TM3 - topení, tepelné cerpadlo

Moderátor: Josef

Vembloud
Příspěvky: 36
Registrován: stř 25. říj 2017 13:00:57

TM3 - topení, tepelné cerpadlo

Příspěvekod Vembloud » čtv 22. lis 2018 15:13:00

Najde se tu šťastný majitel TM3, který by dal vědět jak je na tom TM3 s topením? Má tepelné čerpadlo, kterym topí? Je možné pro nabíjení vytooit interiér na požadovanou teplotu?
Díky moc.
E-Ryc
Příspěvky: 106
Registrován: ned 24. led 2016 20:25:48

Re: TM3 - topení, tepelné cerpadlo

Příspěvekod E-Ryc » čtv 22. lis 2018 17:04:33

Se spis zeptej na TMC, tady tezko nekdo bude mit zkusenost...
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 576
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: TM3 - topení, tepelné cerpadlo

Příspěvekod Josef » pát 23. lis 2018 10:15:06

Tesla obecně nepoužívá tepelné čerpadlo, má vlastní patentovaný systém topení a ohřevu baterie s využitím odpadního tepla od motorů a výkonové elektroniky. Při nabíjení samozřejmě topí.
Obrázek
Vembloud
Příspěvky: 36
Registrován: stř 25. říj 2017 13:00:57

Re: TM3 - topení, tepelné cerpadlo

Příspěvekod Vembloud » pát 23. lis 2018 10:22:49

Díky moc, TM3 je jeden ze tří kandidátů na koupi. Ještě by mne zajímalo jaka je energetická náročnost (snížení dojezdu) při topení v zimním provozu?
E-Ryc
Příspěvky: 106
Registrován: ned 24. led 2016 20:25:48

Re: TM3 - topení, tepelné cerpadlo

Příspěvekod E-Ryc » pát 23. lis 2018 11:11:37

Nejaka spolehlivejsi data budou behem zimy, ale co, stejne tady driv neobjednas.
Tady jsou pekna nasbirana data z S a X, nakolik to bude (relativne) prenositelne na 3, tezko rict. Jednak 3 min zere, takze relativne vic padne na topeni, druhak misto 5kW topne spiraly pouzivaji vinuti motoru (podle meho nazoru prasarna).
https://forum.abetterrouteplanner.com/b ... 05-teslas/
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 611
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava

Re: TM3 - topení, tepelné cerpadlo

Příspěvekod Radovan » pát 23. lis 2018 13:44:56

Šťastní majitelé TM3 se očekávají u nás nejdříve březen 2019, reálně konec 2019. Ostatně většina těch, co si zarezervovala, vidí online předpoklad doby dodání. Reál to bude až v okamžiku, kdy se jim zpřístupní konfigurace a budou muset složit prachy celé. Pak to jde do výroby, na lodičku a tradá směr Tilburg, Evropa.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 77 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 32 tis. (46 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič panel 2000.
Vembloud
Příspěvky: 36
Registrován: stř 25. říj 2017 13:00:57

Re: TM3 - topení, tepelné cerpadlo

Příspěvekod Vembloud » pát 23. lis 2018 18:06:42

Díky za info, myslel jsem, že už se dáji dražší modely TM3 už koupit ve Vídni. Uvidíme tedy až tu opravdu šťastní majitele budou.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 576
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: TM3 - topení, tepelné cerpadlo

Příspěvekod Josef » sob 24. lis 2018 6:02:44

Teď to s EV začne teprve být zajímavé, TM3 není úplně pro každého, je to prostě amerika se všemi vlastnostmi. Bohužel základní věc tady chybí, místní servisní pobočky. Řada lidí je nadšená, ale teprve po delší době někteří přiznávají, že ten servis je velkou bolestí těchto aut. Majitelé zásadně nepíší své negativní zkušenosti, aby nedávali argumenty ostatním lidem, kteří je pak zneužívají nebo překrucují. Uvidíš sám, není nad osobní zkušenost. Já jsem osobně hodně zvědavý na platformu VW I.D. a Mercedes EQ.
Obrázek
Vembloud
Příspěvky: 36
Registrován: stř 25. říj 2017 13:00:57

