Zkušenosti Kia Soul model 2015

Moderátor: Josef

ThorEV
Příspěvky: 6
Registrován: čtv 01. říj 2020 13:47:45

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod ThorEV » úte 27. říj 2020 20:44:07

mvh píše:ThorEV: Ahoj, co myslite ze vedlo k tak velke degradaci Vasi stare baterie?
- caste nabijeni na 100%
- dlouhe stani se 100%
- caste vybijeni pod 20%
- dlouhe stani s baterkou pod 20%
- caste nabijeni na DC
- casta jizda vyssi rychlosti (velky odber z baterie, noha na podlaze)
- vysoka teplota, parkovani bez zastreseni (v lete pali slunce na auto a pak se hned jede, klimatizaci trva dlouho teplotu srazit)
- celou dobu jste si baterii hyckal presto sla do haje
- neco jineho

Ptam se, protoze mam sam od prosince 2019 SoulEV ktery byl v dobe nakupu rok stary, najeto mel cca 4tis.km, ted mam 30tis.km takze budu mit asi stejny najezd jako Vy a zajimalo by me na co si dat pozor. Nevim jestli ten prvni rok tam auto nestalo celou dobu s plne nabitou baterkou (byla to predvadecka)
Nebo mozna naopak zvolit taktiku uzivat auto na plno neresit DC nebo 100% a spolehat na zaruku, protoze taky se muzu o to auto starat, skonci zaruka ale baterka bude mit 70% a nakonec stejne odejde, ale nikdo uz mi to neuzna.


Nejsem si jist, ale co jsem dělal, že jsem pravidelně (2x týdně) musel z Prahy do Pardubic, ale neměl jsem možnost přes noc nabíjet (chybná dobíjecí infrastruktura v Praze: jen rychlonabíječky), tak jsem ráno vstal brzo, připravil snídaně, jel jsem k rychlonabíječce a nabíjel a snídal jsem. V Pardubicích jsem nabíjel přes den AC (většinou na 100%), abych se zase mohl vrátit. Vybíjení pod 20% jsem taky měl pravidelně. A samozřejmě poslední dobu, když kapacita už byla mizerná, jsem musel vždy nabíjet na 100% a často jsem skončil pod 20%. Možná to vysvětluje poslední rychlý pokles SOH. Jinak nejezdím rychle, na dálnice 115 km/h podle tachometr = 110 v reálu, pokud to jde používáme EV, tak moc dlouho nestojí. Ale co jsem četl na fórech, nejsem jediný, který kolem 100-130k km se dostal s SOH pod 70%. Nevýhoda malé baterie je více nabíjecí cyklí za 1000 km, tak větší baterie by snad znamenala delší životnost při stejném použití vozu.
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 413
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod Lama » stř 28. říj 2020 13:37:13

ThorEV píše:
mvh píše:ThorEV: Ahoj, co myslite ze vedlo k tak velke degradaci Vasi stare baterie?
- caste nabijeni na 100%
- dlouhe stani se 100%
- caste vybijeni pod 20%
- dlouhe stani s baterkou pod 20%
- caste nabijeni na DC
- casta jizda vyssi rychlosti (velky odber z baterie, noha na podlaze)
- vysoka teplota, parkovani bez zastreseni (v lete pali slunce na auto a pak se hned jede, klimatizaci trva dlouho teplotu srazit)
- celou dobu jste si baterii hyckal presto sla do haje
- neco jineho

Ptam se, protoze mam sam od prosince 2019 SoulEV ktery byl v dobe nakupu rok stary, najeto mel cca 4tis.km, ted mam 30tis.km takze budu mit asi stejny najezd jako Vy a zajimalo by me na co si dat pozor. Nevim jestli ten prvni rok tam auto nestalo celou dobu s plne nabitou baterkou (byla to predvadecka)
Nebo mozna naopak zvolit taktiku uzivat auto na plno neresit DC nebo 100% a spolehat na zaruku, protoze taky se muzu o to auto starat, skonci zaruka ale baterka bude mit 70% a nakonec stejne odejde, ale nikdo uz mi to neuzna.


Nejsem si jist, ale co jsem dělal, že jsem pravidelně (2x týdně) musel z Prahy do Pardubic, ale neměl jsem možnost přes noc nabíjet (chybná dobíjecí infrastruktura v Praze: jen rychlonabíječky), tak jsem ráno vstal brzo, připravil snídaně, jel jsem k rychlonabíječce a nabíjel a snídal jsem. V Pardubicích jsem nabíjel přes den AC (většinou na 100%), abych se zase mohl vrátit. Vybíjení pod 20% jsem taky měl pravidelně. A samozřejmě poslední dobu, když kapacita už byla mizerná, jsem musel vždy nabíjet na 100% a často jsem skončil pod 20%. Možná to vysvětluje poslední rychlý pokles SOH. Jinak nejezdím rychle, na dálnice 115 km/h podle tachometr = 110 v reálu, pokud to jde používáme EV, tak moc dlouho nestojí. Ale co jsem četl na fórech, nejsem jediný, který kolem 100-130k km se dostal s SOH pod 70%. Nevýhoda malé baterie je více nabíjecí cyklí za 1000 km, tak větší baterie by snad znamenala delší životnost při stejném použití vozu.

Třeba Hyundai (a nebude sám) potichoučku sundal ze záručních 200 tis.km na 160 a to číslo je asi "magické", že ho většina uvídí. Také % SOH se upravují. Prostě baterie nevydrží co se očekávalo a přestože jsou dnes baterie několikanásobně větší a tedy počet cyklů na stejní km je několikanásobně menší, tak výrobci mají o baterie větší strach. Zpomalují nabíjení, přestože nová EV mají kapalinové chlazení baterie.
KONA_CZ Premium 2020 (7 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 1515
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod Josef » stř 28. říj 2020 14:11:59

Myslím, že základní problém je v cyklech. Řekněme že při průměrném nabíjení má baterie životnost 1500 cyklů. Jenže při kapacitě 28 kWh je to 42 MWh tedy řekněme 262 tis. km, tedy problém začne být viditelný již při 50% této hodnoty poklesem SOH. Při velmi častém rychlonabíjení je počet cyklů zhruba 750 tedy životnost baterie cca 130 tis. km. Zatímco auta s baterií 64 kWh začne být viditelný pokles SOH tak na 300 tis. km a i při častém rychlonabíjení je životnost baterie cca 300 tis. km.
Kia e-Niro 64 kWh.
Sono motors, SION refferal code - josef464477 - pro každého 1% slevy na auto.