Soul EV-servis
Moderátor: Josef
Soul EV-servis
Dobrý den. Mám EV Soula 9/2014, najeto 90 tisíc km. Subjektivně se mi nejeví výrazný pokles kapacity trakční baterie, přesto bych rád nechal někde v servisu změřit a event. stihnul výměnu v záruce. Tukaz Modřany ještě nikdy neprováděl, jejich měření se mi moc nezdá, v 80 tis. byla baterie někde kolem 94% ??? . Má někdo zkušenost s kvalitním, elektromobilů znalým servisem v celé ČR. Díky.
Re: Soul EV-servis
V zásadě se výrobci brání pravdivému změření baterie i třeba za cenu resetu BMS jednotky, v servisu se pravdu rozhodně nedozvíte. Kapacitu pod 70% byste rozhodně poznal.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Soul EV-servis
Diky za odpo, trochu jsem si myslel. Pak tedy se ptám komunity, zda někdo mimo servis je schopen změřit, samozřejmě za úhradu. Diky Janda
Re: Soul EV-servis
Nejsem si jist, jestli tento model ještě stále umí kapacitu přečíst přes OBD II, každopádně se ta kapacitu dá spočítat poměrně přesně nabitím na 100% a vybitím na 5% a výpočtem dle spotřeby.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Soul EV-servis
Používám ho dnes již jen pro jizdy po Praze a okolí, nabíjím doma z 220V. Stále mám po spotřebě 50% v tomto počasí bez klimatizace dojezd 95-102 km. Vyšetření baterie nechám spát. Nový e-Soul 64 kWh, za dva roky najeto necelých 30 tis.km, jizdy jen mimo Prahu, rozumná, nezdržujíci jizda, dlouhodobá spotřeba, bez toho, že bych se omezoval v komfortu, 16,4 kWh na sto dle palubniho počítače. Děkuji za info a pěkný vikend. Janda
Re: Soul EV-servis
Pokud máte na 50% kapacity dojezd kolem 100 km, tak to vůbec neřešte, budete stoprocentně přes 90% kapacity. Já měl na 65 tis km 94.7%. Hezký víkend.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Soul EV-servis
2
U trojčat MiEVa mi obecně sedělo co 10tis.km -1% a za každý rok také -1%. Tedy 90tis.km = -9% a 7let = -7%. Celkem tedy 84%. Horší by to být nemělo, spíše lepší, jelikož baterie v Soulu by měly být myslím kvalitnější. Tak když to vezmu -50%, tak by jste byl na 92%, nebo někde mezi.
Myslím ale, že v okolí najdete ochotného kolegu s OBD konektorem a aplikací "Soul_EV_Spy", který vám na počkání změří %SOH a také uvidíte v přehledné tabulce napětí všech článků. Jinak EKO_Taxi myslím měnilo před zárukou baterie u obou vozů (tam se ale nabíjelo stále na DC).
Janda píše:Dobrý den. Mám EV Soula 9/2014, najeto 90 tisíc km. Subjektivně se mi nejeví výrazný pokles kapacity trakční baterie, přesto bych rád nechal někde v servisu změřit a event. stihnul výměnu v záruce. Tukaz Modřany ještě nikdy neprováděl, jejich měření se mi moc nezdá, v 80 tis. byla baterie někde kolem 94% ??? . Má někdo zkušenost s kvalitním, elektromobilů znalým servisem v celé ČR. Díky.
U trojčat MiEVa mi obecně sedělo co 10tis.km -1% a za každý rok také -1%. Tedy 90tis.km = -9% a 7let = -7%. Celkem tedy 84%. Horší by to být nemělo, spíše lepší, jelikož baterie v Soulu by měly být myslím kvalitnější. Tak když to vezmu -50%, tak by jste byl na 92%, nebo někde mezi.
