Zkušenosti Kia Soul model 2015

Moderátor: Josef

ThorEV
Příspěvky: 6
Registrován: čtv 01. říj 2020 13:47:45

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod ThorEV » úte 27. říj 2020 20:44:07

mvh píše:ThorEV: Ahoj, co myslite ze vedlo k tak velke degradaci Vasi stare baterie?
- caste nabijeni na 100%
- dlouhe stani se 100%
- caste vybijeni pod 20%
- dlouhe stani s baterkou pod 20%
- caste nabijeni na DC
- casta jizda vyssi rychlosti (velky odber z baterie, noha na podlaze)
- vysoka teplota, parkovani bez zastreseni (v lete pali slunce na auto a pak se hned jede, klimatizaci trva dlouho teplotu srazit)
- celou dobu jste si baterii hyckal presto sla do haje
- neco jineho

Ptam se, protoze mam sam od prosince 2019 SoulEV ktery byl v dobe nakupu rok stary, najeto mel cca 4tis.km, ted mam 30tis.km takze budu mit asi stejny najezd jako Vy a zajimalo by me na co si dat pozor. Nevim jestli ten prvni rok tam auto nestalo celou dobu s plne nabitou baterkou (byla to predvadecka)
Nebo mozna naopak zvolit taktiku uzivat auto na plno neresit DC nebo 100% a spolehat na zaruku, protoze taky se muzu o to auto starat, skonci zaruka ale baterka bude mit 70% a nakonec stejne odejde, ale nikdo uz mi to neuzna.


Nejsem si jist, ale co jsem dělal, že jsem pravidelně (2x týdně) musel z Prahy do Pardubic, ale neměl jsem možnost přes noc nabíjet (chybná dobíjecí infrastruktura v Praze: jen rychlonabíječky), tak jsem ráno vstal brzo, připravil snídaně, jel jsem k rychlonabíječce a nabíjel a snídal jsem. V Pardubicích jsem nabíjel přes den AC (většinou na 100%), abych se zase mohl vrátit. Vybíjení pod 20% jsem taky měl pravidelně. A samozřejmě poslední dobu, když kapacita už byla mizerná, jsem musel vždy nabíjet na 100% a často jsem skončil pod 20%. Možná to vysvětluje poslední rychlý pokles SOH. Jinak nejezdím rychle, na dálnice 115 km/h podle tachometr = 110 v reálu, pokud to jde používáme EV, tak moc dlouho nestojí. Ale co jsem četl na fórech, nejsem jediný, který kolem 100-130k km se dostal s SOH pod 70%. Nevýhoda malé baterie je více nabíjecí cyklí za 1000 km, tak větší baterie by snad znamenala delší životnost při stejném použití vozu.
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod Lama » stř 28. říj 2020 13:37:13

ThorEV píše:
mvh píše:ThorEV: Ahoj, co myslite ze vedlo k tak velke degradaci Vasi stare baterie?
- caste nabijeni na 100%
- dlouhe stani se 100%
- caste vybijeni pod 20%
- dlouhe stani s baterkou pod 20%
- caste nabijeni na DC
- casta jizda vyssi rychlosti (velky odber z baterie, noha na podlaze)
- vysoka teplota, parkovani bez zastreseni (v lete pali slunce na auto a pak se hned jede, klimatizaci trva dlouho teplotu srazit)
- celou dobu jste si baterii hyckal presto sla do haje
- neco jineho

Ptam se, protoze mam sam od prosince 2019 SoulEV ktery byl v dobe nakupu rok stary, najeto mel cca 4tis.km, ted mam 30tis.km takze budu mit asi stejny najezd jako Vy a zajimalo by me na co si dat pozor. Nevim jestli ten prvni rok tam auto nestalo celou dobu s plne nabitou baterkou (byla to predvadecka)
Nebo mozna naopak zvolit taktiku uzivat auto na plno neresit DC nebo 100% a spolehat na zaruku, protoze taky se muzu o to auto starat, skonci zaruka ale baterka bude mit 70% a nakonec stejne odejde, ale nikdo uz mi to neuzna.


