Zkušenosti Kia Soul model 2015

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
gomec
Příspěvky: 30
Registrován: stř 30. pro 2015 19:56:42

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod gomec » ned 01. črc 2018 20:37:16

:D jo, máte pravdu OBC to bylo....
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 375
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod Josef » pát 27. črc 2018 20:44:12

Otestoval jsem v těchto parných dnech nabíjení na CHAdeMo 50 kW. Venku teploměr hlásil 29°C, baterie měly v průměru podobnou teplotu 28-30°C. Nabíjení začalo na 20% a nabíjel jsem až do 81%. Přibližně již na 30% zapnul ventilátor chlazení baterií a kolem 50% přepnul na vyšší výkon. Teplota baterií nepřekročila 39°C a přitom nabíjecí výkon se pohyboval většinu času kolem 47 kW. Kia zvládla tepelný management opravdu na jedničku, narozdíl od Nissanu Leaf, zvláště pak nové verze Leaf 2.
Přílohy
Screenshot_20180726-185424.png
Screenshot_20180726-185424.png (295.79 KiB) Zobrazeno 691 x
Obrázek
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 375
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod Josef » pát 30. lis 2018 18:09:20

Zajímavé info, takže to vypadá, že se není čeho bát ani po 7 letech.

„Jedním z nejčastějších dotazů při prodeji našich elektrifikovaných vozů bývá dotaz na životnost baterie a její cenu v případě nutnosti výměny. Na baterii a její komponenty nabízíme 7letou tovární záruku Kia a po 7 letech rovněž garantujeme minimální kapacitu baterie na úrovni 70 % kapacity nového akumulátoru. Existenci našeho nového programu tak v současnosti ocení především majitelé prvních modelů Soul EV, kterým v následujících letech vyprší záruka. Novým majitelům elektrifikovaných modelů však dává jistotu, že případná oprava snížené kapacity baterie bude na jedné straně ekologičtější a na druhé straně bude v případě budoucí pozáruční opravy finančně únosná. Cena nového modulu se pohybuje lehce nad částkou 10 tisíc Kč bez DPH,“ říká Kateřina Vaňková Jouglíčková, PR Manager společnosti Kia Motors Czech. Zároveň přitom dodává, že za téměř pět let, během kterých Kia na českém trhu nabízí elektrifikované modely, dosud nezaznamenala žádnou závadu na vysokonapěťové trakční baterii těchto vozů.

https://fdrive.cz/clanky/kia-dokaze-opr ... asahy-3041
Obrázek
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 375
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod Josef » ned 10. úno 2019 8:55:54

V letošní zimě jsem při průměrné teplotě -2°C absolvoval ve dvou lidech s většími zavazadly 200km trasu, část po dálnici Jihlava-Praha s nabíjením ve Vystrkově. 200km trasu jsem jel průměrnou rychlostí 82 km/h (na dálnici je stále jedna uzavírka). Průměrná spotřeba byla 18.9 kWh/100km. Takže i s malou baterií se to dá, samozřejmě pro Kia Niro tohle bude hračka. Ceny při nabíjení na Vystrkově, jsou ještě celkem ucházející, kde vyšla 1 kWh na 6,90 Kč, včetně toho, že jsem nabíjel až do 94% (nad 83% je nabíjení velmi pomalé, v průměru 15 kW). Do 83% kapacity vyšla 1kWh na 5,15 Kč. Tedy 100 km trasa Vystrkov-Praha vyšla přibližně na 97 Kč, což už tak levné ve srovnání se spalovákem není. Samozřejmě můžeme čekat navýšení cen, různé dodatkové daně apod., tedy v budoucnu nebudeme jezdit na elektrinu levněji a výrobci rovněž zdraží servis a údržbu, takže i tady se to zhorší. Jediná útěcha nám tedy zbyde, že máme tiché auto, které neprodukuje spaliny.
Obrázek
nokia9500
Příspěvky: 89
Registrován: pát 03. srp 2018 21:21:16
Bydliště: Praha - západ

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod nokia9500 » stř 13. úno 2019 11:33:23

o to míň lidí začne uvažovat o EV, pokud bude nákladově dražší než fosil... obzvláště v ČR kde je většina lidí cenově senzitivní a vrtači kolen :roll:
BMW i3 60Ah, prvních 10.000 e-km