Myslím ale, že v okolí najdete ochotného kolegu s OBD konektorem a aplikací "Soul_EV_Spy", který vám na počkání změří %SOH a také uvidíte v přehledné tabulce napětí všech článků. Jinak EKO_Taxi myslím měnilo před zárukou baterie u obou vozů (tam se ale nabíjelo stále na DC).
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Soul EV-servis
Tak nakonec by loňské měření v 80 tis tak nějak přes palec odpovidalo. Diky Janda
Re: Soul EV-servis
Když se nabíjí v drtivé většině na AC tak je to pro malou baterii ideální. Pokud je to obráceně, baterie jde časem do kopru.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Soul EV-servis
Ano, hlídám si to i u soulu 64, za dva roky rychlo nabíjení 4x, když jsem jel na otočku do Bratislavy a do Ostravy. Při normální frekvenci 2 x týdne 300 km, stačím i tohoto soula nabijet pomalu a částečně i ze slunce. Vím, ze u olomouckého taxi se baterie měnila.
Re: Soul EV-servis
V Olomouci měnili obě baterie, v zásadě Souly nabíjejí prakticky jen na DC. U větších baterií to není tak kritické, protože proud se rozloží do více větví, takže články nejou tak zatěžované proudem. Soul 2014 měl 192 článků (96s2p) zatímco Soul 2020 64 kWh má 294 (98s3p), tedy celkový proud 120A je v každé větvi jen 40A místo 60A u Soulu 2014. Navíc Soul 2014 má články o kapacitě 139 Wh, zatímco Soul 2020 má 218 Wh.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Soul EV-servis
Tak nakonec zítra mi, pod dohledem dovozce Kia cz, budou proměřovat trakční baterii. Minule jsem se ptal, zda pro měření mám mít nabito 100%, odpověď byla- je to lepší. Mám trvat na dobití v servisu na 100% a pak teprve měřit? Diky Janda
Re: Soul EV-servis
Netuším, jakým způsobem servis měří kapacitu baterie, jediné správné měření musí vycházet z dlouhodobějších hodnot, což umí elektronika auta a není závislé na momentálním nabití baterie.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Soul EV-servis
Aha, dekuji, zjistim jejich metodiku. Janda
Re: Soul EV-servis
čavte borci mal už niekto problém na SOULE 30Kw že mu počas jazdy vypínalo motor , vybíjala sa 12v baterka a nechcelo nabíjat trakčnú batériu ? mam už auto v servise 2 mesiace a nič
-
- Příspěvky: 2
- Registrován: ned 20. bře 2022 18:28:46
Re: Soul EV-servis
Resil nekdo predelani menekes typ1 na typ2? Lze to?
Re: Soul EV-servis
Měl jsem na Soul přenosnou nabíječku Type 1 a existuje adaptér na Type 2, tedy používám dál i na Niro.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Soul EV-servis
Peter613 píše:čavte borci mal už niekto problém na SOULE 30Kw že mu počas jazdy vypínalo motor , vybíjala sa 12v baterka a nechcelo nabíjat trakčnú batériu ? mam už auto v servise 2 mesiace a nič
To je škoda, tuhle závadu jsem nikdy neviděl. Samozřejmě je známá věc, že odchází 12V baterie a dokonce klidně po 2 letech, ale to nebude asi tento případ. Nahradil jsem ji běžnou Vartou, ale s větší kapacitou.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
-
- Příspěvky: 2
- Registrován: ned 20. bře 2022 18:28:46
Re: Soul EV-servis
Josef píše:Měl jsem na Soul přenosnou nabíječku Type 1 a existuje adaptér na Type 2, tedy používám dál i na Niro.
Dekuji, to dost vyresi, ale stejne, pokud by umel nekdo upravit auto na typ2, nechal bych predelat
Re: Soul EV-servis
Ten konektor nebude stát méně a plus práce, ta redukce je podle mě snadné řešení a vždy se dá prodat jako type 2 nebo 1
Audi Q4 Sportback e-tron 50