Nejsem si jist, ale co jsem dělal, že jsem pravidelně (2x týdně) musel z Prahy do Pardubic, ale neměl jsem možnost přes noc nabíjet (chybná dobíjecí infrastruktura v Praze: jen rychlonabíječky), tak jsem ráno vstal brzo, připravil snídaně, jel jsem k rychlonabíječce a nabíjel a snídal jsem. V Pardubicích jsem nabíjel přes den AC (většinou na 100%), abych se zase mohl vrátit. Vybíjení pod 20% jsem taky měl pravidelně. A samozřejmě poslední dobu, když kapacita už byla mizerná, jsem musel vždy nabíjet na 100% a často jsem skončil pod 20%. Možná to vysvětluje poslední rychlý pokles SOH. Jinak nejezdím rychle, na dálnice 115 km/h podle tachometr = 110 v reálu, pokud to jde používáme EV, tak moc dlouho nestojí. Ale co jsem četl na fórech, nejsem jediný, který kolem 100-130k km se dostal s SOH pod 70%. Nevýhoda malé baterie je více nabíjecí cyklí za 1000 km, tak větší baterie by snad znamenala delší životnost při stejném použití vozu.

Třeba Hyundai (a nebude sám) potichoučku sundal ze záručních 200 tis.km na 160 a to číslo je asi "magické", že ho většina uvídí. Také % SOH se upravují. Prostě baterie nevydrží co se očekávalo a přestože jsou dnes baterie několikanásobně větší a tedy počet cyklů na stejní km je několikanásobně menší, tak výrobci mají o baterie větší strach. Zpomalují nabíjení, přestože nová EV mají kapalinové chlazení baterie.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod Josef » stř 28. říj 2020 14:11:59

Myslím, že základní problém je v cyklech. Řekněme že při průměrném nabíjení má baterie životnost 1500 cyklů. Jenže při kapacitě 28 kWh je to 42 MWh tedy řekněme 262 tis. km, tedy problém začne být viditelný již při 50% této hodnoty poklesem SOH. Při velmi častém rychlonabíjení je počet cyklů zhruba 750 tedy životnost baterie cca 130 tis. km. Zatímco auta s baterií 64 kWh začne být viditelný pokles SOH tak na 300 tis. km a i při častém rychlonabíjení je životnost baterie cca 300 tis. km.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod e-LUKY » ned 07. úno 2021 10:38:55

To jo ale jak jim dlouho při tom rychlém nabíjení vydrží baterie.
Myslím, že to dopadne stejně jako těm taxikářům v Olomouci a i mně v s-golfu.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod Lama » ned 07. úno 2021 12:46:14

e-LUKY píše:To jo ale jak jim dlouho při tom rychlém nabíjení vydrží baterie.
Myslím, že to dopadne stejně jako těm taxikářům v Olomouci a i mně v s-golfu.

V Olomouci se psalo o jednom Soulu, nebo víte o dalších? Mají flotilu Ioniqů, kde pochybuji, že by odešla baterka. Snad u těch starších Leafů.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod Josef » ned 07. úno 2021 13:15:46

nene oba Souly šly postupně na výměnu, Ioniqy půjdou časem také, je to "stejný" výrobce.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod Lama » ned 07. úno 2021 13:27:04

A nevíte zda na záruku, když nabíjeli pouze na DC... ?
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod Josef » ned 07. úno 2021 13:54:03

Oba na záruku i když to byl boj, stejně vydržely kolem 130 tis. km.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod e-LUKY » ned 07. úno 2021 16:18:37

Ano, jak píše Josef, obou mu vyměnili za nové baterie.
Ale příště už asi ne, nepočítají nových 8 let od té nové ale od té původní.
Přes den nabíjí na DC ale přes noc, kdy moc nejezdí nebo ne všechny nechá na AC.
Já to dělal úplně stejně a zkrátil se dost dojezd.
Teď syn nabíjí jen na AC a trochu ten dojezd stoupl.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod Lama » pon 08. úno 2021 19:22:11

A co vaše (synovo) výměna baterie na záruku (psal jste, že to zkusíte)..., vyšlo to?
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod e-LUKY » pon 08. úno 2021 20:48:37

Tak zatím mám čas, protože 8 let bude až v roce 2022 a dřív spíš bude těch 150 tisíc a to schází asi 6 tisíc.
To syn ujede tak za rok, ale zkusit to chci ale na jaře nebo v létě, teď by se mu špatně chodilo do práce v tom mrazu a sněhu.
8-)
Jistěže vás budu informovat.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
garmont
Příspěvky: 444
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod garmont » úte 09. úno 2021 14:03:11

e-luki - a v jakém stavu je ta baterka v tom vašem e-golfu ? Nějak jsem nenašel kde jste o tom psal... Kolik vám ten golf reálně ujede?
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod Josef » úte 09. úno 2021 14:13:23

e-Golf má o 5 kWh větší baterii, takže je na tom lépe, ale Bjorn Nyland s tím dal 190 km při 90 km/h a 3°C po Norské dálnici, takže, takový průměrný celoroční dosah toho auta.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod e-LUKY » úte 09. úno 2021 14:15:25

