Turbo píše:cernymotyl píše:
V okolí pořád slýchám, jak jsou naftová auta nesmrtelná. Hlavně ta koncernová. Asi má hodně lidí v mysli ještě Oktávky s 1,9 TDI a sazometem místo výfuku.
Věřím, že se postupně objeví dost nezávislých firem zabývajících se repasí a výměnou bateríí v autech a cena bude klesat na úroveň velkých oprav motorů ze spalováků. Je to příležitost, turbo.
U těch 20ti letých aut je to ještě relativně pravda, ty zvládnou celkem slušné porce km za rozumné náklady, ale na druhou stranu je to to nejhorší emisní peklo. Láme se to u prvních aut s DPF, od nového roku je nová metodika měření emisí a pro tato auta je to největší problém, hodně jich neprojde na KO filtr (možná 50%), a ten je nový za +- 60tis originál, repliky jsou třeba i za 15tis, ale ty nefungujou.
S baterkama nejsem moc optimista, práce se nejspíš zvládne, ale problém bude ten materiál.
Myslím, že u nás pořád platí, že když se namaže, projde STK každé auto, co aspoň trochu brzdí a z prahů netrčí ostré rezavé plechy.