cz
Obrázek
Vembloud
Příspěvky: 22
Registrován: stř 25. říj 2017 13:00:57

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod Vembloud » stř 28. bře 2018 6:39:33

Děkuji
Uživatelský avatar
Josef
Příspěvky: 228
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod Josef » stř 28. bře 2018 7:21:07

Není zač, nabíjení lze platit z mobilu i přes Gopay. Nevím, čím jezdíte doposud, ale budete překvapen pohodlností Soulu i na delší vzdálenosti.
Obrázek
Vembloud
Příspěvky: 22
Registrován: stř 25. říj 2017 13:00:57

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod Vembloud » stř 28. bře 2018 8:29:09

Zatim jsem zyckany starsim Volvem V70 a musim priznat, ze sviznost a dynamika Soulu mne prijemne prekvapily. Muzete doporucit ekonomickou rychlost po jizdu ba dalnici? 100 nebo 105 kmh? Plati take jako u spalovacich aut ze mala zajizdka po dalnici ustalenou rychlosti je uspornejsi nez kratsi cesta po okreskach pres vesnice?
Rano jsem sednul do vyhrateho auta na 25° a cestou jak se interier ochladil, znacknul jsem auto a nastavil teploti na 21,5 jen pro ridice a i za pul hodiny porad vuz topil, odber topeni ukazocal 0,81 kWh. Je auto funkce vhodna a bude topeni spinat jen pri poklesu pod zvolenou teplotu? Okolni teplota byla nula.
A posledni dotaz, kolik orientacne stoji nabijeni pres gopay?
Uživatelský avatar
Josef
Příspěvky: 228
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod Josef » stř 28. bře 2018 8:43:20

Myslím, že i v porovnání s Volvem V70 obstojí.

Co se týká ekonomické rychlosti, záleží na okolní teplotě. Já jezdím trasu 100 km po dálnici pod nulou kolem 105 km/h, při 10°C jezdím 115 km/h, ta zima je opravdu hodně znát na spotřebě. Čím pojedete pomaleji tím bude nižší spotřeba už jenom díky tomu, že to nemá ideální cx koeficient odporu vzduchu, nicméně podobný jako řada aut třeba Volvo V50 apod. Tedy pokud je kratší cesta přes vesnice a po okresce, bude spotřeba výrazně menší, než na dálnici, ta ustálená rychlost nepomůže.

Já topím na 20.5°C a jen pro řidiče, tam se dosáhne úspory až 30%. Nabíjení přes Gopay stojí cca 6,50 Kč/kWh v rozsahu nabíjení 0-83%, pak už se nabíjí poloviční až čtvrtinovou rychlostí a tudíž je to výrazně dražší. Na 83% Soul nabíjení automaticky odpojí (ochrana životnosti baterie), ale dá se znovu aktivovat do 94%.
Obrázek
Vembloud
Příspěvky: 22
Registrován: stř 25. říj 2017 13:00:57

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod Vembloud » stř 28. bře 2018 9:48:09

Ta cena za rychlonabíjení je dost vysoká, ale na druhou stranu je to rychlé, přeci jen 12 hodin ze zásuvky za 2,5/ kWh je levnější, ale nepraktické:-)
rozumná alternativní trasa je 130 km a po dálnici to vychází na 142, takže ideální bude dálnice a nabíjení v Olomouci a po dojezdu dobití přes noc.
Auto má žárovková světla, přes den je v provozu denní svícení, jízda v noci je tedy energeticky náročnější ale těch 120 W na svícení teoreticky zkrátí dojezd 0 1 km?
Omlouvám se za tolik dotazů, auto mám půjčené na pár dní a chci si ho opravdu pořádně užít a nezažít nepříjemné překvapení
Uživatelský avatar
Josef
Příspěvky: 228
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod Josef » stř 28. bře 2018 9:58:54

Pro dobíjení na trase prostě člověk zaplatí více, zase to není každý den. Na druhou stranu kdyby chtěl někdo obden nabíjet na 50 kW nabíječce, pořídí si paušál u ČEZ a nabíjí za 550,- Kč celý měsíc. Světla bych neřešil, ten dojezd zkrátí minimálně, je to cca 0,5% celkové spotřeby auta na dálnici.
Obrázek
Vembloud
Příspěvky: 22
Registrován: stř 25. říj 2017 13:00:57

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod Vembloud » stř 28. bře 2018 10:47:16

Chtel bych poprosit cleny fora Z ostravska, jestli by nekdo nemohl na dva dny zapujcit rychlonabijeci kabel?
Mam pujcene aute jen se zakladnim kabelem na 230V... cestou bych musel zastavit na 3h abych si dobil na bezpecny dojezd.
Až si pořídím vlastní auto, kable si samozřejmě koupím.
Napadlo mne, že někdo má možná více kabelů a ten na na nižší výkon by snad mohl na dva dny postrádat? Na ceně za zapůjčení se určitě domluvíme.

Děkuji
Uživatelský avatar
Josef
Příspěvky: 228
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod Josef » stř 28. bře 2018 11:31:30

Možná jsme se nerozuměli, tím rychlonabíjecí kabel myslíte Mennekes a tím budete nabíjet 3hod a tím kabelem, které je k autu budete nabíjet 12 hodin. K nabíjecí stanice 50 kW kabel nepotřebujete.
Obrázek