Soul EV-servis
Moderátor: Josef
- Radovan
- Příspěvky: 1176
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Soul EV-servis
Předělat to umí Petr Doležel z Opavska, udělal si Mennekes na svém Nissanu eNV200 z původního Yazaki. Ale nejrychlejší řešení je opravdu ta redukce, sám ji pro Peugeot Ion (Yazaki/CHAdeMO) používám.
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Soul EV-servis
tak problém z nabíjaním bol vyriešený výmenena riadiaca jednotka motora 12v bateria bola vymená za silnejšiu za dlhé čakanie som dostal odškodné 700€
Re: Soul EV-servis
tak dnes 5. pravidelny servis, mam najeto 75 kkm, jen jsem se zminil ze mam hlucnejsi klimu a taky ze se mi zda ze mene chladi, myslel jsem si ze jen zkontroluji pripadne doleji, ale kdyz jsem prisel tak mi rekli ze se dovnitr dostal nejaky olej a ze to nejde doplnit, takze vlastne mi jen vypustili chladivo takze ted uz to nejde vubec, pry se musi vymenit cosi za 35kkc a prej se na to zaruka nevztahuje a prej mam zkusit na pojistovnu kde mi samozrejme rekli ze na technickou zavadu se havarijko nevztahuje. Prijde mi to cele divne, zda se mi ze mi curaji na nohy, zitra tam jdu zas.
Re: Soul EV-servis
prave se vracim ze servisu, napred na mne zkouseli ze je to od leticiho kamene a ze se to stava. tak rikam ok jestli je tam videt takove poskozeni tak zavolam pojistovnu oni si to nafoti, tak aby to tam opravdu bylo, tak se sli poradit dozadu s technikem a najednou zacali objednavat nahradni dil a ze to bude na zaruku, ze tam je asi nejaka netesnost na svaru. tak uvidime jak to dopadne.
Re: Soul EV-servis
No masakr, fakt už neví, jak by oholili zákazníka. Na přítelkyni zkoušeli velkou pozáruční prohlídku na MB A180 za 30 tis., tak jsem tam zajel na převzetí s ní a najedou to bylo 17 tis., jsou to hyeny.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Soul EV-servis
Ahoj ve spolek, nemáte prosím někdo dobrou zkušenost s konkretním kia servisem? Idealně nějakým, kde rutině znají alespoň svoje elektrický auta. Zvažuju si před koncem záruky zajet nechat změřit baterku, ale po dvou špatných zkušenostech z Brna (jedna špatná a druhá tragická) si raději udělám výlet za dobrýma službama klidně přes půl republiky...
Re: Soul EV-servis
Jezdím do Auto Jeremiášova Praha 5, mají s prodejem EV několikaleté zkušenosti.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Soul EV-servis
Tak jsem se spojil s tim prazskym servisem a chlapik co jsem s nim o svem aute mluvil byl velice fajn a ochotny. Cca za mesic tam pojedu na mereni baterky. Technik mi rekl ze mam na tenhle ukon pocitat s tim, ze si auto nechaji tri dny a pokud bude kapacita nad 70% a nebude to na zarucni vymenu, mereni bude stat 2000kc, to mi prijde fer. Ja si mezitim provedl domaci mereni - auto jsem vybil asi na jedno procento a hned jsem pustil nabijeni z 230v doma a podle meraku tam vlezlo 18,29 kwh. Tak si rikam, ze to asi vypada ze uz to bude na zaruku…snad. co mne mrzi je, ze jsem auto z roku 2016 koupil v listopadu 2021 a za devet mesicu mi dojezd ze zimnich (hned po koupi) cca 130km, coz jsem povazoval za hodne dobry zimni dojezd a skvelou koupi, pak uzasnych jarnich 170, klesl skokove na 120km v lete. Vsechny mereni jsem provadel mimodalnice a spis 80km/h nez 90...
Re: Soul EV-servis
RadovanR píše:Tak jsem se spojil s tim prazskym servisem a chlapik co jsem s nim o svem aute mluvil byl velice fajn a ochotny. Cca za mesic tam pojedu na mereni baterky. Technik mi rekl ze mam na tenhle ukon pocitat s tim, ze si auto nechaji tri dny a pokud bude kapacita nad 70% a nebude to na zarucni vymenu, mereni bude stat 2000kc, to mi prijde fer. Ja si mezitim provedl domaci mereni - auto jsem vybil asi na jedno procento a hned jsem pustil nabijeni z 230v doma a podle meraku tam vlezlo 18,29 kwh. Tak si rikam, ze to asi vypada ze uz to bude na zaruku…snad. co mne mrzi je, ze jsem auto z roku 2016 koupil v listopadu 2021 a za devet mesicu mi dojezd ze zimnich (hned po koupi) cca 130km, coz jsem povazoval za hodne dobry zimni dojezd a skvelou koupi, pak uzasnych jarnich 170, klesl skokove na 120km v lete. Vsechny mereni jsem provadel mimodalnice a spis 80km/h nez 90...