Re: TM3 - topení, tepelné cerpadlo

Příspěvekod Vembloud » sob 24. lis 2018 7:59:52

Já osobně čekám na Niro a Volvo XC40 také se uvidí jaké budou ceny, výbava atd...
Osobní zkušenost je k nezaplacení, jen bude boj se k těmto autickum ze začátku dostat.
Co se týče topení přes vinutí motoru, je to asi docela dobrý nápad, jen tep. Čerpadlo hřeje hned a nezávisle na výkonu, který odebírám z bat. Odpadní teplo z motoru se musí nejdříve dostat ven z motoru a nějak předat dál...
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 576
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: TM3 - topení, tepelné cerpadlo

Příspěvekod Josef » sob 24. lis 2018 10:13:58

Tesla má samozřejmě cca 4kW odporové topení na okamžité zatopení, tedy topí stejně rychle jako auta s tepelným čerpadlem. Problém tepelného čerpadla ale může nastat ve velkých mrazech pod -15°C, kdy přestává prakticky fungovat, výrobce to má jistě vyřešeno, jak netuším. Odporové topení tohle omezení nemá. Jen pro zajímavost, teplota elektromotoru v Tesle dosahuje špičkově až 190°C, tedy je opravdu čím topit.
Obrázek
Dave
Příspěvky: 93
Registrován: úte 20. lis 2018 12:54:34

Re: TM3 - topení, tepelné cerpadlo

Příspěvekod Dave » ned 09. pro 2018 11:45:22

Takze pokud stojim v zacpe tak jenom spiralou.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 576
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: TM3 - topení, tepelné cerpadlo

Příspěvekod Josef » ned 09. pro 2018 13:22:20

Elektrické topení má mnoho řešení, nemusí to být nutně jednoduchá spirála, může to být na principu akumulace tepla, infra ohřev apod. Baterie a motory je velká masa materiálu, stovky kilo a to už tepla hodně naakumuluje..
Obrázek
Vembloud
Příspěvky: 36
Registrován: stř 25. říj 2017 13:00:57

Re: TM3 - topení, tepelné cerpadlo

Příspěvekod Vembloud » ned 09. pro 2018 22:53:29

ideální stav je asi předtopit si během nočního nabíjení a potom potkat "zácpu" až po dostatečné době jízdy, aby se motory zahřály.
Pokud se u motorů využívá zbytkové teplo k daLšímu využití, určitě bude nějakou dobu trvat než tento systém začne topit.
co se 4kW spirály týká - nevím na kolik je tento příkon schopen vytopit a udržovat teplotu 20+ v neizolovaném autě?
Uživatelský avatar
Emaxkuba
Příspěvky: 5
Registrován: ned 14. říj 2018 16:09:19
Bydliště: Praha 10

Re: TM3 - topení, tepelné cerpadlo

Příspěvekod Emaxkuba » stř 30. led 2019 13:54:05

A jedna mimo téma: dnes jsem byl osobně kouknout na TM3, co stojí v Praze v Protechu - vidět ji na vlastní oko, tu bílou krásku, to je něco. Za mě - je ještě větší, než jsem si myslel. A jinak - má am. značky, lehce cinklé pravé zrcátko a taky už něco najezdila - alespoň podle zadních gum. Ale jak jsem řekl - čistá kráska. ;)
Akumoto A12/70, 2009-2017, najeto 47 022km
Emax 90Li, 03/2017-do teď, najeto 11 412km...
Vembloud
Příspěvky: 36
Registrován: stř 25. říj 2017 13:00:57

Re: TM3 - topení, tepelné cerpadlo

Příspěvekod Vembloud » stř 30. led 2019 20:54:26

já se na ni chystám zajet kouknout do Vídně, a v lepším případě i půjčit na předváděcí jízdu..
chci zkusit jak moc nepříjemné je jezdit podle tabletu uprostřed, hlavně tachometr bude asi nezvyk.
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 611
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava

