TM3 - topení, tepelné cerpadlo

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: TM3 - topení, tepelné cerpadlo

Příspěvekod Radovan » čtv 31. led 2019 16:15:31

Tak byla to investice do pohodlí a "proti pokutám". Jezdím na Ostravsku, máme tu poměrně dlouhé úseky čtyřproudovek přes město, totéž mezi nimi všemi směry a i po Ostravě samotné se dá dobře využít. Je to taková pohoda - klik - a už jen točím volantem a sleduji provoz.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Vembloud
Příspěvky: 129
Registrován: stř 25. říj 2017 13:00:57

Re: TM3 - topení, tepelné cerpadlo

Příspěvekod Vembloud » čtv 31. led 2019 18:22:30

Také jsem z Ostravska a dost jezdím i na Slovensko a určitě by se hodilo něco co pomůže sledovat rychlost - nezávodím, ale n Slovensku se dost šptně vysvětluje 60 v 50 nebo 90 an 80 úsecích na dálnici...případně Klimkovický tunel a další místa.
HUD z číny by možná byl fajn, jen kdybyse dalo nakonfigurovat co má zobrazovat - rychlost, + rychlost podle dopravního značení a případně navigace (po 6 km zahnout doprava).
Co se týče té dětské pojistky, pokud se dostanu na tu předváděčku, tak se poptám. Malý má 6 let a spoustu dobrých nápadů:-( napadlo mne jestli Tesla nemá tenzometr na sedačce řidiče, případně i další auta k detekci obsazené sedačky a připomínky nezapnutého pásu? Těžko říct na jakou hodnotu je tenzometr nastavený?
Často jezdím i po lesních cestách a hodil by se i systém IR detekce zvěře a chodců (chlap co jde v noci v černé bundě bez reflexního pásku po krajnici je za "dobrých podmínek" vidět na posledích pár metrů.
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: TM3 - topení, tepelné cerpadlo

Příspěvekod Radovan » čtv 31. led 2019 18:53:04

Tak tenzometr má i 12 let vývojově starý Ion, na předních to píská při nezapnutém pásů, každé zadní sedadlo zobrazuje výstražnou kontrolkou na přístrojovce. Fajn se tím kontrolují spolujezdci vzadu, jestli se připoutali. A pokud vypnou v průběhu jízdy, tak kontrolka a zvukové varování k tomu.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Vembloud
Příspěvky: 129
Registrován: stř 25. říj 2017 13:00:57

Re: TM3 - topení, tepelné cerpadlo

Příspěvekod Vembloud » čtv 31. led 2019 22:19:48

od jaké váhy tenzometr reaguje (detekuje i dítě cca 20 kg?)
garmont
Příspěvky: 444
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: TM3 - topení, tepelné cerpadlo

Příspěvekod garmont » čtv 31. led 2019 23:30:25

U ionu když dám na přední sedadlo školní aktovku tak to už občas pípá takže 20kg to bude hlásit určitě..
Vembloud
Příspěvky: 129
Registrován: stř 25. říj 2017 13:00:57

Re: TM3 - topení, tepelné cerpadlo

Příspěvekod Vembloud » pát 01. úno 2019 6:14:14

Tak to už se jako dětská pojistka nedá použít.
Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: TM3 - topení, tepelné cerpadlo

Příspěvekod Havrla » pát 21. úno 2020 19:40:11

Josef píše:Tesla má samozřejmě cca 4kW odporové topení na okamžité zatopení, tedy topí stejně rychle jako auta s tepelným čerpadlem. Problém tepelného čerpadla ale může nastat ve velkých mrazech pod -15°C, kdy přestává prakticky fungovat, výrobce to má jistě vyřešeno, jak netuším. Odporové topení tohle omezení nemá. Jen pro zajímavost, teplota elektromotoru v Tesle dosahuje špičkově až 190°C, tedy je opravdu čím topit.


Dotaz
TM3 má údajně synchronní motor s permanentními magnety v rotoru. Curierova teplota neodymoveho magnetů je okolo 80 st. C.
Jak Teda jako 190st.C? :) Jinak u toho asynchronaku s měděným rotorem bych to dokázal někomu sežrat. Nicméně si nemyslím že izolační materiály snesou takovou teplotu.

Dík za relevantní info.
havrla
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: TM3 - topení, tepelné cerpadlo

Příspěvekod Josef » pát 21. úno 2020 21:07:48

Teplota asynchronních motorů je uváděna opravdu max 190°C. U synchronních motorů se uvádí kolem 50°C, což bude rovněž celkem dobře použitelné na topení.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Martin TM3 LR
Příspěvky: 202
Registrován: úte 02. říj 2018 10:07:42
Bydliště: Kozomín-Praha východ

Re: TM3 - topení, tepelné cerpadlo

Příspěvekod Martin TM3 LR » sob 22. úno 2020 12:31:04

Topi jako prase :-) :-) srovnani s i3
TM3 LR - 62tis el.kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů