Jeden den v Tesla 3

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Jeden den v Tesla 3

Příspěvekod Josef » stř 09. říj 2019 19:22:34

Dnes jsem si zajezdil den v TM3, tak se trochu podělím se zkušenostmi. Venkovní teplota cca 13-15°C, občas sprchlo, ale nic zásadního. Úvodem řeknu, že jsem neřešil nějaké lehké mechanické nedostatky jako lícování panelů v autě, nebo plechů na karoserii, nepřijde mi to podstatné. Spíše zmíním zásadní věci co se mi líbilo a nelíbilo při jízdě.

IMG_20191009_154007.jpg
IMG_20191009_154007.jpg (163.7 KiB) Zobrazeno 12711 x


IMG_20191009_122040.jpg


1. Sedačky v autě slušně elektricky nastavitelné, celkem pohodlné s dobrým držením těla v zatáčkách. Umělá kůže má ovšem jeden základní nedostatek, tedy po hodině jízdy ve vnitřní teplotě 21°C znamenalo po hodině jízdy doslova vlhký zadek. V létě to bude podstatně horší, zvláště s černými sedačkami na které svítí Slunce. Kdyby výrobce se opičil po ostatních autech, udělal by tam perforaci, já bych i dal přednost látko-kožené sedačce.

2. Obrazovka infotainmentu mi nedělala zásadní problém, údaj o rychlosti je nahoře celkem blízko volantu, ovládání více funkcí je hodně dole, tedy mimo zorné pole řidiče na vozovku, takže moc nedoporučuji si s tím za jízdy hrát. Otvírání schránky spolujezdce přes menu v displeji mi přijde hloupost. Co mi zásadně chybělo na displeji je celkový stav najetých km (musí se jít hlouběji do menu), stav km od posl. nabíjení či zastávky lze jedním klidem nastavit na displej (automaticky tam není).

3. Palubka je bez kapličky přístrojů opravdu prázdná a výstup vzduchu z jednoho místa poněkud nezvyklý, nicméně v autě se okna nepotily takže to celkem funguje, pouze rychlost proudění se dá nastavit pro řidiče a spolujezdce pouze na jednu rychlost (nelze výstupy přivírat), což mé přítelkyni moc nevyhovovalo, teploty lze nastavit pro oba rozdílné.

4. Kufr celkem prostorný, bohužel bez pátých dveří je rozměrnější krabice problém, na kufry pro dovolenou je to bez problému. Co bude dělat problém je sníh, protože ten po otevření kufru musí nevyhnutelně sjet po zadním skle do kufru, chápu, v Kalifornii to neřeší. Vodu vyřešili vyšším žlábkem, což na těžký sníh fungovat nebude.

IMG_20191009_132018.jpg


IMG_20191009_132215.jpg
IMG_20191009_132215.jpg (124.65 KiB) Zobrazeno 12711 x


5. Aktivní tempomat se chvílemi choval zmateně, bez zjevné příčiny občas na dálnici začal přibrzďovat a přidávat, u kamionů, které jely u levé čáry měl tendenci nouzově brzdit k odvrácení nehody. Autopilot je fajn na popojíždění v kolonách, při jízdě na dálnici zvláště v omezeních nemá smysl zapínat, zvláště kdy řidič musí prakticky neustále držet volant. Co mi vadilo je brzdění autopilota velmi daleko před pomaleji jedoucím autem, to bylo opravdu otravné, pokud by auto umělo samo předjíždět, pak by nebyl problém, takže se musí násilně vypnout autopilot pohybem volantu a po předjetí opět ručně autopilot zapnout. Auto neumí číst rychlostní značky, nevím, jak pak má fungovat dobře autopilot.

6. Hluk v autě celkem v pohodě, pravda Soul je pohodlnější a trochu méně hlučný díky menším pneu a s jejich vyšší výškou. Při vyšších rychlostech se u Soulu začne projevovat více aerodynamický hluk způsobený prouděním vzduchu.

7. Skleněné střecha - bez ní bych se obešel, samozřejmě je to subjektivní.

IMG_20191009_150619.jpg
IMG_20191009_150619.jpg (47.1 KiB) Zobrazeno 12711 x


8. Vnější zrcátka mi přijdou hůře nastavitelná a malá, opět subjektivní pocit. Vnitřní zrcátko má omezený výhled na vozidla, člověk nevidí světla aut, na tak nízké auto překvapující, takový výhled by člověk předpokládal z SUV.