Re: TM3 - topení, tepelné cerpadlo

Příspěvekod Radovan » stř 30. led 2019 21:16:03

To je hrozná legrace, jak kdekoliv na diskusi mají lidi problém s tím tachometrem uprostřed, že se na něj musí dívat. ano chápu, státní buzerace dostoupila vrcholu a skryté a poměrové a pistolové a další radary vybírají prachy skoro automaticky, samozřejmě na místech, kde obvykle nic nehrozí. Ovšem na to existuje v autě kromě tempomatu i omezovač rychlosti, tak ho prostě zapnete a hotovo. Jezdíte +-50 furt. Když chcete víc, pedál Vás upozorní odporem a prošlápnutím k vyšší rychlosti na překročení, navíc rychloměr se obvykle rozbliká. Takže není nutno - byť chápu obavy z pokuty - pořád civět do rychloměru. Já osobně jezdím po městě na tempomat skoro pořád, doplnil jsem si ho do auta za 7 tisíc minulý rok. V ionu mi velmi chyběl, měl jsem na něj návyk z Berlinga. Má 2 paměti, tak jen čudlíkem na páčce přepínám mezi 54 a 85 km/h, což je podle světelných radarů těch 50 a 80. Omezovač nepoužívám. vypnout ho mohu velkým čudlem na páčce nebo pohybem brzdy/plynu nebo řadicí páky na neutrál. Doporučuji.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 77 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 32 tis. (46 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič panel 2000.
Vembloud
Příspěvky: 36
Registrován: stř 25. říj 2017 13:00:57

Re: TM3 - topení, tepelné cerpadlo

Příspěvekod Vembloud » stř 30. led 2019 22:49:34

Díky za dobrý tip - pokud má tempomat nebo omezovač nastavení pro dvě nejpoužívanější rychlosti je to paráda.
Samozřejmě jsem zvědavý na více věcí, než jen displej uprostřed:-)
Zajímají mne praktické detaily, ergonomie a praktická využitelnost kufru, bezpečnost - potřebuji dětskou pojisktu, aby děti sešlápnutím brzdy, nemohly jen tak "nastartovat" a odjet.. výhled při couvání, poloměr otáčení, jak dobře světlomety osvětlují vozovku..
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 611
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava

Re: TM3 - topení, tepelné cerpadlo

Příspěvekod Radovan » čtv 31. led 2019 8:34:22

Tak to jsme si neporozuměli. Já psal o tempomatu, co mám domontovaný v Peugeotu Ion. Koupili jsme si jich na Ostravsku jako majitelé několik a šikovný kolega s Ionem nám je všechny namontoval. Jak to má řešené TM3 netuším.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 77 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 32 tis. (46 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič panel 2000.
E-Ryc
Příspěvky: 106
Registrován: ned 24. led 2016 20:25:48

Re: TM3 - topení, tepelné cerpadlo

Příspěvekod E-Ryc » čtv 31. led 2019 14:02:43

Omezovac rychlosti Tesla nema. Resp. ma, ale jen jednu globalni hodnotu nekde v menu, ktera kdyz je zapnuta, je zapnuta (nejde zapinat a vypinat nejakym tlacitkem).

EDIT: detska pojistka - asi by na to mohl byt pouzitelny pin-to-drive. Ale jakmile je jednou zadany, tak (dokud se auto nezamkne?) se to na nej znovu nezepta a pokud je "klic" (karta/telefon) v aute, nic detem nezabrani.
dracekvo
Příspěvky: 247
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: TM3 - topení, tepelné cerpadlo

Příspěvekod dracekvo » čtv 31. led 2019 15:53:03

Mě se nechce do starého ionu dávat 7 tis za tempomat. Chci si zkusit objednat z číny projektor rychlosti na sklo. Ale co jsem v rychlosti nedavno hledal, tak se mi nepovedlo najít jen čístý ukazatel rychlosti. Vždy to bylo kombinováno s otáčkoměrem a dalšíma blbostma, což je u elektra zbytečnost. Jedině ty nedůležité části zalepit :D
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 68 tis. km)