Předpokládám, že 18,26 kWh bylo skutečně dodaných do baterky a měřených asi přes OBDII. Oproti spotřebě dle elektroměru je veliký rozdíl vlivem ztrát, to asi víte. Dalších cca 5% je ztráta v baterii mezi tím kolik do ní nateče a kolik pak vydá. Kolik kWh z baterie vyteklo zjistíte také přes OBDII (viz Bjornova videa měření využitelných kapacit). Toto měření by se pak nemělo moc lišit od toho co servis naměří. Přes OBDII také vidíte zda jsou články vyrovnané (jeden odlišný článek může způsobit tu ztrátu dojezdu. Když tak sem dejte obrazovky z měřeních (víc očí víc vidí).
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Soul EV-servis
Diky za odpoved! Vim ze je v tom rozdil, meril jsem merakem mezi zasuvkou a kabelem. Navic je mi jasne, ze nezanedbatelny vliv bude mit okolni teplota a kdo vi co jeste. Tohle jsem povazoval za opravdu orientacni mereni. Jakou aplikaci pro tohle mereni pouzivate? Neco na windows idealne byste mi prosim mohl doporucit?
Re: Soul EV-servis
RadovanR píše:Diky za odpoved! Vim ze je v tom rozdil, meril jsem merakem mezi zasuvkou a kabelem. Navic je mi jasne, ze nezanedbatelny vliv bude mit okolni teplota a kdo vi co jeste. Tohle jsem povazoval za opravdu orientacni mereni. Jakou aplikaci pro tohle mereni pouzivate? Neco na windows idealne byste mi prosim mohl doporucit?
Pozor, ztráty při AC nabíjení jsou opravdu veliké 10-50%, podle rychlosti nabíjení, většinou ale kolem 10-25%. U DC nabíjení pak kolem 5%. Takto se kapacita bat. nedá měřit.
Je přímo aplikace "Soul EV Spy", pro android zde: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.evranger.soulspy&hl=en_US&gl=US
Pak potřebujete konektor OBDII pro vyčítání dat.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Soul EV-servis
Pokud jsou ale pri nbijeni z 220 zasuvky ztraty tak velke jak pisete, znamenalo by to jeste vetsi degradaci nez jsem si myslel, to se mi zase nezda pravdepodobne, ale kdo vi. Zasuvka vydala podle meraku mezi zasuvkou a kabelem do auta tech cce 18kwh, kolik z toho pojala prazdna baterka a kolik bylo spotrebovano na okolni rezii nevim, ale vic to byt myslim nemuze. Je mi jasne, ze to cislo neni ani zdaleka presne a predpokladam, ze se bude vysledek menit v zavislosti na mnoha parametrech. Jen pokud se nepletu, vetsina promennych bude zpusobovat, ze do baterie bylo ulozeno mene energie nez ukazal merak. Mnozstvi ulozene a vydane energie bude pak zalezet na teplote ve ktere merim (teplote baterii) a kdo vi na cem jeste… Mereni OBDckem mi delali v kie dvakrat a rozdil jaro/leto byl patnact procent. Nejdriv na garancce mi dali protokol, kde se psalo ze baterie ma 100% kondici, coz jsem se snazil doptat jestli to znamena ze by auto po sesti letech pouzivani a 120000 najezdu podle nich mohlo mit baterku jako novou (menena nebyl), na coz mi technik rekl ze to tam prece pisou tak to tak je a vubec se se mnou o tom nebavil(asi sam vic nevedel). Druhe mereni po skokovem poklesu dojezdu jsem si nechal udelat v lete v jinem servise a tam to vyslo na 84,4% soh. Technik z prazskeho servisu mi rekl, ze tenhle rozkmit je bezny a tohle mereni pry je take extremne nepresne a jedine co da kapacitu na zaklade ktere teprve je uznatelna zaruka, je mereni primo vybijenim/nabijenim na specialnim pristroji primo na baterce kdy je auto od baterie kompletne odpojeno. Protokoly pro zajimavost pridavam do prilohy.
