Stránka 1 z 2

TM3 - topení, tepelné cerpadlo

Napsal: čtv 22. lis 2018 15:13:00
od Vembloud
Najde se tu šťastný majitel TM3, který by dal vědět jak je na tom TM3 s topením? Má tepelné čerpadlo, kterym topí? Je možné pro nabíjení vytooit interiér na požadovanou teplotu?
Díky moc.

Re: TM3 - topení, tepelné cerpadlo

Napsal: čtv 22. lis 2018 17:04:33
od E-Ryc
Se spis zeptej na TMC, tady tezko nekdo bude mit zkusenost...

Re: TM3 - topení, tepelné cerpadlo

Napsal: pát 23. lis 2018 10:15:06
od Josef
Tesla obecně nepoužívá tepelné čerpadlo, má vlastní patentovaný systém topení a ohřevu baterie s využitím odpadního tepla od motorů a výkonové elektroniky. Při nabíjení samozřejmě topí.

Re: TM3 - topení, tepelné cerpadlo

Napsal: pát 23. lis 2018 10:22:49
od Vembloud
Díky moc, TM3 je jeden ze tří kandidátů na koupi. Ještě by mne zajímalo jaka je energetická náročnost (snížení dojezdu) při topení v zimním provozu?

Re: TM3 - topení, tepelné cerpadlo

Napsal: pát 23. lis 2018 11:11:37
od E-Ryc
Nejaka spolehlivejsi data budou behem zimy, ale co, stejne tady driv neobjednas.
Tady jsou pekna nasbirana data z S a X, nakolik to bude (relativne) prenositelne na 3, tezko rict. Jednak 3 min zere, takze relativne vic padne na topeni, druhak misto 5kW topne spiraly pouzivaji vinuti motoru (podle meho nazoru prasarna).
https://forum.abetterrouteplanner.com/b ... 05-teslas/

Re: TM3 - topení, tepelné cerpadlo

Napsal: pát 23. lis 2018 13:44:56
od Radovan
Šťastní majitelé TM3 se očekávají u nás nejdříve březen 2019, reálně konec 2019. Ostatně většina těch, co si zarezervovala, vidí online předpoklad doby dodání. Reál to bude až v okamžiku, kdy se jim zpřístupní konfigurace a budou muset složit prachy celé. Pak to jde do výroby, na lodičku a tradá směr Tilburg, Evropa.

Re: TM3 - topení, tepelné cerpadlo

Napsal: pát 23. lis 2018 18:06:42
od Vembloud
Díky za info, myslel jsem, že už se dáji dražší modely TM3 už koupit ve Vídni. Uvidíme tedy až tu opravdu šťastní majitele budou.

Re: TM3 - topení, tepelné cerpadlo

Napsal: sob 24. lis 2018 6:02:44
od Josef
Teď to s EV začne teprve být zajímavé, TM3 není úplně pro každého, je to prostě amerika se všemi vlastnostmi. Bohužel základní věc tady chybí, místní servisní pobočky. Řada lidí je nadšená, ale teprve po delší době někteří přiznávají, že ten servis je velkou bolestí těchto aut. Majitelé zásadně nepíší své negativní zkušenosti, aby nedávali argumenty ostatním lidem, kteří je pak zneužívají nebo překrucují. Uvidíš sám, není nad osobní zkušenost. Já jsem osobně hodně zvědavý na platformu VW I.D. a Mercedes EQ.

Re: TM3 - topení, tepelné cerpadlo

Napsal: sob 24. lis 2018 7:59:52
od Vembloud
Já osobně čekám na Niro a Volvo XC40 také se uvidí jaké budou ceny, výbava atd...
Osobní zkušenost je k nezaplacení, jen bude boj se k těmto autickum ze začátku dostat.
Co se týče topení přes vinutí motoru, je to asi docela dobrý nápad, jen tep. Čerpadlo hřeje hned a nezávisle na výkonu, který odebírám z bat. Odpadní teplo z motoru se musí nejdříve dostat ven z motoru a nějak předat dál...

Re: TM3 - topení, tepelné cerpadlo

Napsal: sob 24. lis 2018 10:13:58
od Josef
Tesla má samozřejmě cca 4kW odporové topení na okamžité zatopení, tedy topí stejně rychle jako auta s tepelným čerpadlem. Problém tepelného čerpadla ale může nastat ve velkých mrazech pod -15°C, kdy přestává prakticky fungovat, výrobce to má jistě vyřešeno, jak netuším. Odporové topení tohle omezení nemá. Jen pro zajímavost, teplota elektromotoru v Tesle dosahuje špičkově až 190°C, tedy je opravdu čím topit.

Re: TM3 - topení, tepelné cerpadlo

Napsal: ned 09. pro 2018 11:45:22
od Dave
Takze pokud stojim v zacpe tak jenom spiralou.

Re: TM3 - topení, tepelné cerpadlo

Napsal: ned 09. pro 2018 13:22:20
od Josef
Elektrické topení má mnoho řešení, nemusí to být nutně jednoduchá spirála, může to být na principu akumulace tepla, infra ohřev apod. Baterie a motory je velká masa materiálu, stovky kilo a to už tepla hodně naakumuluje..

Re: TM3 - topení, tepelné cerpadlo

Napsal: ned 09. pro 2018 22:53:29
od Vembloud
ideální stav je asi předtopit si během nočního nabíjení a potom potkat "zácpu" až po dostatečné době jízdy, aby se motory zahřály.
Pokud se u motorů využívá zbytkové teplo k daLšímu využití, určitě bude nějakou dobu trvat než tento systém začne topit.
co se 4kW spirály týká - nevím na kolik je tento příkon schopen vytopit a udržovat teplotu 20+ v neizolovaném autě?

Re: TM3 - topení, tepelné cerpadlo

Napsal: stř 30. led 2019 13:54:05
od Emaxkuba
A jedna mimo téma: dnes jsem byl osobně kouknout na TM3, co stojí v Praze v Protechu - vidět ji na vlastní oko, tu bílou krásku, to je něco. Za mě - je ještě větší, než jsem si myslel. A jinak - má am. značky, lehce cinklé pravé zrcátko a taky už něco najezdila - alespoň podle zadních gum. Ale jak jsem řekl - čistá kráska. ;)

Re: TM3 - topení, tepelné cerpadlo

Napsal: stř 30. led 2019 20:54:26
od Vembloud
já se na ni chystám zajet kouknout do Vídně, a v lepším případě i půjčit na předváděcí jízdu..
chci zkusit jak moc nepříjemné je jezdit podle tabletu uprostřed, hlavně tachometr bude asi nezvyk.

Re: TM3 - topení, tepelné cerpadlo

Napsal: stř 30. led 2019 21:16:03
od Radovan
To je hrozná legrace, jak kdekoliv na diskusi mají lidi problém s tím tachometrem uprostřed, že se na něj musí dívat. ano chápu, státní buzerace dostoupila vrcholu a skryté a poměrové a pistolové a další radary vybírají prachy skoro automaticky, samozřejmě na místech, kde obvykle nic nehrozí. Ovšem na to existuje v autě kromě tempomatu i omezovač rychlosti, tak ho prostě zapnete a hotovo. Jezdíte +-50 furt. Když chcete víc, pedál Vás upozorní odporem a prošlápnutím k vyšší rychlosti na překročení, navíc rychloměr se obvykle rozbliká. Takže není nutno - byť chápu obavy z pokuty - pořád civět do rychloměru. Já osobně jezdím po městě na tempomat skoro pořád, doplnil jsem si ho do auta za 7 tisíc minulý rok. V ionu mi velmi chyběl, měl jsem na něj návyk z Berlinga. Má 2 paměti, tak jen čudlíkem na páčce přepínám mezi 54 a 85 km/h, což je podle světelných radarů těch 50 a 80. Omezovač nepoužívám. vypnout ho mohu velkým čudlem na páčce nebo pohybem brzdy/plynu nebo řadicí páky na neutrál. Doporučuji.

Re: TM3 - topení, tepelné cerpadlo

Napsal: stř 30. led 2019 22:49:34
od Vembloud
Díky za dobrý tip - pokud má tempomat nebo omezovač nastavení pro dvě nejpoužívanější rychlosti je to paráda.
Samozřejmě jsem zvědavý na více věcí, než jen displej uprostřed:-)
Zajímají mne praktické detaily, ergonomie a praktická využitelnost kufru, bezpečnost - potřebuji dětskou pojisktu, aby děti sešlápnutím brzdy, nemohly jen tak "nastartovat" a odjet.. výhled při couvání, poloměr otáčení, jak dobře světlomety osvětlují vozovku..

Re: TM3 - topení, tepelné cerpadlo

Napsal: čtv 31. led 2019 8:34:22
od Radovan
Tak to jsme si neporozuměli. Já psal o tempomatu, co mám domontovaný v Peugeotu Ion. Koupili jsme si jich na Ostravsku jako majitelé několik a šikovný kolega s Ionem nám je všechny namontoval. Jak to má řešené TM3 netuším.

Re: TM3 - topení, tepelné cerpadlo

Napsal: čtv 31. led 2019 14:02:43
od E-Ryc
Omezovac rychlosti Tesla nema. Resp. ma, ale jen jednu globalni hodnotu nekde v menu, ktera kdyz je zapnuta, je zapnuta (nejde zapinat a vypinat nejakym tlacitkem).

EDIT: detska pojistka - asi by na to mohl byt pouzitelny pin-to-drive. Ale jakmile je jednou zadany, tak (dokud se auto nezamkne?) se to na nej znovu nezepta a pokud je "klic" (karta/telefon) v aute, nic detem nezabrani.

Re: TM3 - topení, tepelné cerpadlo

Napsal: čtv 31. led 2019 15:53:03
od dracekvo
Mě se nechce do starého ionu dávat 7 tis za tempomat. Chci si zkusit objednat z číny projektor rychlosti na sklo. Ale co jsem v rychlosti nedavno hledal, tak se mi nepovedlo najít jen čístý ukazatel rychlosti. Vždy to bylo kombinováno s otáčkoměrem a dalšíma blbostma, což je u elektra zbytečnost. Jedině ty nedůležité části zalepit :D