IMG_20191009_112149.jpg
IMG_20191009_112149.jpg (65.03 KiB) Zobrazeno 12711 x


9. Zrychlení je samozřejmě pěkné, auto je spíše malý sporťák než rodinné auto, řidič sedí asi 40 cm nad vozovkou.

10. Spotřeba - ve městě při pomalé jízdě a popojíždění to překvapivě "papá" více než Soul, výrazně více než Ioniq apod. tedy cca 14 kWh/100 km při 15°C. Jakmile auto jede, spotřeba je velmi dobrá. Na dálnici má spotřebu při rychlosti 130 km/hod. jako Soul při 115 km/h (uvádím tachometrové rychlosti). Trasa Vestec u Prahy - Vystrkov 19 kWh/100km, jízda se spoustou omezení 80km/h a v ostatních úsecích max rychlost 130 km/h.Trasa Vystrkov-Průhonice průměr 16.6 kWh/100 km, jízda se opět spoustou omezení 80km/h a v ostatních úsecích max rychlost 130 km/h. Po nabití na 99% ukazuje baterie dojezd 486 km a opravdu to sedí. Maximální rychlost nabíjení byla 136 kW a 896 km/h. Cena za nabití 322 Kč, tedy 0,66 Kč/km.
Zajímavé je zobrazení předpokládané kapacity baterie, tohle se dá předpovídat, pokud auto počítá s profilem trasy a rychlostí jízdy v omezeních, což Tesla zřejmě umí, protože zobrazuje i reálnou dopravní situaci a je vidět na grafu řadu skoků s menší či větší spotřebou.

TM3.jpg


V budoucnu očekávám, že budou elektroauta jezdit výrazně dráže, odpadnou výhody parkování a pod. a dojde ke zdanění, aby výpadek z prodeje benzínu vyrovnal státní příjmy. Chápu je to logické, zůstane ale malý hluk, pěkná dynamika aut a znečištění se pomalu přenese pryč z měst. Cena testovaného auta je 1.630.000,- Kč rozhodně není málo.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Jourin
Příspěvky: 15
Registrován: ned 21. črc 2019 23:18:56
Bydliště: Praha 9

Re: Jeden den v Tesla 3

Příspěvekod Jourin » čtv 10. říj 2019 22:00:04

Mohu se zeptat co to bylo za model? Podle ceny to vypada na Performance. Ta ma větší disky kvůli velkým brzdicum, bylo by zajímavé srovnat pohodlí s verzi Long Range :)
BMW i3 94 REX und BMW 850csi V12, 381 hp :twisted:
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Jeden den v Tesla 3

Příspěvekod Josef » pát 11. říj 2019 0:15:12

Byl to model Performace, ale slyšel jsem i stížnosti na větší hluk obecně v TM3, bude záležet i na větších kolech a typu pneu.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Martin TM3 LR
Příspěvky: 202
Registrován: úte 02. říj 2018 10:07:42
Bydliště: Kozomín-Praha východ

Re: Jeden den v Tesla 3

Příspěvekod Martin TM3 LR » pát 11. říj 2019 0:31:21

Absoloval jsem v tydnu jizdu v TM3 Base Performance a musim rict ze podvozkove a odezvou a vsim ostatnim me prekvapila v dobrem a to tak ze hodne .
Jedina vec , zda se me trochu vic hlucna u predniho okna .
Takze uvidime, jedinej problem je dodani do konce roku takze asi Nemecko.
TM3 LR - 62tis el.kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Jeden den v Tesla 3

Příspěvekod Josef » pát 11. říj 2019 5:34:16

Oproti BMW i3 podstatně pohodlnější, to je pravda. Jinak ten hluk nic zásadního, hlavně je velmi malý aerodynamický hluk. Některé věci mohou někoho zaskočit, jako např. absence češtiny, takže hlasové vyhledávání je prakticky nemožné, nebo nečtení rychlostních značek, nebo nemožnost připojení Androida pro navigaci Waze (Tesla neumí navigovat dle provozu), nebo omezený vstup do kufru, nebo u vyšších lidí se dostanou pokrčené nohy vedle volantu apod. Chyběla mi i celkem standardní přihrádka na brýle u střechy. Co bylo fajn je nakloněný prostor na dva telefony vedle sebe, kde může běžet ta navigace.

Za mně je to auto v pohodě, dojezd takový ani nepotřebuji, stačila by mi standardní verze a už vůbec ne Performace, klidně by mohl být výkon 150k. Bohužel je to pro mě hrozně obyčejné auto (zvláště uvnitř je to úplně oholené), v podstatě za týden by se mi okoukalo. Asi je to i tím, že připomíná design Tesly S na který koukám již 7 rok.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
E-Ryc
Příspěvky: 207
Registrován: ned 24. led 2016 20:25:48

Re: Jeden den v Tesla 3

Příspěvekod E-Ryc » pát 11. říj 2019 9:12:17

Ad autopilot - rada problemu uz ve verzi 9 zmizela (na zacatku tam byly taky), ale po prichodu verze 10 (2019.32.11 myslim) jsou zase zpatky (treba fantomove brzdeni). Tak doufam, ze se s tim do par mesicu zase poperou... To skoro vypada, ze s kazdou major verzi zacinaji od nuly... :(
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Jeden den v Tesla 3

Příspěvekod Josef » pát 11. říj 2019 9:50:51

Tohle píší všichni, něco opraví a další chyby udělají. Zřejmě se tam točí programátoři a nemají zmáknuté procesy, přece jen to není softwarová firma.
Audi Q4 Sportback e-tron 50