Re: Soul EV-servis
RadovanR píše:Pokud jsou ale pri nbijeni z 220 zasuvky ztraty tak velke jak pisete, znamenalo by to jeste vetsi degradaci nez jsem si myslel, to se mi zase nezda pravdepodobne, ale kdo vi. Zasuvka vydala podle meraku mezi zasuvkou a kabelem do auta tech cce 18kwh, kolik z toho pojala prazdna baterka a kolik bylo spotrebovano na okolni rezii nevim, ale vic to byt myslim nemuze. Je mi jasne, ze to cislo neni ani zdaleka presne a predpokladam, ze se bude vysledek menit v zavislosti na mnoha parametrech. Jen pokud se nepletu, vetsina promennych bude zpusobovat, ze do baterie bylo ulozeno mene energie nez ukazal merak. Mnozstvi ulozene a vydane energie bude pak zalezet na teplote ve ktere merim (teplote baterii) a kdo vi na cem jeste… Mereni OBDckem mi delali v kie dvakrat a rozdil jaro/leto byl patnact procent. Nejdriv na garancce mi dali protokol, kde se psalo ze baterie ma 100% kondici, coz jsem se snazil doptat jestli to znamena ze by auto po sesti letech pouzivani a 120000 najezdu podle nich mohlo mit baterku jako novou (menena nebyl), na coz mi technik rekl ze to tam prece pisou tak to tak je a vubec se se mnou o tom nebavil(asi sam vic nevedel). Druhe mereni po skokovem poklesu dojezdu jsem si nechal udelat v lete v jinem servise a tam to vyslo na 84,4% soh. Technik z prazskeho servisu mi rekl, ze tenhle rozkmit je bezny a tohle mereni pry je take extremne nepresne a jedine co da kapacitu na zaklade ktere teprve je uznatelna zaruka, je mereni primo vybijenim/nabijenim na specialnim pristroji primo na baterce kdy je auto od baterie kompletne odpojeno. Protokoly pro zajimavost pridavam do prilohy.
- Ano, do baterky nateklo méně než 18 KWh.
- To stejné měření OBDčkem co dělali v servisu si uděláte doma sám pomocí aplikace a klidně můžete pozorovat data i za jízdy. Aplikace byla zdarma a teď vidím, že je za cca 400Kč... Můžete ale použít i jiné obecné aplikace i zdarma, je jich hodně (např. Torque, CarScanner).
- Těch 100% SOH je nesmysl. Buď byla chyba v aplikaci (pod aplikací v diskusi se píše ohledně oprav měření SOH), nebo baterka před prodejem prošla "rekalibrací", čímž se mohlo asi změnit SOH na lepší hodnotu. Těm 84,4% už by se dalo věřit a když by jste prováděl častá měření sám doma, tak by jste viděl jak se to mění. "Josef" měl Soula, tak by vám jistě dal přesnější informace.
- Měření kapacity vybíjením a nabíjením v servisu bude přesnější, ale myslím, že se nebude moc odlišovat od měření aplikací přes OBD.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Soul EV-servis
Soul má kapacitu baterie 27 kWh, já jsem měl SOH 94% při prodeji. Kapacita 18 kWh by byla tragedie, to by bylo SOH kolem 66% a baterie na reklamaci (pod 70%).
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Soul EV-servis
Josef píše:Soul má kapacitu baterie 27 kWh, já jsem měl SOH 94% při prodeji. Kapacita 18 kWh by byla tragedie, to by bylo SOH kolem 66% a baterie na reklamaci (pod 70%).
A jaky jste mel priblizne obvykly dojezd pokud jste jel spis na spotrebu v letnich mesicich? Ja mam podezreni, ze kdyz prisli horka, proste se nektery z clanku pokazil, na zahranicnich forech je soulu s baterkama, ktere po par letech odesli kvuli horku fakt hodne, ale to by odhalila ta diagnostika v servise, kde jsem to auto mel predpokladam… kazdopadne na to mereni cca za mesic az mi to prace dovoli, vyrazim.
Re: Soul EV-servis
Běžný dojezd byl kolem 140 km, maximální 170 km město/okresky. Baterii lze přeměřit v aplikacích přes OBD II.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Soul EV-servis
Josef píše:Běžný dojezd byl kolem 140 km, maximální 170 km město/okresky. Baterii lze přeměřit v aplikacích přes OBD II.
Je mi jasne, ze dojezd zavysi na tolika faktorech, ze se to tezko odhadne… kazdopadne moje baterka byla na jare, kdy zacaly byt teoploty pro auto optimalni okolo 20 stupnu, jeste v podobne kondici jako ta vase a ukazatel v aute na 100% pri mem stylu jizdy take ukazoval 160-170, ted v podobnych teplotach a snad jeste s uspornejsim stylem jizdy se dostavam na ukazatelovych 120-130. Realne najezdy sleduju a celkem presne pocitac reflektuje realny dojezd v mistech kde jezdim pravidelne. V dohledne dobe se objednam na zmereni na tu Jeremiasovu a uvidim… pokud by menily baterku, pry se montuji verze s jinou chemii, ktere jsou o generaci dal a maji mnohem vetsi zivotnost. Pokud mi nameri 72%, budu smutny, ale i pri realmem najezdu cca 80km bezpecne na nabiti si pro me ucely to auto uzivam
Re: Soul EV-servis
Já jsem jezdil celkem úsporně a těch 170km jsem najel při cestování po Polabí Praha-Poděbrady a zpět s rychlostmi 80 km/h okresky a 100 km/h dálnice přes Torque aplikaci a OBD II musí být vidět problém s nějakým článkem. Pokud se naplno nabije baterie po 18 kWh, tak je to na záruku.
Audi Q4 Sportback e-tron 50