Baterie měla 24kWh.
Tak když to orientačně počítám podle spotřeby nabíjení, tak je to na hraně těch 70%.
Bylo to horší ale teď se to po půlroce zlepšilo. Dřív jsme s tím v létě ujel 120 až 130km, v zimě bez topení tak 80-90km.
Klukovi to stačí víc za den nenajede a když ano tak se nabije na DC, zatím to udělal jen jednou.
Klidně mu tak může ale ještě 5 let bez problémů sloužit.
Náklady jsou nízké servis také a zatím bez problémů s autem, takže mu to vyhovuje.

Já chtěl před rokem změřit v servisu baterku a ani napotřetí se jim to nepodařilo.
Tak jsem zvědav jak to udělají teď!
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
petrv
Příspěvky: 84
Registrován: sob 20. led 2018 15:29:53

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod petrv » pon 27. čer 2022 23:22:57

Zdravím, nemáte někdo zkušenosti se Soulem 2016, dovezeným z USA? Prodávající chce cca 350k Kč, nevím, zda je cena odpovídající.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod Josef » úte 28. čer 2022 7:40:34

V první řadě bych se zajímal o stav baterie, kde třeba Souly z Kalifornie měly poměrně velkou degradaci baterie a teplota spolu s rychlým nabíjením jim dala zabrat. Během prvních měsíců letošního roku se všechny Souly prodaly a ceny byly kolem 400 tis., dnes by se auta i prodaly dráž. V současné době je na sauto.cz Kia Soul 2015 za 450 tis. Kč. Jak vidno z obrázků, má nabito na cca 50% kapacity a dojezd 43 km, což je nic moc, v současné době by měl Soul při jízdě s lehkou nohou okreskami dát 170-180 km, tedy chce to auto plně nabít a projet, takto se to těžko odhaduje. Tyto modely mají výhodu, že pomocí OBD II a aplikace např. Torque vyčíst reálná hodnota SOH, tedy stavu baterie.

Tady je tady jedno z Kalifornie, dojezd 85 km na tacho při plně nabité baterii je velká slabota, ale jak říkám, chce to změřit a projet. Rovněž nechávat baterii nabitou na 100% je pitomost.

https://auto.bazos.cz/inzerat/151882553 ... o-2016.php
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
petrv
Příspěvky: 84
Registrován: sob 20. led 2018 15:29:53

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod petrv » čtv 30. čer 2022 14:43:03

Tady je tady jedno z Kalifornie, dojezd 85 km na tacho při plně nabité baterii je velká slabota, ale jak říkám, chce to změřit a projet. Rovněž nechávat baterii nabitou na 100% je pitomost.


Byl jsem se na něj podívat, tacho je v mílích, takže dojezd je cca 135 km. Cena cca 350k.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod Josef » čtv 30. čer 2022 19:58:12

Tak to pak je OK, když jsem to koupil, tak ukazovalo podobné dojezdy.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod Citigo e IV » pát 01. črc 2022 0:41:58

Ten dojezd v letnim pocasi neni tedy nic moc. Na citigu mam kolem 250km pri 75% nabiti. Dneska najeto po meste a okoli 64 km spotreba 8.7 kWh /100 km z toho klima dela 1.3 Chapu ze to je vetsi a praktictejsi auto,ale pri dnesni cene elektriny se moc nepovozi.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod Josef » pát 01. črc 2022 7:51:59

Ten údaj je z předchozích jízd a pokud pojede v rozumné teplotě po okreskách dá to 170 km. Nemůžete srovnávat baterii 24 kWh (psali SOH 90%) se Citigem 32 kWh, navíc Soul je proti Citigo velké auto. a celoroční průměrná spotřeba (reálná) je kolem 15 kWh/100 km, zatímco u Citigo bude tak 13 kWh/100 km.

Ještě doplním obrázek spotřeb dle palubního počítače.

Obrázek
Audi Q4 Sportback e-tron 50